Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Markíza má šéfku

.eva Čobejová .časopis

Nášho televízneho lídra ovládli ženy. Generálnou riaditeľkou Markízy sa stala Zuzana Ťapáková. Okrem nej je v manažmente konateľka spoločnosti Markíza Radka Doehring, a čoskoro má byť žena aj na čele spoločnosti Media Pro Slovakia, ktorá zabezpečuje pre Markízu zábavné programy – Wanda Hrycová. Pre všetkých, ktorí riešia agendu rodovej rovnosti v manažovaní firiem, to môže byť zaujímavý experiment. Ženy dostali šancu vytiahnuť firmu z krízy.

Lenže nie rodový problém je kľúčovou témou slovenského mediálneho biznisu.
Markíza je televízny líder a má stále veľký vplyv na spoločnosť. Markíza si to nie vždy celkom uvedomovala. Iste, pre jej existenciu je životne dôležité, či odvysiela úspešný zábavný program, či dotiahne dobrých scenáristov a dokáže konkurovať sitcomom od konkurencie. Lenže v spoločnosti, kde krachuje projekt verejnoprávnej televízie, má Markíza oveľa dôležitejšiu funkciu, a preto máme na ňu vyššie očakávania ako od klasickej komerčnej televízie. Je to totiž ona, kto spoluvytvára politický život, spoluurčuje témy, vyrába či potápa politikov.
Kým prvý šéf Markízy Pavol Rusko si túto silu Markízy uvedomoval veľmi dobre a dokázal ju pre seba aj skvelo zneužiť, večne usmiaty Václav Mika tento rozmer televízie zakrýval. Ale Štefan Harabin, ako jedna z najzobrazovanejších politických osobností v markízackej Smotánke, ostáva v pamäti ako symbol Mikovej éry.
Čo prinesie Markíze Zuzana Ťapáková? Určite nebude novým vetrom, ktorý vymetie rutinu a urobí zásadný reštart. Na to je v Markíze pridlho (14 rokov), navyše v pozícii všeobecne označovanej ako „sivá eminencia“. Takže zrejme aj ona už do istej miery vyčerpala svoj „inovačný“ potenciál. Ale na rozdiel od Miku má povesť rešpektovanej osoby, a tiež dámy s dobrými spôsobmi, ktorá má cit pre mieru a istý vkus.
Či dokáže Markíza v budúcom období prebiť rastúcu Jojku pri rôznych zábavných programoch a seriáloch, bude určite vzrušovať mediálnych expertov, ktorí každé ráno s napätím porovnávajú grafy sledovanosti. A ako dokáže Markíza predávať svoj mediálny priestor, bude zasa najviac zaujímať akcionárov CME.
Ale aj my máme svoje očakávania.
Ťapáková môže – zdá sa, že má na to isté predpoklady – vrátiť Markíze istú vážnosť, väčšiu dôveryhodnosť a dokonca možno aj lepší spoločenský vplyv. Teda, ak bude podporovať investigatívnych reportérov, férovejšie diskusie a kvalitnejšie spravodajstvo s dôstojnejšími moderátormi, a ak už nedovolí, aby sa z nehodných politikov vyrábali mediálne celebrity.
Nám by to celkom stačilo.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite