Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.veda
.týždeň

Dá sa hodnotiť kvalita učiteľov?

.časopis .veda 11.07.2011

Vysoké školy sú predovšetkým školy. Niektoré z nich sú popritom aj „vedeckými ustanovizňami“, pretože veda – nakoniec tak, ako všetko – sa najlepšie učí tam, kde sa naozaj robí. Vedecký výskum však nie je prvoradým poslaním univerzít a iných vysokých škôl. Ich prvoradým poslaním je učenie.

.týždeň

Dá sa hodnotiť kvalita učiteľov?

.časopis .veda 11.07.2011

Vysoké školy sú predovšetkým školy. Niektoré z nich sú popritom aj „vedeckými ustanovizňami“, pretože veda – nakoniec tak, ako všetko – sa najlepšie učí tam, kde sa naozaj robí. Vedecký výskum však nie je prvoradým poslaním univerzít a iných vysokých škôl. Ich prvoradým poslaním je učenie.

.týždeň

Dá sa hodnotiť kvalita výučby?

.vladimír Černý .časopis .veda 11.07.2011

Vysoká škola má dve základné úlohy: učiť a „robiť vedu“. Pri akreditácii vysokých škôl sa kladie dôraz prakticky výlučne na kvalitu vedy. Požadujú sa síce aj údaje o obsahovej náplni jednotlivých predmetov, čo iste s výučbou súvisí, ale nestretáme sa s ambíciou vyhodnotiť, či sa podľa deklarovaných syláb učí dobre, alebo zle.

.týždeň

Dá sa hodnotiť kvalita vysokých škôl?

.vladimír Černý .časopis .veda 03.07.2011

V médiách rezonuje problematika vysokých škôl. Je tu novela vysokoškolského zákona, ale aj nedávne problémové návrhy na profesorov. So všetkým súvisí otázka, ako hodnotiť kvalitu vysokých škôl. Hodnotiť sa musí, prinajmenšom kvôli potrebe diferencovaného financovania.

.týždeň

Zasa raz profesori v médiách

.pavol Brunovský .časopis .veda 03.07.2011

Tentoraz to bolo vďaka ministrovi školstva, ktorému sa (azda právom) nepozdáva úroveň niekoľkých návrhov, a tak má zábrany posunúť ich prezidentovi. Pokrokom je, že sa snaží neporušiť pritom zákon a neriešiť to plošnými prikázaniami, ktoré vždy postihnú viac tých poriadnych. Ale nič podstatné tým nerieši.