Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Pápež pred mladými

.anton Vydra .časopis .spoločnosť

Čo musí mať v sebe človek, ktorý chce nadchnúť mladých ľudí? Niektorí tvrdia, že sa stačí naučiť pár marketingových ťahov, mať dobrých PR poradcov, osvojiť si správne komunikačné stratégie. Naozaj?

Pápež pred mladými Natália Ložeková

určite to nesedí v prípade pápeža Františka. Niektorí jeho kritici môžu opakovane tárať čosi o zištných fintách, ktorými si pápež už od začiatku pontifikátu buduje značku tak, aby vyzerala lákavejšie a predajnejšie. Tento pohľad, ktorý všade vidí iba kalkul, je skôr správou o jeho majiteľoch, než o pápežovi.

Isteže, získať si srdcia mladých ľudí dokáže aj grobian, ktorý vhodne volí slová, vie sa usmievať na kameru, pôsobí mladistvo a energicky. A áno, aj pápež sa tak správa – no robí to prirodzene, nenútene, autenticky. No na rozdiel od marketingovo vycvičených pajácov, ktorí si nechcú ničím pokaziť svoju naškrobenú modernosť, neváha František odhaliť aj svoju slabosť, starnutie, ľútosť či omyl.

„Na rozdiel od marketingovo vycvičených pajácov, neváha František odhaliť aj svoju slabosť, starnutie, ľútosť či omyl.“

Zaujať mladého človeka môže byť fuška. Dobre o tom vedia učitelia. Záujmy, slovník, problémy a celkový diskurz mladých ľudí sa na prvý pohľad odohrávajú na úplne inej koľaji než problémy staršej generácie. Ako to potom tento pápež dokázal? Stačí na to sila autority? Stačí si pozvať dvaapolmiliónový dav na Svetové dni mládeže? Každý dav je schopný nadšene skandovať, ale je v tom celé tajomstvo pápežovej charizmy?

Korene Františkovej popularity sú inde.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite