Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá - Mediálna výchova – po druhý raz

.eva Čobejová .časopis .udalosti

Denník SME si všimol ukončenie experimentálneho overovania nového predmetu na základných školách – predmetu mediálna výchova. V .týždni sme už o tejto téme písali.

Denník SME si všimol ukončenie experimentálneho overovania nového predmetu na základných školách – predmetu mediálna výchova. V .týždni sme už o tejto téme písali. Zdalo sa nám, že mediálna výchova by nemala byť povinným či samostatným predmetom. Môže sa pokojne začleniť do iných výchovných predmetov či výberových kurzov. A rozhodne sa nám nepozdávalo, že tento predmet by sa mal učiť dve hodiny týždenne, a to až štyri roky. Hoci oficiálne výsledky tohto experimentu ešte nie sú zverejnené, SME priniesol skúsenosti učiteliek, ktoré mediálnu výchovu vyučovali. Soňa Holéczyová z Gymnázia na Pankúchovej ulici v Bratislave si myslí, že výučba tohto predmetu má opodstatnenie, ale „učiť ho štyri roky po dve hodiny týždenne je veľa“. Darina Šuľanová zo ZŠ Žitavská skonštatovala, že v osnovách bolo priveľa teórie a deti to nebavilo. A navyše tvrdí: „niektoré požiadavky, ako napríklad, aby deti ovplyvnili rodičov, ktoré televízne stanice pozerajú, sa mi zdali prehnané“. V SME sa o téme vyjadril aj Miron Zelina, poradca ministra školstva. Podľa jeho slov v školskej reforme bude priestor aj na začlenenie mediálnej výchovy do štátneho kurikula. „V mediálnej výchove by sme mali deti naučiť vnímať médiá a hodnotiť ich z hľadiska osobnostného a spoločenského prínosu pre život. Od pasivity k aktivite vo vnímaní médií," tvrdí Miron Zelina, človek mimoriadne otvorený pre rôzne experimenty v našom školstve. Spomeňme opäť jeho garanciu pre rodovú či waldorfskú školu.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite