Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

STV je chorá

.eva Čobejová .martin Hanus .časopis .rozhovor

Za predošlej vlády sa neustále čakalo, že ju odvolajú z čela rozhlasu. Udržala sa a dnes je dočasnou riaditeľkou a krízovou manažérkou Rozhlasu a televízie Slovenska. Miloslava Zemková.

.máme za sebou sedem dní z nového roka. Ako ste ich prežili?
No, 1. január je síce štátny sviatok, ale ja som to zaregistrovala až večer, keď som prišla domov z práce a zapla si telku. 
.to bol dosť ostrý nástup do nového roka.
Sú tu dva tímy, ktoré treba koordinovať – v rozhlase je dnes 650 ľudí, v televízii 965 ľudí a odrazu majú nových šéfov, je tu rozpočtové provizórium a stále majú vyrábať program. Sú v neistote, čo s nimi bude ďalej, preto je to hektické. 
.obávali ste sa, čo tu po Štefanovi Nižňanskom nájdete?
Pri preberaní takejto funkcie sú vždy isté nástrahy, možno aj úmyselné. Tie neúmyselné vyplývali z toho, že v televízii bolo riadenie konštituované úplne inak ako v rozhlase. 
.a úmyselné nástrahy?
Po tých prvých dňoch si už začínam myslieť, že niektoré tu boli naozaj zanechané aj úmyselne a budeme sa s nimi vyrovnávať veľmi dlho.
.ide o nevýhodné zmluvy?
O dlhodobé, neštandardne uzavreté zmluvné vzťahy uzavreté v neštandardnej výške, neštandardnými plneniami, vo veľmi zvláštnych termínoch. A sú uzavreté na niekoľko rokov dopredu.
.sledujete stránku Vikiliga.sk?
Sledovala som WikiLeaks. (Úsmev.) Vikiliga je miestny odvar a pravdepodobne vychádza z informácií, ktoré pochádzajú zvnútra televízie, ale sú pokrivené.
.čím?

Nechcem použiť slovo antipatia, ale sú možno pokrivené osobnými vzťahmi.
.nie všetko je na tej stránke korektné?
Určite nie, nie sú tam dokumenty. Je diametrálny rozdiel medzi WikiLeaks a Vikiliga. 
.na Vikilige.sk sa píše, že z vášho auditu vyplynie veľa trestných oznámení na bývalých manažérov STV. Je to pravda?
Zatiaľ nemám na to dôvod, stále iba prebiehajú právne analýzy. Trestné oznámenie dám len vtedy, keď si budem stopercentne istá, že viem dokázať úmysel. Inak budem zahlcovať orgány v trestnom konaní balastom. Ale zachytila som tu niekoľko desiatok trestných oznámení na ľudí, ktorí si dovolili v poslednom období vysloviť vlastný názor na hospodárenie STV alebo na pána Nižňanského a jeho manažment. Pravdepodobne dôjde k stiahnutiu všetkých tých oznámení.
.minulý manažment uzatváral obchodné zmluvy s dodatkom, že ich nie je možné zverejniť. Čo s tým?
Obchodný zákonník aj iné druhy zákonov umožňujú, že časť zmluvy sa nezverejňuje, ale tu je to vysoko neštandardné, lebo verejnoprávne médium narába s verejnými zdrojmi. Keby zmluvy, ktoré boli uzavreté v decembri, chvíľu počkali a boli uzavreté až v januári, tak sú už zverejnené a nemusíme sa tváriť, že neexistuje kauza Towercom či kauza Pragosport. Ale takto? Keď tie zmluvy majú veľmi striktný „No disclosure agreement“, tak bude ťažké ich zverejniť.
.vieme dnes, aký dlh zanechala STV za vlaňajší rok?
Asi 16,8 milióna eur, ale ešte nie sú celkom uzavreté účtovné zostavy k 31. decembru. Strata je predbežne odhadovaná na 25 miliónov eur.
.čo to znamená?
To, že inštitúcia je chorá. Tá strata sa dá riešiť rôzne, aj účtovne upratať, za istých okolností sa z nej dá urobiť aj zisk, ale neviem, prečo by som to robila.
.bola táto inštitúcia zle manažovaná?
Určite.
.prečo?
Samotný rozpočet televízie bol budovaný zdola. Jednotlivé útvary si dávali požiadavku, čo chcú, a to sa dalo do rozpočtu. Takýto rozpočet vždy bude stratový, lebo tie požiadavky neboli kompatibilné s možnosťami televízie. A potom tu je ďalší problém – v televízii neexistuje horizontálna komunikácia.
.čo si pod tým máme predstaviť?
Ľudovo sa to povie: pravá ruka nevie, čo robí ľavá. Veľké útvary vnútri STV spolu nekomunikovali. Napríklad právny odbor s fundovanými právnikmi nevedel, že iným útvarom poskytuje právne služby niekto iný, nemali evidenciu o zmluvách, zmluvy sa dostávali do systému až vtedy, keď malo dôjsť k ich finančnej realizácii. To je vysoko neštandardné. Tak to fungovalo „za socíku“. 
.takú organizačnú štruktúru Nižňanský zdedil alebo zaviedol sám?
Je to štruktúra z roku 2007, predchádzajúci manažment sa snažil o novú štruktúru, dal si ju schváliť Rade STV a mala platiť od januára tohto roku. Lenže STV zanikla. Ale v tej novej štruktúre boli aj neštandardné veci: spravodajstvo malo patriť priamo pod generálneho riaditeľa. Riaditeľ pritom nesmie vstupovať do spravodajstva...  
.štefanovi Nižňanskému sa vyčítalo, že bol tvárou socialistickej televízie. A vy hovoríte, že televíziu riadil ako za socíku. 
No krízovým manažérom určite nebol a televízia je v hlbokej kríze. Zaregistrovala som, že mal právo veta na všetko, čo mu bolo predložené. Podľa niektorých zmlúv, pri ktorých chýbali vyjadrenia odborných útvarov, si myslím, že často rozhodoval aj sám. Ale ja tu nie som na to, aby som posudzovala pána Nižňanského. 
.sú tie dva kolektívy – televízny a rozhlasový – nastavené tak, že prijmú spojenie?
My sme skúmali „zmenový potenciál“, čo je dôležitý parameter pri akýchkoľvek zmenách. V rozhlase je ten potenciál vysoký, lebo mal čas sa aktivovať. Keď sme pred piatimi rokmi nastúpili (s Ľubošom Machajom – pozn. red.) do rozhlasu, tak zhruba 5 percent zamestnancov bolo pripravených alebo očakávalo či vyžadovalo zmenu. Podarilo sa nám zapojiť ľudí do zmenovej štruktúry tak, že dnes už často oni sami iniciujú zmeny, hľadajú možnosti šetrenia, nové zdroje, nové formy programu. V televízii je tiež „zmenový potenciál“, ale nikto ho neaktivoval.
.bude sa to dať?
Z tých 965 zamestnancov je tu veľká väčšina takých, čo si naozaj dobre robia svoju prácu, to sú výkonové funkcie v programe, ekonomike, technike, ale riadenie je katastrofa. Môže sa tu objaviť problém pri fúzii, lebo tie dva celky sú teraz vo svojom nastavení úplne nekompatibilné. 
.predpokladáme, že televíziu budete zachraňovať najmä šikovnými ľuďmi z rozhlasu. To môže pomôcť televízii, ale zničí to rozhlas.
Áno, niektorých ľudí sme presunuli z rozhlasu do televízie, ale ide len o dočasné poverenia, pretože ja teraz nechcem naberať ľudí z externého prostredia. Sme v rozpočtovom provizóriu, v takom režime otvárať nové posty je prinajmenšom hazard. Iba výnimočne sa preto budeme orientovať na pomoc ľudí zvonka. 
.takže prídu ľudia z rozhlasu.
Zatiaľ áno. Ale v rozhlase aj ľudia na stredných článkoch riadenia vedia pomôcť tým, čo sú vysunutí do televízie.
.vy ste avizovali, že budete úradovať jeden deň v rozhlase a jeden v televízii. Dnes sme mali robiť rozhovor v rozhlase, teraz však sedíme v televízii... 
Viete, v prvom období je veľmi dôležité sedieť a pozerať sa takto rovno do očí ľuďom, od  ktorých si pýtate informácie. To nie je o e-mailovej komunikácii. Potrebujem získať absolútnu istotu, že ľudia, ktorí tu riadia jednotlivé procesy, sú dôveryhodní, zodpovední a nekradnú. 
.máte veľmi krátkodobé poverenie, možno tu budete dva mesiace. Dá sa stihnúť aj niečo viac než len uhasenie najväčších problémov? 
Nie. Ja nemám nástroje na prestavbu televízie a keby som ich aj začala teraz spúšťať, tak realizujem svoju víziu a čo tí ostatní kandidáti na generálneho riaditelia? Čo keď vyhrá kandidát, ktorý má projekt postavený úplne inak? To by moje šetriace opatrenia a racionalizačné procesy boli úplne mimo. Nechcem vstupovať do právomoci novozvoleného riaditeľa.
.vy ste sa podieľali na príprave legislatívneho projektu RTVS.
To bol projekt ministra kultúry, ja som bola iba v odbornej komisii a mala som k tomu projektu 44 pripomienok. Akceptovali z nich asi 40, tie najdôležitejšie neakceptovali. 
.keďže ste sa zúčastňovali na príprave legislatívy, a teraz dočasne vediete RTVS, ste najvážnejší kandidát na túto funkciu. Budete kandidovať?
Áno. Pracujem už na projekte a keď sa mi ho podarí v tomto strese dokončiť, tak ho predložím. Nerobím ho sama. 
.celú jeseň a začiatok zimy v médiách odznievali vaše pochybnosti o tom, či sa budete o funkciu vôbec uchádzať. Čo zmenilo vaše rozhodnutie?
Nikdy som nepovedala, že nepôjdem kandidovať. Ale hovorila som, že podmienky na výkon riaditeľa takejto inštitúcie v tomto období a v týchto podmienkach sú nastavené tak zle, že neviem, či pôjdem kandidovať. 
.obávali ste sa aj toho, že nemáte za sebou politické strany, ktoré by za vás v koalícii hlasovali. Stále ešte nemáte politické krytie?
Zatiaľ nemám. Musím sa spoliehať na zdravý rozum a na to, že si môj projekt niekto prečíta. 
.situácia, v ktorej ste sa teraz ocitli, je nevďačná, museli ste vyhodiť kľúčových ľudí minulého manažmentu, zastaviť všetky zlé zmluvy, čo sa zastaviť dajú. Urobíte špinavú robotu a možno skončíte. Taký človek na jedno použitie. Máte dobrý pocit?
Viete, toto dočasné obdobie nie je za odmenu. Nie každý by to zobral. Je to aj strašná drina.
.dnes je moderné slovo „výzva“. Aj vy toto poverenie beriete ako výzvu? 
Nie. (Ticho.) Ja pociťujem skôr záväzok voči rozhlasu. Niečo som mu  dlžná.
.prečo ste mu dlžná?

V legislatívnom procese som sa snažila, aby bol rozhlas rovnocenný s televíziou, aby mal tie zdroje, čo doteraz, aby mal vlastný manažment, aby mu ostali všetky programové služby, aby mu ostal symfonický orchester... V praxi to však môže vyzerať úplne inak. Preto si myslím, že je vhodné, aby som svoj projekt urobila a ukázala, ako to môže fungovať tak, aby rozhlas ostal živý a zdravý a aby sa telka dostala na úroveň rozhlasu, a potom mohli fúzovať. 
.pred niekoľkými rokmi Ľuboš Machaj hovoril pre .týždeň o svojej obave zo zlučovania rozhlasu a televízie. V krajinách, kde to urobili, vraj na to rozhlas vždy veľmi doplatil. Prečo by teraz nemal doplatiť?
Áno, to sa stalo. Vedeli sme o 4-5 prípadoch, keď sa v Európe spájali takéto médiá a rozhlas ostal naozaj len na chvoste. A skúmali sme, kde došlo k chybám, spolupracujeme pritom aj s IBU (Medzinárodná vysielacia únia) a pomáhajú nám.
.teda keď sa stanete šéfkou RTVS vy ako „rozhlasáčka", je to pre rozhlas záruka, že neskončí ako maličká podradná súčasť televízie? Ale keď to bude niekto iný, tak rozhlas utrpí?
Nemôže to byť postavené len na mojej osobe, v legislatívnej podobe je to ochránené. Ale túto fúziu môžu robiť len osoby, ktoré rozumejú aj špecifikám televízie, aj rozhlasu. Preto sme úzko spolupracovali s IBU, aj s ľuďmi, ktorí pripravujú fúzie v iných krajinách. Výrazne nám pomohli. 
.doteraz tu bol fungujúci verejnoprávny rozhlas a nefungujúca verejnoprávna televízia. Po fúzii tu môžu byť aj dve nefungujúce inštitúcie, ak televízia stiahne rozhlas dolu.
RTVS nevznikla na zelenej lúke, tá inštitúcia vznikla s dlhom, v hlbokej strate a istý čas sa z toho bude spamätávať. Ale rozhlasový program by nemal utrpieť, tam sú nastavené procesy tak, že môžu ísť aj v rozpočtovom provizóriu. Teda určite v roku 2011.
.a potom čo? Po decembri 2011 už nič neviete zaručiť?
Samotná fúzia bude trvať viac ako jeden rok. Ale od roku 2012 dochádza k jednej veci – k zrušeniu úhrad, po starom koncesií, čo znamená od roku 2012 prechod na štátny rozpočet. Za jeden rok budeme musieť obe inštitúcie nastaviť na procesy, akými plánuje, účtuje štátny rozpočet. Teraz to tak nerobíme, ale za ten jeden rok sa k tomu musíme priblížiť. Druhá vec je, že štátny rozpočet plánuje pokryť len príjmy, ktoré sme dostávali z úhrad od občanov, nie iné zdroje, ako sú príjmy zo zmluvy so štátom. Navyše v roku 2012 bude môcť mať televízia len 0,5 percenta reklamy. 
.takže peňazí bude v roku 2012 podstatne menej.
Vtedy bude nový manažment RTVS musieť zvažovať. Mám na to, aby  som poskytoval šesť rozhlasových terestriálnych služieb? Nebude mať na to. Mám na to, aby som vysielal dve televízne služby? Nebude mať na to. Preto ja garantujem jedenásť programových služieb rozhlasu, ktoré má teraz, len v roku 2011. 
.čiže nový manažment RTVS bude musieť rušiť niektoré programové služby?
Ak nebude chcieť byť v strate, tak áno. 
.podľa vás je dobré, že sa rušia koncesie?
Nie. (Ticho.)
.kde to takto cez štátny rozpočet v Európe funguje?
V Bielorusku, v Albánsku... 
.teda v Európe sú štandardom koncesionárske poplatky?
Áno, ale v postsocialistických štátoch je tam aj sofistikovaná dotácia od štátu na vysielače. Lebo služby na vysielače a terestriálne pokrytie sú také nákladné, že štát si uvedomil, že nechce zvyšovať koncesie a pokryl televíziám tieto náklady. U nás tvorí platba za vysielače 20 percent z rozpočtu, to je strašne veľa, odporúčania IBU sú maximálne 10 percent. Potom vám chýbajú peniaze na program. Ak tento trend bude pokračovať, budete vysielať ďalej, ale monoskop. 
.čo je najväčšia nevýhoda toho, že verejnoprávne médiá budú napojené na štátny rozpočet?
To, že nebudeme môcť hovoriť o verejnoprávnych médiách platených priamo verejnosťou. Budú to štátne médiá so všetkým, čo k tomu patrí. To znamená aj s vplyvom cez ekonomiku. A ten je najvýznamnejší. Ekonomická nezávislosť je základom akejkoľvek inej nezávislosti. 
.žiadne výhody tohto riešenia nevidíte?
Iste, dôjde k istému šetreniu, lebo náklady na samotný výber úhrad od občanov sú pomerne vysoké. A niektoré domácnosti, ktoré rátajú svoje náklady nie v eurách, ale v centoch, sú úhradami zaťažené. Ale štát to bude musieť kompenzovať tak, že odoberie z niečoho iného v rozpočte. Tie peniaze nepadnú z neba. Finančníci na ministerstve to vedia, a preto navrhli podstatne menšie plnenie zo štátneho rozpočtu pre RTVS ako má momentálne rozhlas a televízia z úhrad a zo zmluvy so štátom.
.viete si predstaviť, že verejnoprávna televízia bude už len jeden programový okruh?
Slovenská republika pristúpila k rôznym medzinárodným dohovorom a prijali sme záväzok udržať duálny systém a mať aspoň jednu plnoformátovú televíznu verejnoprávnu službu. 
.v poriadku, takže keby sme mali jeden kanál, tak medzinárodnú dohodu spĺňame.
Zákon o RTVS hovorí, že musí mať najmenej dve programové služby. 
.zákon však možno ľahko novelizovať.
Áno, ale možno tento prvý rok je dobrý na to, aby sa presne kvantifikovali reálne náklady na dva televízne kanály a najmenej štyri alebo šesť rozhlasových služieb. V tomto prechodnom ročnom období to bude treba nastaviť tak, aby bol rozpočet na rok 2012 zostavený reálne. 
.pred pár hodinami ste mali internetovú diskusiu s čitateľmi Aktuálne.sk. Na nej bolo vidieť, aké obrovské očakávania majú od vás diváci. Chcú kvalitné spravodajstvo, vynikajúce filmy a účasť Slovenska v Eurovízii. Čo s tými očakávaniami?
So spravodajstvom sa dá niečo robiť, nie je také katastrofálne, ako sa niekedy prezentuje, ono je len...
...nudné.
Aha, áno. Čo má robiť verejnoprávne médium? Všeličo, ale nemá ľudí nudiť. Má informovať, vzdelávať, až potom zabávať, ale určite nemá nudiť. Niečo sa s tým spravodajstvom urobiť dá, vieme horizontálne prepojiť televíznych a rozhlasových editorov, aby začali aspoň komunikovať, aby sa nestávalo, že správa, ktorá je v iných médiách považovaná za top správu, je u nás niekde zašitá, lebo sa bojíme. To sa týka aj publicistiky. 
.takže v spravodajstve môžeme očakávať rýchlejšie zmeny.
Nielen, ale to bude cítiť najskôr. A čo sa týka Eurovízie, nemôžeme sa na nej zúčastniť. Sme v rozpočtovom provizóriu a minulý rok to stálo 600-tisíc eur. Ja škrtím, kde sa dá, ľudia nedostávajú odmeny, a pôjdeme do Eurovízie? 
.v čom by ste – ak by ste sa stali šéfkou RTVS – boli iná ako Richard Rybníček?
(Smiech.) Ja som bola najprv starostka, až potom riaditeľka rozhlasu.
.v čom by bola vaša verejnoprávna filozofia iná?
Neviem, nesledovala som ho do detailu. 
.tak skúsme inak: aké má byť verejnoprávne médium?
Malo by byť dôveryhodné a ono stále je. Stále majú rozhlas aj televízia dôveryhodnosť od 75 percent vyššie.
.vás tieto výskumy o dôveryhodnosti inštitúcií zaujímajú?
Rozhodne. 
.sTV sa nám vôbec nezdala dôveryhodná. Ľudia síce celé roky uvádzajú, že dôverujú najmä armáde, SRo a STV, ale o ničom to nevypovedá.
Ak sa dohodneme, že STV a SRo vysielajú najmä pre novinárov, tak budeme brať do úvahy vaše kritériá, alebo sa dohodneme, že vysielajú pre verejnosť, a potom berieme vážne tieto výsledky dôveryhodnosti urobené na veľkej reprezentatívnej vzorke. 
.podľa týchto výskumov bola dôveryhodnosť SRo a STV takmer rovnaká, ale skutočnosť bola predsa iná, rozhlas fungoval oveľa lepšie ako STV.
V tom máte pravdu, tie výskumy nerozlišujú, v čom je tá dôveryhodnosť. Predpokladá sa, že ide o spravodajské a publicistické formáty. A tie čísla idú aj istou zotrvačnosťou.
.má byť spravodajstvo verejnoprávnej televízie drzé?
Nie drzé. Modernejšie. Inak koncipované, ale verejnoprávne.
.malo by byť také, aby sa ho politici obávali?
(Dlhé ticho.) Nie. Úlohou verejnoprávnych médií nie je, aby vytvárali strach na ktorejkoľvek strane spoločnosti, ale kohéziu. 
.kohéziu? Takže politici by sa nemali obávať, aké nové informácie verejnoprávne médiá prinesú?
Obávať sa majú spôsobu zverejnenia, nie informácií. Bulvárne médiá to urobia tak, že ublížia, verejnoprávne médiá majú otvoriť tému a dať obidvom stranám možnosť vyjadriť sa.
.sTV posledné roky citlivé témy neotvárala.
Ale občas niečo otvorili, nebuďte na nich takí odporní, nie je to celkom tak. Áno, spravodajstvo je veľmi konzervatívne a mohlo by byť modernejšie. 
.čiže má zmeniť formu, nie obsah.
To spolu súvisí. Ani spravodajstvo neslúži na to, aby interpretovalo názory novinára či hosťa, ktorého máte v štúdiu, ale výstupom by malo byť, že si divák urobí názor sám. 
.môže ísť novinár do konfrontácie s politikom?
Môže ísť.
.mal by ísť do nej?
Nie, on má strážiť konfrontáciu tých, ktorých má v štúdiu. On vedie tú diskusiu, aby neodbočovali od témy.
.má byť len udeľovač slova?
Určite nie, má byť usmerňovateľ. 
.obráťme list. Ako ste vôbec prežili v Slovenskom rozhlase vládu Smeru? Ako to, že vás neodvolali, hoci ste neboli ich človek?
(Ticho.) Rozhlasová rada sa nesprávala ako dohľadový orgán, ale ako špecifický orgán riadenia. A každý z tých pätnástich členov rady videl len svoju parciálnu oblasť. Dochádzalo k tvrdým konfliktom, lebo naše riešenia boli krízové a nemali podporu Rady. Až po dvoch rokoch sa mi podarilo Radu presvedčiť, že tie zmeny mali zmysel a neboli samoúčelné. 
.ale prežili ste celú Ficovu vládu.
Bolo niekoľko odporúčaní, že by som mala odstúpiť. Moje odvolanie tam vždy viselo vo vzduchu. A vždy noc predtým, ako mala zasadať Rozhlasová rada, som nespala.
.prečo vás tam nechali?
Neviem, ja mám dobrú pamäť, ale negatívne veci z nej vypúšťam, inak by som v tomto vlčom prostredí neprežila. Áno, musela som často ustúpiť, ale často ustúpila aj Rada. Naša diskusia mala zmysel. 
.dokázali ste ich presvedčiť?
Áno. Ja sa skôr obávam tohto nového obdobia, keď je generálny riaditeľ volený v parlamente, nemôže priamo s tým parlamentom diskutovať, alebo mu niečo odborne vysvetľovať. Preto som bola proti tomu, aby generálneho riaditeľa RTVS volil parlament.
.keď si človek predstaví Radu STV, ktorá tu donedávna úradovala, a predstaví si, že by ona zase volila nového riaditeľa, tak tá predstava je dosť príšerná.
No... Ale neviem, čo mám na to povedať.
.vy ste dokázali pri rokovaniach s Marekom Maďaričom presadiť svoju predstavu, napríklad pri diskusii o podobe zmluvy so štátom. Ako sa s ním rokovalo?
Bol diplomat. A vždy riešil pri rokovaní konkrétne veci, bol ochotný akceptovať niektoré argumenty. Na mňa nepôsobil agresívnym dojmom. Ale ani pán Krajcer na mňa tak nepôsobí.
.v tomto štáte je asi najvýznamnejšia pozícia, ktorá potrebuje špičkového krízového manažéra, tu v Mlynskej doline. Vy ste vyštudovaná grafická návrhárka, pracovali ste na pamiatkovej správe, boli ste starostka, manažérka v médiách. Ste krízová manažérka?
Študovala som rôzne formy riadenia. Ale keď chce koalícia krízového manažéra, môže predsa požiadať pána Eichlera, je to predsa špičkový krízový manažér, nie? Sú ľudia, ktorí vedia krízovo riadiť a vedia riadiť aj fúzie veľkých priemyselných celkov. Ale toto je trochu špecifická situácia, tu sa pohybujete v prostredí, kde je vysoká kultúrna nadstavba. Je to aj o archívoch, o „pamäti“ národa, aby som sa vyjadrila vzletne. 
.prežijú verejnoprávne inštitúcie toto desaťročie?
Áno. Kým ich Slovenská republika bude potrebovať a chcieť, tak ich bude mať.
.dvadsať posledných rokov nepotvrdilo veľkú zmysluplnosť STV.
To je iná vec. Ale ja si myslím, že verejnoprávne médiá majú zmysel a  prežijú. Inak by som tu nesedela, ale hrala niekde golf. 
Narodila sa v roku 1956. Absolvovala Filozofickú fakultu UK, odbor Veda o výtvarnom umení. Pracovala v mestskej pamiatkovej správe, v rokoch 1990 až1994 bola starostkou Starého Mesta v Bratislave. V rokoch 1999 až 2005 pracovala vo FUN RADIO, od roku 2006 do konca minulého roka bola riaditeľkou verejnoprávneho rozhlasu. Od 1. januára stojí na čele Rozhlasu a televízie Slovenska. Má dve deti.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite