Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Filmové Piešťany

.zuzana Mojžišová .časopis .kultúra

Filmové festivaly majú rady kúpeľné mestá. Navyše to platí aj naopak. Kúpeľné mestá majú rady filmové festivaly. Dôkazom takejto prirodzenej symbiózy je aj piešťanský Cinematik.

Filmové Piešťany PRESSFOTO CINEMATIK.SK Od svojich počiatkov sa piešťanský filmový festival Cinematik prioritne sústreďuje na mladé obecenstvo, aby zažili ten rozdiel pozerať film na plátne a nie na počítači.

za jedenásť rokov sa z ničoho podarilo organizátorom vyčarovať (vypracovať) uznávané podujatie celkom veľkých rozmerov: tento rok sa bude na Cinematiku premietať 78 dlhometrážnych a trinásť stredo- či krátkometrážnych filmov z 33 krajín. Z ponuky celovečerných snímok pôjde v tridsiatich siedmich prípadoch o premiéry na území Slovenska.

Čo nevidieť – už 13. septembra – otvorí Cinematik najnovší film starého barda Woodyho Allena Cafe Society, dej pendlujúci medzi New Yorkom a Hollywoodom tridsiatych rokov minulého storočia. Ide o príbeh mladého muža Bobbyho, ktorý si hľadá miesto pod slnkom.

Vzhľadom na skutočnosť, že Slovensko je malá krajina s nepočetnou kinematografickou produkciou, filmovým festivalom a prehliadkam, aj medzinárodným, sa tu napočudovanie vcelku darí. Menším aj väčším. Všeobecnejším (MFF Bratislava, Cinematik...) aj špecifickejším (napríklad Áčko, Fest Anča, Jeden svet). Starším (Ekotopfilm – Envirofilm, Agrofilm a ďalšie), stredným (Febiofest, Art Film Fest atď.) aj mladším (povedzme Scandi či Crème de la crème). Každý mesiac by mohol filmový fanúšik u nás nejakú tú filmovú akciu vymetať.

treba ísť do kina

Od svojich počiatkov sa piešťanský filmový festival prioritne sústreďuje na mladé obecenstvo. Umelecký šéf prehliadky Vladimír Štric pred časom vysvetľoval ten zámer takto: „Pozerať filmy na počítači alebo, nedajbože, na mobile a vidieť ich v kinosále, to sú dva úplne odlišné zážitky. Je to úplne niečo iné. To je aj jeden z našich cieľov, aby sme vytrhli mladých ľudí z toho stereotypu, že si stiahnu film a pozrú si ho na počítači sami doma pri čipsoch.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite