Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Imaginárium Dr. Parnassa

.peter Bálik .časopis .film

Britský režisér s hollywoodskym pasom Terry Gilliam toho nakrútil pomerne dosť, no väčšina jeho filmov sa zaoberá podobnou témou – kolíziou medzi snom a krutou realitou. Podobne je to v Imagináriu Dr. Parnassa.

Doktor Parnass putuje dnešnou modernou dobu so starým divadlom a ukazuje ľuďom zrkadlo: ak cezeň prejdete, ocitnete sa vo svojom vysnenom svete. Nikto však nemá o jeho staromódnu šou záujem. Všetko sa zmení, keď do hry vstúpi diabol a neskôr aj podivný cudzinec, ktorému Parnassovi pomocníci zachránia život. Gilliam nikdy neurobil film, ktorý by vznikol bez problémov. Jeho niekdajšie naťahovačky s producentmi a štúdiami sa javia ako malicherné s tým, čo ho postihlo počas nakrúcania Imaginária. V polovici nakrúcania zomrel herec Heath Ledger, ktorý hral jednu z hlavných postáv. Bola to jeho posledná filmová úloha. Gilliam chcel projekt úplne stornovať, no Ledgera nakoniec nahradili jeho priatelia. Spolu s Johnnym Deppom, Jude Lawom a Colinom Farrellom, ktorí ho zastúpili v chýbajúcich scénach, upravil scenár tak, aby film dával zmysel. Nakoniec sa z neho stala akási pocta tomuto talentovanému hercovi. Výsledok má muchy, cítiť, že režisér musel pracovať s obmedzeným materiálom, ktorý mu po Ledgervi zostal, no celkovo ide o jednu z lepších vecí v jeho bohatej filmografii. Veľkú zásluhu má na tom diabol v podaní Toma Waitsa, ktorý si temno-vtipnú postavu doslova užíva. Jeho rohatý má eleganciu majsta (diabla) Volanda z Bulgakovovej knihy Majster a Margaréta. 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite