technicky zase o tom, že po dvoch nepodarkoch je tu tretí. Tentoraz postavený na percente z vlastného kapitálu v kombinácii so starým známym „optimálnym“ ziskom z nepodarku číslo dva.
kto teda riadi MPK?
Najlepšie celý zmätok vystihuje prvá veta z tlačovej správy Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou zo dňa 27. 9. 2021, ktorá hovorí, že „ÚDZS ukončil proces MPK, ako aj rozporové konanie k zákonu o kategorizácii ústavnej zdravotnej starostlivosti“, súčasťou je aj regulácia zisku. Predkladateľom zákona je predsa ministerstvo zdravotníctva, ako teda úrad pre dohľad môže ukončovať proces medzirezortného pripomienkového konania a viesť rozporové konanie? Hovorí táto veta to, že ministerstvo zdravotníctva ako predkladateľ zákona prenechalo proces riadenia a rozporového konania k vlastnému zákonu inému úradu?
zisk ako 10 percent vlastného imania
Predložený návrh číslo 3 hovorí, že „optimálny výsledok hospodárenia“ sa vypočíta ako 10 percent vlastného imania zdravotnej poisťovne. A sumu vyššiu ako toto „optimum“ musí poisťovňa odviesť do tzv. „fondu kvality zdravia“, ktorý je určený na úhradu liekov alebo oportúnny skríning. Takýto návrh má niekoľko zásadných chýb. Stále zostáva protiústavnosť. „Orezávanie“ skutočne dosiahnutého zisku akejkoľvek obchodnej spoločnosti nie je v súlade s Ústavou.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.