Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Časopis Miriam je už alternatívou

.eva Čobejová .časopis .náboženstvo

Alena Ješková je šéfredaktorkou kresťanského časopisu Miriam, ktorý je určený „pre ženu s otvoreným srdcom“. Miriam vznikla v roku 2004, vychádza štyrikrát do roka a jej redaktorky pracujú zadarmo.

.prečo vznikla Miriam?
Vždy som mala pocit, že my ženy sme v niečom rovnaké, máme rovnaké túžby a problémy. A cítila som sa vyslovene urazená ženskými časopismi.

.prečo urazená?
Mám rada časopis, ktorý – keď si ho už raz kúpim – dokážem prečítať celý. A v ženských časopisoch som si našla asi osminu článkov, ktoré som dokázala prečítať. Jednoducho, nenašla som si tu časopis pre seba. A povedala som si, že netreba kritizovať, ale niečo v tejto veci spraviť.

.preto si s priateľkami založila časopis, ktorý môžeme označiť za pokus o kresťanský lifestyle.
K tomu by sme ešte len chceli dospieť. (Úsmev.) Ale áno, kresťanstvo je predsa aj životný štýl. Začala som to robiť ako alternatívu pre ženy, ktoré hľadajú iné hodnoty a inú hĺbku, či už v partnerstve, alebo v rodine. A chceli sme ich inšpirovať, aby hľadali Boha. Človek potrebuje do života Boha. Potrebuje niekoho, kto je stabilný v láske. A Boh je taký.

.ste prepojený s konkrétnou cirkvou?
Nie sme teologický ani vieroučný časopis. Nerobíme reklamu žiadnej konkrétnej cirkvi.

.na slovenskom trhu je veľ ká ponuka ženských lifestylových časopisov, a zrejme ich kupujú aj veriace ženy, hoci tie časopisy sú často hodnotovo diametrálne inde. Prečo?
Často som o tom rozmýšľala. Myslím si, že život je ťažký, ľudia sú preťažení a nie každý chce vo voľnom čase čítať niečo vážne. Čítanie je dnes najmä oddychová záležitosť. Ja len ťažko chápem, ako je možné, že v týchto lifestylových či bulvárnych ženských časopisoch pracujú aj veriace ženy.

.čo chce Miriam ženám ponúknuť? Kam ich chce viesť?
Chceme inšpirovať ženy, aby hľadali Boha, lebo on má odpovede na naše otázky. Naše zásady sú: písať osobne, prakticky, konkrétne – o tom, čo prežívame. Aby sa ženy v našich príbehoch našli, aby videli, že aj šéfredaktorka má podobné starosti. Neprinášame len víťazné príbehy.

.prečo je podľa teba kresťanský lifestyle – aj vmédiách – zatiaľ v úzadí?
Ja sa občas pýtam, čo to vlastne znamená byť kresťanom, kto je naozaj obrátený. Lebo nemožno žiť dvojtvárny život, napríklad nasledovať Krista, ale zamestnať sa v komerčnej televízii a podieľať sa na výrobe ohlupujúcich programov. Nie je toto už dvojtvárny život? A potom, niektorí kresťania sú nesebavedomí, dokonca aj tí, čo majú schopnosti, sa boja, aby náhodou vraj nevnucovali iným svoj názor. Ale tí druhí nám svoj názor vnucovať môžu. Boh chce dať každému poznať jeho poslanie – teda keby sme všetci uskutočňovali túto životnú víziu, tak by sme veľa vecí ovplyvnili.

.aj keď chýbajú financie na veľ korysý projekt?
Často je tu pocit, že veci sa dajú ovplyvniť len vtedy, keď máte k dispozícii veľa peňazí. My sme začínali so stokorunou. Iste, keby sme mali dosť peňazí, tak vychádzame v stotisícovom náklade. Ale ja si myslím, že nielen zlo sa rýchlo šíri, aj dobro sa šíri. Veríme, že keď zasiahneme sto alebo tisíc žien, tak ony zas ovplyvnia ďalšie ženy.

.si matkou dvoch malých detí, ako sa veriacej žene vychováva dieťa v prostredí, ktoré nie je vždy naklonené kresťanským hodnotám?
Mám pred tým bázeň, ale verím, že to zvládneme, keď budeme našim deťom venovať veľmi veľa času. Chcem im dať jednotnú výchovu – chcem, aby v škôlke a škole moje deti počúvali to isté, čo doma. Chcem im zabezpečiť aj spoločenstvo kamarátov s podobnými hodnotami. Ale proti slobode nepôjdeme. Keď sa v puberte naše deti rozhodnú, že si vyberú inú cestu, nič s tým neurobíme, ale predtým musia dobre spoznať tú našu.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite