Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Všade dobre, prečo byť doma?

.zuzana Mojžišová .časopis .film

Už by sa pomaly dalo povedať, že manželstvo, prípadne partnerstvo ženy a muža, prípadne deti z nich pochádzajúce, sú obsedantnou témou amerického šesťnásobne oscarového režiséra Sama Mendesa.

 Akoby nimi, paradoxne, cúval v čase dozadu: v Americkej kráse (1999) sa nám manželstvo unaveného páru v stredných rokoch rozpadá pred očami; v Núdzovom východe (2008) sme svedkami toho, ako mohla vyzerať jedna minulosť, začiatok a prvá dekáda toho manželského zväzku. A teraz opäť – v najnovšej  Mendesovej snímke, v roadmovie s veselým názvom Všade dobre, prečo byť doma? – sledujeme tehotnú Veronu (Maya Rudolph) a na otcovstvo sa tešiaceho Burta (John Krasinski), keď chodia hore-dole po Štátoch a hľadajú, kde (a pri kom) si založia rodinné hniezdo. Tentoraz nakrútil Mendes naozajstným šťastím a neskalenou láskou naplnený film, hoci sa v ňom hovorí aj o ťažkých veciach. Burt a Verona navštevujú rôznych ľudí na rôznych miestach, vlastne listujú v encyklopédii života o možnostiach spolunažívania žien a mužov. Listujú a prijímajú ponaučenia. A nech to všetko obracajú, ako sa im zachce, opakovane im vychádza ten istý výsledok: Láska a zodpovednosť sú receptom na dobré manželstvo. V tomto filme ukázal Sam Mendes svoju komediálnu tvár. Je rovnako obrazovo kultivovaná, silná v dialógoch a skvelá pri výbere a vedení hercov. Sam Mendes o snímke Všade dobre, prečo byť doma? povedal, že jej duch a filozofia odzrkadľujú jeho vlastný aktuálny pohľad na svet. Komu česť, tomu sláva. 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite