Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Subjektívne cez objektív

.martin Trenkler .časopis .šport

Nepamätám si veľa pretekárov, ktorí by vo svojej majstrovskej sezóne zaujali tak málo, ako Jenson Button.

Zaujal vlastne len jeho štart do sezóny – z prvých siedmich veľkých cien zvíťazil šesťkrát. Len víťaztsvo v Číne mu ušlo kvôli mimoriadne nepriaznivému počasiu, na ktoré spomínam aj ja len nerád. Máloktorý fotograf  obľubuje dážď. Fotografie sú síce zaujímavé, ale tie premočené fotoaparáty, fénované na izbe šanghajského hotela... povedzme, že aj bez toho sa dá žiť.
Ako ostatné tímy postupne dobiehali technický náskok Brawnov, strácal aj Jenson Button na forme. Je ťažké posúdiť, prečo. On sám potvrdil vlastnú neschopnosť vydolovať z auta maximum. Zdalo sa, akoby autu pri tých rýchlostiach nedôveroval, ako by mu chýbala odvaha zaútočiť na zákruty tak, ako to dokázal jeho tímový kolega Rubens Barrichello. 
Čo sa stalo s Buttnom po jeho poslednom víťazstve v Istanbule začiatkom júna? Brawny fungovali najlepšie na horúcom asfalte za priaznivého počasia, v chladnejšom prostredí boli suverénne najlepší Red Bull. Samotný Button obviňoval tím zo slabej prípravy a letargie, do ktorej po Turecku padli. Na prvých siedmich podujatiach získal 66 bodov, na ďalších deviatich nazbieral len 23 bodov. Ale na zisk titulu to stačilo.
Nebol to vzrušujúci šampionát, aký by sme si priali. Nie je to ani majster sveta, ktorého by sme pravidelne vídavali v bojoch o pódiá. Ale je to nekonfliktný a seriózny majster sveta, ktorý navyše patrí do skupiny jazdcov, ktorí veľmi ochotne a priateľsky odpovedia na akúkoľvek našu otázku či žiadosť o autogram. 
V prvej časti sezóny nenašiel žiadnu konkurenciu v tíme, ktorý nemal možno ani existovať. 
Bez zbytočných konfliktov na trati či v zákulisí dokázal dôstojne zvíťaziť ešte pred poslednou Grand Prix sezóny. Jeho jazda v Brazílii zo štrnásteho miesta na piate niesla známky kalkulovanej agresivity i zrelosti. Na každých pretekoch chápal slabosti svojho auta aj seba samého a dokázal sústredenou a kalkulovanou jazdou dôjsť do cieľa po maximum bodov, na ktoré vtedy on a jeho auto stačili. 
Kde však ostalo vzrušenie? Zatiaľ len v historických knihách pri agresívnych a vzrušujúcich jazdách majstrov ako Hamilton, Schumacher, Alonso, Senna a ďalší. To boli majstri sveta, ktorí dokázali postaviť diváka zo stoličky. Na Buttonov triumf budem asi spomínať inak, ako na oslavy Schumacherovych titulov či bolesť v očiach zo šampanského od Lewisa Hamiltona. Napätie však ef-jednotka prináša stále. Už teraz som zvedavý, čoho sa dočkáme o rok – v druhej sezóne dramaticky nových technických pravidiel.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite