Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Eddie Stevens: Chcem skúšať stále niečo nové

.časopis .hudba

Musím sa priznať, že keď som mal 15 rokov, Norman Cook ma nahovoril, aby som ukradol bundu s nápisom Pizza Mann. Bolo to počas európskeho turné. Nikdy predtým, ani potom som nič podobné neurobil!

.pizza Mann alias Fat Boy Slim
Norman Cook vtedy ešte nebol Fat Boy Slim, ktorého neskôr spoznal celý svet. Vystupoval pod menom Pizza Mann. Bola to vlastne moja prvá skupina, s ktorou som sa dostal mimo Británie. Dovtedy som hral v kapele Max Revo. Boli sme hrozní, písali sme piesne, ktoré boli komplikovanejšie, ako mohol zvládnuť náš talent. V tom čase som stretol v londýnskych kluboch mnoho zaujímavých ľudí, prostredníctvom ktorých som dostal miesto hammod organistu v bluesovej kapele. Tento nástroj som si zamiloval, keď som ho počul na starej Santanovej nahrávke. Krásny zvuk. No potom som zistil, že je väčší ako dom! Oslovili nás ľudia zo skupiny Freak Power, ktorú viedol Fat Boy Slim a trumpetista Ashley Slater. Vtedy sme boli ešte neznámi, ale veci šli rýchlo. Jeden koncert sme hrali v pube a nasledujúci v Kodani pre 5-tisíc ľudí ako predkapela Jamiroquai. Boli to skvelé dva roky. Chceli sme hrať černošské „groovy“ 70. rokov, ale v skutočnosti sme hrali len ich bielu londýnsku verziu. 
.moloko
Na začiatku tvorili Moloko len dvaja ľudia. Róisín Murphy a Mark Brydon. Tourmanažér Freak Power bol zároveň tourmanažérom Moloko, a tak mi ponúkli džob. Nakoniec som s nimi strávil dlhých desať rokov. Najprv som bol len hráčom na klávesových nástrojoch, no postupne som toho robil čoraz viac. Bol som hudobným režisérom koncertov, aranžoval som skladby a keď Moloko nahrávali tretí album Things to Make and Do, podieľal som sa aj na písaní pesničiek. Som rád, že mi dali šancu. Zmenilo mi to život, veľa som sa od nich naučil, hlavne o práci v štúdiu. Róisín Murphy je úplne bláznivá. Milujem ju, napriek tomu, že medzi nami boli aj veľké hádky. Stačí, že ju nevidím niekoľko týždňov a už mi chýba. Je veľmi inšpiratívna, má veľmi širokú škálu pocitov. Dokáže byť veľmi láskavá, a potom rovnako nevrlá. Má mnoho výborných nápadov, ktoré na začiatku vyzerajú nerealizovateľne, ale vždy, keď sme sa do nich pustili, stálo to za to. 
.zero 7 a Sia
Ešte v čase Moloka ma oslovili ľudia zo Zero 7, ktorí narýchlo zháňali klávesáka. Turné k albumu The Garden, v rámci ktorého sme hrali aj na Pohode, patrí k vrcholom mojej hudobnej kariéry. Naposledy som s ním hral v decembri minulého roka. Posledný album Year Ghost nebol príliš úspešný aj preto, že kapela zmenila hudobné smerovanie. Ale to mám na hudbe rád. Vždy skúsiť niečo nové, aj keď sa to niekedy minie účinkom. Dokonca nás z vydavateľstva vyhodili, pretože sa ten album  nepredával. Pred pätnástimi rokmi by to bola katastrofa, dnes je to úplne v pohode. (Smiech). Neskôr som spolupracoval so speváčkou Siou, ktorá pôsobila v Zero 7 na jej sólovom albume Some People Have Problems. Nahrávali sme ho v Los Angeles, kde v tom čase žila. Príliš sa mi tam nepáčilo, ale po mesiaci som si mesto celkom zamiloval. Len tam musíš byť „extracool“, aby si zapadol. Muzikanti v LA sa berú veľmi vážne. Aj vtedy, keď to nie je treba. 
.lavagance a Jana Kirschnerová
S Lavagance som sa zoznámil cez My Space. Páči sa mi ich postoj hudbe, chuť vyskúšať nové veci, ako aj veľké ambície kapely, ktorá je ochotná dobyť svet. Nedávno som to počúval a celkom som naň hrdý, aj keď sa objavili kritické hlasy, že piesne sú príliš dlhé. Ale tak sme to chceli.  Ako som sa zoznámil s Jankou? Lavagance mi dali jej album. Spýtal som sa ich, kto je tá dievčina a ukázali mi nejaký časopis s jej fotkami. Hneď, ako som ju videl, povedal som, že ju milujem! Smiali sme sa tomu, nikto nemohol tušiť, že to dopadne práve takto. Poslal som jej e-mail. Stretli sme sa v Londýne. Bolo to len o hudbe, o možnosti, že by sme urobili spolu album. Janka dohodla štúdio na Morave, za štyri a pol dňa sme to celé nahrali. Potom som nahrávku zobral do svojho londýnskeho štúdia, kde som ju úplne zničil! (Smiech). Je pravda, že keď si to vypočula, skoro sa rozplakala. Bola tam jedna vec, ktorá ju úplne nahnevala. Dnes sa jej to už páči, ale vtedy bola dosť šokovaná. Nečakala, že to až tak prekopem. Keď sme šli robiť spevy do Prahy, zamilovali sme sa do seba. Janka je úžasná. Má talent na vymýšľanie tých najkrajších melódií, ktoré z nej idú úplne prirodzene. Je radosť byť pri tom. Na celom svete sa je nikto nevyrovná.         
Eddie Stevens / britský hudobník, producent, skladateľ a aranžér. Spolupracoval s viacerými dôležitými menani britskej tanečnej scény. V 90. rokoch pôsobil v acid-džezových Freak Power, v nasledujúcom desaťočí v Moloko. Popri tom hral so Zero 7 alebo austrálskou speváčkou Sia. V roku 2009 spolupracoval so slovenskou kapelou Lavagance, ktorej produkoval album I Like This Temper. O rok neskôr si produkciu zopakoval na albume Jany Kirschnerovej Krajina rovina. Žije s Janou a čakajú spolu bábätko.   
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite