Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Čo sme prehrali vojnu?

.filip Olšovský .časopis .téma

Práve sa vrátil z cesty po Británii, kde zisťoval predreferendové nálady. Bavil sa miestnymi poslancami, robil prieskum medzi rumunskými robotníkmi či poľskými predavačmi. Málokto vie o dnešnom Anglicku viac než novinár Ben Judah.

počas svojej cesty po Británii ste sa o brexite bavili s poslancami v regiónoch aj so stovkami voličov. Na čo ste prišli?

Zažil som niečo, čo som už predtým videl v Európe alebo na Blízkom východe – skupiny politikov šíriace čisté nezmysly a dezinformácie. V našom prípade to zašlo až tak ďaleko, že lídri začali politizovať aj spomienky na druhú svetovú vojnu a viesť reči o tom, ako Nemci ovládajú program v našich televíziách. Bolo neskutočne frustrujúce vidieť obrovské skupiny najmä manuálne pracujúcich ľudí, ktorí tomu uverili. Tak ako uverili tomu, že za všetky problémy tejto krajiny môže preľudnenosť a imigrácia. Séria lží kampane za vystúpenie z EÚ v podstate vymyla mozog časti britskej populácie.

ktoré lži máte na mysli?

Napríklad tú, že Británia nie je suverénnou krajinou a referendum má byť prostriedkom na vyhlásenie nezávislosti. Alebo že Európska únia je akýmsi utajeným nemeckým projektom na obnovenie Tretej ríše, či klamstvo o tom, že po prijatí Turecka do Únie zaplaví Britániu lacná pracovná sila. A ďalšia vec – ani často omieľaná veta, že voliči, ktorí chcú hlasovať za zotrvanie v EÚ, sú menej motivovaní prísť k urnám, nie je pravdivá. Veľká časť voličov je, naopak, veľmi nervózna a bude hlasovať v prvom rade za cenu svojich nehnuteľností, ktorá by zotrvaním v EÚ ďalej rástla. To sa mi zdá ako dosť silná motivácia.

na svojom twitterovom účte ste sa dosť rozhorčili práve nad prirovnávaním EÚ k nacistickému Nemecku.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite