Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ťažká jeseň STV

.časopis .téma

Čísla naznačujú, že diváci STV boli zatiaľ s Hrehovou televíziou aj celkom spokojní. Podľa mesačných ukazovateľov sledovanosti si STV dokázala udržať divácku odozvu a niektorými programami sa jej dokonca účinne darilo obmedzovať Markízu ako televízneho lídra.

Čísla naznačujú, že diváci STV boli zatiaľ s Hrehovou televíziou aj celkom spokojní. Podľa mesačných ukazovateľov sledovanosti si STV dokázala udržať divácku odozvu a niektorými programami sa jej dokonca účinne darilo obmedzovať Markízu ako televízneho lídra.
Polovica tohtoročnej televíznej sezóny pod vedením nového riaditeľa sa teda skončila vcelku dobre – a to najmä preto, že riaditeľ o programe nerozhodoval. Sám tvrdí, že slovenské mediálne prostredie mu bolo pred návratom na Slovensko neznáme. Programové konkurenčné prostredie slovenských televízií o to viac.
S protikandidátom na post riaditeľa Romanom Liptákom, bývalým šéfom vlastnej tvorby televízie Markíza, sa dohodol, že program v STV prenechá celkom v jeho kompetencii. Hreha dal Liptákovi voľnosť aj vo výbere ľudí, preto si nový programový riaditeľ priviedol do STV bývalých osvedčených kolegov z Markízy. Cieľom bolo stanice STV vyladiť verejnoprávnejšie a od septembra ich navzájom priblížiť. Nové tituly mali vhodne balansovať medzi diváckou atraktivitou a citlivým výberom tém pre verejnoprávnu televíziu. Do hlavného vysielacieho času tak Lipták priniesol po Markíze uvoľnený kvíz Milionár a ako ťažiskový projekt – celkom úspešný –  Hit storočia.

Koncom tejto slušnej sezóny však začali pôvodné rozdelenie pôsobnosti Hrehu a Liptáka v televízii narúšať neohlásené personálne nominácie v programovom manažmente. Druhému kanálu mala šéfovať dlhoročná manažérka firiem Ivana Kmotríka Mária Sedláková, šport mal zase viesť šéf športovej cestovej kancelárie Jaroslav Šišolák. Po týchto Hrehových rozhodnutiach Lipták neočakávane odišiel z verejnoprávnej televízie (vrátil sa do Markízy) a postupne odchádzajú aj ďalší ľudia, ktorých si so sebou priviedol.
Po Liptákovom odchode dostala miesto programovej a výrobnej riaditeľky Mária Sedláková. Ako nová riaditeľka mala záujem urobiť si vo veciach poriadok a zorientovať sa. Prvé, čo urobila, bolo, že všetky nové projekty dva mesiace pred štartom novej sezóny stopla a prehodnocovala. Svojich predchodcov potom verejne obvinila, že za prvý polrok minuli rozpočet na celý rok. Liptákov programový manažment však už predtým avizoval, že peniaze sa minuli. To, že peniaze nebudú stačiť na bežný chod televízie po celý rok 2007, sa vedelo už pri Hrehovom nástupe. Ale nový manažment to ani veľmi neznepokojilo, plánuje televíziu zadlžovať, aby mohol na jeseň spúšťať nové relácie. Televízia rokuje aj s ministerstvom kultúry a žiada o účelovú dotáciu. Aj preto sa možno správa k vládnucim stranám tak opatrne a ústretovo.
Nasledujúca jeseň bude pre finančne podvyživenú, programovo nekoncepčne riadenú a formátovo neukotvenú televíziu veľmi ťažká. Televízia JOJ ako dosiaľ skôr vzdialená hrozba môže sledovanosti Jednotky ublížiť. JOJ s novým manažmentom a už aj s jasným a reálnym pozicioningom chystá priamy útok na najsilnejšie dni verejnoprávnej Jednotky. Joj chce Jednotku vytlačiť z pozície dvojky na trhu. Okrem toho je tu silne programovo stabilizovaná Markíza. V takomto novom nastavení bude mať vo všetkých smeroch podkopaná STV problém prežiť. Formálna zmena dizajnu spravodajského štúdia, piata po roku 2000, tomu naozaj príliš nepomôže.
.radoslav Augustín, Mediálne.sk
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite