Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Dvakrát na okraj

.eva Čobejová .časopis .médiá

Môžeme si vydýchnuť – Nižňanský nám Trojku nezruší. Posledné správy týkajúce sa nutného šetrenia v STV boli plné naozaj katastrofických predpovedí typu: Okolo Trojky sa sťahuje slučka alebo Chcú vypnúť Trojku!
Pritom išlo iba o celkom logické rozhodnutie – je finančná kríza, televízie majú menší príjem z reklamy a v letných mesiacoch majú mnohé športy pauzu, nehovoriac o tom, že ľudia trávia viac času vonku ako pri televízore. Napokon, v čase krízy treba vedieť prinášať aj oveľa väčšie obete ako dvojmesačné vypnutie kanála, ktorý má minimálnu sledovanosť (proti vypnutiu Trojky protestovali verejne hádam iba jeho redaktori). Trošku to pripomína situáciu rodiny, ktorá si uvedomuje, že v čase krízy má oveľa menšie príjmy, chystá sa šetriť, no plánovanej all inclusiv dovolenky na Martiniku sa nevzdá.
Ale šetriť sa vraj v STV bude – napríklad sa dočasne znížia odmeny externistom, zníži sa výroba o polovicu a bude väčší podiel repríz... No hlavne, že tá Trojka prežije, na Jednotke môžu pokojne bežať reprízy Drišľakovín či nemeckých romancí.

.huffington Post
Huffington Post je pre internetovú žurnalistiku niečo ako vlajková loď a rodinné striebro zároveň. V roku 2005 ho ako politickú internetovú stránku založila Arianna Huffington, aj dovtedy slávna komentátorka a jedna z najvyužívanejších „hovoriacich hláv“ amerických médií. Arianna, pôvodom Grékyňa, uskutočnila svoj americký sen: vystihla dobu aj dopyt a Huffington Post si získal medzi používateľmi internetu obrovskú popularitu a rešpekt, hoci sa vôbec netvári nestranne a nezakrýva svoje ľavicové smerovanie. Huffington Post má však dnes už tretieho generálneho manažéra a je ním Eric Hippeau zo Softbank Capital, ktorý nedávno nahradil bývalú šéfku Betsy Morganovú. Prečo zase zmena? Príčinou nie je ani tak núdza, skôr naopak: Huffington Post potrebuje expandovať, keďže v decembri získal od firmy Oak Investment Partners 25 miliónov dolárov a otázka znie, čo s nimi. Arianna Huffington uviedla, že v takejto situácii potrebujú prijímať nové rozhodnutia. Je len logické, že na to potrebujú aj novú hlavu. Rozhodovanie, čo s peniazmi, by mohol tejto úspešnej internetovej stránke každý závidieť, lebo väčšine médií sa takáto situácia momentálne nepritrafí. Ale ziskovo investovať do expanzie je dnes možno ešte ťažšie ako šetriť. Aj preto je novou tvárou na čele Huffingtonu skúsený investičný bankár, takmer šesťdesiatnik Hippeau. Je to jasný signál, že ani nové médiá nemôžu vyžiť len z bohémskych nápadov, ale potrebujú aj dosť starého dobrého finančného uvažovania. Trhy sa prudko menia a Huffington Post môže veľmi ľahko prísť k ďalšiemu úspechu alebo aj prerobiť.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite