Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Kto bojuje proti kríze?

.eva Čobejová .časopis

Práve sme v kampani Bojovníci proti kríze. Je to z tvorivého pohľadu dobre vymyslená kampaň. Vidno, že ľudia, ktorí do tejto kampane išli – najmä reklamné agentúry – si dali záležať. Zaplnili mediálny priestor vtipnými zábermi, snímkami aj originálnym logom. Táto kampaň celkom príjemne oživí médiá v letnom čase, keď je reklamy pomenej.

Iná vec je však odkaz, teda message, aby sme použili slovník reklamných tvorcov, čo kampaň prináša. Keď som s istými pochybnosťami napísala o tejto kampani na internetovú stránku .týždňa, zareagoval čitateľ Peter M. jednoduchou vetou: „Skutočnými bojovníkmi proti kríze sú rodičia mnohodetných rodín.“ Tá veta je silná a asi všetci cítime prečo – finančné krízy boli aj budú, a lepšie či horšie ich zrejme prežijeme všetci, ale demografickú krízu prežiť nemusíme. Dobre, je to vyhranený názor, ale netreba naň zabúdať.
Poďme k samotnej kampani. Bojovníci proti kríze nás na svojej internetovej stránke vyzývajú: Neodkladajte nakupovanie, ak naň máte. To má svoju logiku a dokonca aj istú morálnu hodnotu, keďže je tam podmienka: ak na to máte. Lenže tú podmienku som našla iba na internete, na inzerátoch v tlači ju akosi nevidím. Tam sa píše: Každý z nás sa môže stať bojovníkom proti finančnej a hospodárskej kríze. Celkom jednoducho: bežným nakupovaním. Aj ten najmenší nákup je v čase krízy veľkým gestom a hrdinským činom.“ Text ešte pokračuje, ale podmienka „ak na to máte“ tam nie je. A to ma, pravdupovediac, trošku desí.
Slováci síce nepatria medzi najzadlženejších obyvateľov planéty, ale aj tak sa aj tu zdarne rozmáha život na dlh – máme hypotéky, spotrebné úvery, kontokorektné účty, kreditné karty, lízingy, využívame splátkový predaj či možnosť prečerpávať bežné účty. To všetko sa pomaličky učíme. Neznesiteľnú ľahkosť zadlžovania si teraz máme ešte viac odľahčiť pocitom, že keď nakupujeme, bojujeme vlastne proti kríze?
Nie sú naopak lepšími bojovníkmi proti kríze tí, čo sa rozhodnú odložiť spotrebu, ak na ňu nemajú hotovosť? Alebo tí, čo sa rozhodnú radšej si nekúpiť najnovší typ televízora a odložiť si peniaze na horšie časy? To sú hádam bojovníci za väčšiu krízu? Je naozaj nakupovanie hrdinský čin? Je hádam odriekanie a šetrenie hriechom? Spomeňme si, ako sa to všetko začalo: nakupovali aj tí, čo na to nemali.
Naozaj mám s tou kampaňou trošku problém a dúfam, že nie som celkom sama.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite