Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Prípad Repčík

.eva Čobejová .časopis

Keď si budú študenti manažmentu hľadať na skúmanie neúspešného manažéra, pokojne môžu analyzovať kariéru Vladimíra Repčíka. Šéf SOZA minulý týždeň konečne rezignoval. Bolo to asi prijateľnejšie, ako zažiť kruté odvolanie pre neschopnosť.

Skúmať Repčíkovu kariéru treba asi položením zásadnej otázky: Prečo si práve tohto moderátora, šéfa správ i oddelenia akvizícií vybral svojho času Pavol Rusko za riaditeľa Markízy. Bolo to v čase, keď Rusko zamieril do politiky, a potreboval preto vzbudiť zdanie, že on už nestojí na čele najvplyvnejšej televízie. Potreboval ponúknuť takú tvár, aby verejnosť uverila, že on už je iba politikom. Vladimír Repčík takú tvár vlastnil, a súčasne nemal zábrany robiť pre Ruska nadprácu. Na Slovensku sa nedalo utajiť, že Rusko mal aj po oficiálnom odchode v Markíze hlavné slovo. Až príchod nových vlastníkov do Markízy znamenal koniec Pavla Ruska. A logicky aj koniec Repčíkovho riaditeľovania.
Potom sa Repčík objavil v Slovenskom rozhlase ako šéf administratívy generálnej riaditeľky. V rozhlase však nevydržal dlho, po dvoch rokoch sa jeho rozhlasová kariéra bez udania dôvodu skončila. Repčík sa v tom roku uchádzal o uvoľnené miesto riaditeľa STV, ale v konkurze dostal prednosť Štefan Nižňanský. A tak prišla vhod SOZA, kde sa stal riaditeľom. Nie je to síce mimoriadne prestížna funkcia, ale je to pohodlná práca s dobrým zabezpečením – a bez veľkého rizika. Ideálna pre úradníka bez veľkých ambícií. Repčík v nej mohol pokojne zotrvať do penzie. Keby mal niečo, čo je pre manažéra kľúčové – zdravý rozum a štipku empatie pre nálady verejnosti či spoločenské zmeny. On však mal iba húževnatosť pedantného úradníka. A tak vymáhal peniaze od Heľpy a Pohorelej, či dokonca od organizátorov stužkových.
Repčík nepochopil ani len to, že v spoločnosti sa mení postoj k autorským právam a že sa bude musieť meniť celý koncept ich ochrany tak, aby sa našla rovnováha medzi očakávaniami autorov a ochotou verejnosti. A že kým sa nenájde, treba v tejto oblasti postupovať ako na zamínovanom území. No on sa správal iba ako arogantný úradník. Preto sa dočkal verejného poníženia od ministra kultúry, zosmiešňovania na sociálnych sieťach a hnevu demonštrantov.  
Repčík pokazil, čo mohol. Štartovať ďalšiu novú kariéru už nebude ľahké. Ale nejaká fakulta masmédií jeho mediálne skúsenosti určite ocení.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite