archív čísel
najčítanejšie
-
Úspech srdca
prečítané 1866x -
Každý deň zápasím o pokoru
prečítané 846x -
Problém Daniela Lipšica
prečítané 798x -
Strieľal na Heydricha
prečítané 742x -
Lipšicova nová strana
prečítané 598x
týždeň klasické predplatné
Objednajte si polročné alebo ročné predplatné časopisu .týždeň!
týždeň webové predplatné
Chcete si prečítať časopis .týždeň cez internet? Zaplaťte si vstup do elektronického vydania.
články
rssPrečo som za odluku
.editorial
Je to ťažká téma, plná emócií, predsudkov a vier. Ale po 20 rokoch slobody je najvyšší čas postaviť sa k odluke priamo – cirkev už nepotrebuje pomoc štátu. Je to naopak a bude to tak lepšie.
.štefan Hríb26. február 2011 | prečítané 8449x | reagovalo 40 ľudí
...pokračovanie nájdete v aktuálnom čísle na stánkoch
Diskusia (40)
-
.som proti odluke od .rudolf sl | 16. marec 2011 20:32
Pozorujem, že každý kto je za odluku cirkvi od štátu,sa považuje za moderného a vzdelaného človeka.Divim sa, že títo ľudia si neuvedomujú, akú silnú zbraň by sme dali do rúk iným náboženstvam, ktoré prenikajú do Európy a modernosť podobného druhu im vyhovuje. Tieto náboženstva idú za svojim cieľom a nešetria peniaze, ale používajú i násilie pri presadzovaní si svojej viery. Stále platí, že oslabením našej cirkvi vlastne posilňujeme inú.
-
.som za odluku od .ivan68 | 16. marec 2011 20:32
tej cirkvi, ktorej predstavitelia na strankach tohoto casopisu o to tak urputne bojuju.
-
.som proti odluke od .rudolf sl | 16. marec 2011 20:31
Pozorujem, že každý kto je za odluku cirkvi od štátu,sa považuje za moderného a vzdelaného človeka.Divim sa, že títo ľudia si neuvedomujú, akú silnú zbraň by sme dali do rúk iným náboženstvam, ktoré prenikajú do Európy a modernosť podobného druhu im vyhovuje. Tieto náboženstva idú za svojim cieľom a nešetria peniaze, ale používajú i násilie pri presadzovaní si svojej viery. Stále platí, že oslabením našej cirkvi vlastne posilňujeme inú.
-
.som proti odluke od .rudolf sl | 16. marec 2011 20:30
Pozorujem, že každý kto je za odluku cirkvi od štátu,sa považuje za moderného a vzdelaného človeka.Divim sa, že títo ľudia si neuvedomujú, akú silnú zbraň by sme dali do rúk iným náboženstvam, ktoré prenikajú do Európy a modernosť podobného druhu im vyhovuje. Tieto náboženstva idú za svojim cieľom a nešetria peniaze, ale používajú i násilie pri presadzovaní si svojej viery. Stále platí, že oslabením našej cirkvi vlastne posilňujeme inú.
-
.som proti odluke od .rudolf sl | 16. marec 2011 20:30
Pozorujem, že každý kto je za odluku cirkvi od štátu,sa považuje za moderného a vzdelaného človeka.Divim sa, že títo ľudia si neuvedomujú, akú silnú zbraň by sme dali do rúk iným náboženstvam, ktoré prenikajú do Európy a modernosť podobného druhu im vyhovuje. Tieto náboženstva idú za svojim cieľom a nešetria peniaze, ale používajú i násilie pri presadzovaní si svojej viery. Stále platí, že oslabením našej cirkvi vlastne posilňujeme inú.
-
.som proti odluke od .rudolf sl | 16. marec 2011 20:29
Pozorujem, že každý kto je za odluku cirkvi od štátu,sa považuje za moderného a vzdelaného človeka.Divim sa, že títo ľudia si neuvedomujú, akú silnú zbraň by sme dali do rúk iným náboženstvam, ktoré prenikajú do Európy a modernosť podobného druhu im vyhovuje. Tieto náboženstva idú za svojim cieľom a nešetria peniaze, ale používajú i násilie pri presadzovaní si svojej viery. Stále platí, že oslabením našej cirkvi vlastne posilňujeme inú.
-
.som proti odluke od .rudolf sl | 16. marec 2011 20:28
Pozorujem, že každý kto je za odluku cirkvi od štátu,sa považuje za moderného a vzdelaného človeka.Divim sa, že títo ľudia si neuvedomujú, akú silnú zbraň by sme dali do rúk iným náboženstvam, ktoré prenikajú do Európy a modernosť podobného druhu im vyhovuje. Tieto náboženstva idú za svojim cieľom a nešetria peniaze, ale používajú i násilie pri presadzovaní si svojej viery. Stále platí, že oslabením našej cirkvi vlastne posilňujeme inú.
-
.som proti odluke od .rudolf sl | 16. marec 2011 20:27
Pozorujem, že každý kto je za odluku cirkvi od štátu,sa považuje za moderného a vzdelaného človeka.Divim sa, že títo ľudia si neuvedomujú, akú silnú zbraň by sme dali do rúk iným náboženstvam, ktoré prenikajú do Európy a modernosť podobného druhu im vyhovuje. Tieto náboženstva idú za svojim cieľom a nešetria peniaze, ale používajú i násilie pri presadzovaní si svojej viery. Stále platí, že oslabením našej cirkvi vlastne posilňujeme inú.
-
.som proti odluke od .rudolf sl | 16. marec 2011 20:26
Pozorujem, že každý kto je za odluku cirkvi od štátu,sa považuje za moderného a vzdelaného človeka.Divim sa, že títo ľudia si neuvedomujú, akú silnú zbraň by sme dali do rúk iným náboženstvam, ktoré prenikajú do Európy a modernosť podobného druhu im vyhovuje. Tieto náboženstva idú za svojim cieľom a nešetria peniaze, ale používajú i násilie pri presadzovaní si svojej viery. Stále platí, že oslabením našej cirkvi vlastne posilňujeme inú.
-
.som proti odluke od .rudolf sl | 16. marec 2011 20:23
Pozorujem, že každý kto je za odluku cirkvi od štátu,sa považuje za moderného a vzdelaného človeka.Divim sa, že títo ľudia si neuvedomujú, akú silnú zbraň by sme dali do rúk iným náboženstvam, ktoré prenikajú do Európy a modernosť podobného druhu im vyhovuje. Tieto náboženstva idú za svojim cieľom a nešetria peniaze, ale používajú i násilie pri presadzovaní si svojej viery. Stále platí, že oslabením našej cirkvi vlastne posilňujeme inú.
-
.niektore od .ivan68 | 14. marec 2011 09:26
minoritne cirkvi maju sposob financovania uz dlhe roky vyrieseny. Napriklad jedna nemenovana ma celkom prijemne prezivanie zariadene formou nepisanych prikazov financneho prispievania svojich veriacich clenov(za roky to uz ma formu tradicie a je to svojim sposobom prestizna zalezitost vnutri tejto komunity),na druhej strane vsak tymto clenom vyplyvaju z toho nemale vyhody, ktore by sa dali zjednodusene nazvat spolunalezitost vo vsetkych zivotnych situaciach. Na tejto ploche je to zbytocne rozoberat do detailov. Dolezite je, ze predstavitelia tejto cirkvi nemusia mat problem rozpravat o odluceni cirkvi od statu tak, ako sa to deje na strankach tyzdennika Tyzden. Na to maju samozrejme pravo a nam, ktori nepatria do ich "kosiara", zostava len uvazovat nad tym, do akej miery su ich slova uprimnou snahou o oslobodenie cirkvi ako takej, resp. do akej miery chcu zneprijemnit zivot majoritnej "konkurencii".
-
.pre michalika od .bigi | 13. marec 2011 09:35
Ja sa bojim tvojho syna nechat v tvojej rodine. Je totiz zname, ze ovela castejsie dochadza k sexualnemu zneuzivaniu priamo v rodinach.
-
.jozafat, od .lipa | 9. marec 2011 21:58
opäť si raz trafil kliniec po hlavičke,plný súhlas,keď odluka tak dôsledná,prečo by veriaci napr. nemali mať právo adresovať poplatky za TV z tej našej akože verejnoprávnej do TV-Lux,peniaze ktoré idú aj z ich daní na výstavbu rôznych športových a zábavných megacentier na zmysluplnejšie a dôležitejšie účely ?Rád by som vedel či by Pišta ostal takým oddaným fanúšikom Slovana keby sa jeho daňové zaťaženie zvýšilo o čiastku spôsobenú výpadkom v prípade že by si ateisti svoje aktivity financovali tiež samy.
-
.smejem sa hlasno od .cico | 9. marec 2011 20:52
tisice rokov bola krestanska cirkev nie len sucastou statu ale aj statom samotnym , vymenovat vsetky podle a sialene veci ktore stihla vykonat v mene boha a ludi za tento cas by zabralo niekolko rokov. boh a viera su v srdci a nie v kostole riadenom sialencami co znasilnuju deti, upaluju zeny len preto ze su risave a nechcu dat fararovy atd. bojite sa ze vas nebude mat kto viest? hovorit co mate robit a co robit nesmiete??? ved to vam uz davno povedal Jezis, alebo ste tak hlupi ze neviete citat? biblia je predsa celkom jasne napisana a to ostatne je len politika a ovladanie ovci. ja nepotrebujem zaslepenych a casto chorych ludi (knazov) na to aby som veril v boha. to je to coho sa bojite? ked nedostanete peniaze na fungovanie tak cirkev skonci? ved vy neverite sami sebe. a argument ze cirkev pomaha ludom a na to potrebuje peniaze? ved nech pouzije tie ktore nakradla za tisice rokov klamstiev, vrazd nevynnych, svatych vojen atd. mozno jej to boh pri poslednom sude odpusti. moslimovia su stale silnejsi lebo veria v alaha (boha) a nie v cirkev ktorej sa proste verit uz neda. presvedcila nas o tom uz nespocetne krat a stale ma v zalohe nove a nove svinstva. preco sa cudujete ze je zrazu tolko ludi ktory toho uz maju dost. ja nezabudam v co verim a odkial pochadzam, napriek tomu nevidim jeden rozumny dovod preco by som mal byt povinny platit aj z mojich dani politicku organyzaciu akou cirkev je. odlucit jednoznacne a co najskor , mozno potom rychlejsie pridu na to v akom dusevnom srabe su
-
.no stefan od .jozafat11 | 9. marec 2011 02:50
no podla mna ma clanok zopar chyb korcovsky usmev? :D sorry pista, ale toto povazujem za drzost. zvlast voci cloveku ktory nastavil chrbat ovela ovela viac ako ty. len preto ze politicky nedychal tak ako ty, trapne. spravodlivost-ak ateisti tvrdia preco by sme mali platit to co neuzivame, je logicke ze toto plati aj na ostatne veci. ak sa vylucne riesi odluka cirkvi je zasadnou otazkou preco LEN. PRECO? a mame aj odpoved. klucovym bodom celej temy je nenavist voci rkc. to ze my v tom najdeme nejake pozitiva, ze vidime ze krestanov to moze posunut dalej a pod je fajn, ja osobne som zastanca odluky, ale nie elitarskej, jedinej ktora bude zivit tuzbu antikatolikov po zniceni cirkvi. niet jedneho jedineho argumentu zo strany statu, preco by sa mal stat usilovat prave a vyhradne len o odluku cirkvi od statneho rozpoctu. som za spravodlive okresanie statneho rozpoctu tak, aby sa v jednom baliku ukoncilo statne platenie sportu, kultury, mimovladiek, neziskoviek (casto napojenych na politicke strany) ateistickych aktivit a pod.presne pod rovnakymi argumentmi ake si uviedol. statne granty su zivnou podou pre ideologicke antikatolicke zoskupenia aby pekne cicali stat a este vykrikovali o nespravodlivom plateni cirkvi (ku ktorym sa hlasi 80percent ludi na svk). nech si kazdy plati to co uziva.
-
.debata od .lube | 9. marec 2011 02:02
bojte sa Boha prichadza zla doba ,ešte ho budete hladať no neviem či sa nam da najsť.
-
.vladovi misikovi od .ondrejCerny | 9. marec 2011 01:07
co vam ja viem... nebat sa pustat male deti do kostola... ked tu citam tie noviny..., neviem, ci je to spravny postoj...
-
.láska od .artep | 9. marec 2011 00:25
Základným atribútom učenia kresťanskej Cirkvi je Láska a láska je vzájomná ľudská závislosť a nie nezávislosť jedného človeka na druhom.Cirkev a jej reprezentanti budú ešte vačšmi a priamo závislí na svojich ovečkách a to bude dobre. Už to nebude v kostoloch vzťahovo anonymné. Hovoriť pravdu tým na ktorých sme závislí, to už je božské. Skončí socializmus konečne aj v Cirkvi bez všetkých výhovoriek. Učitelia Cirkvi konečne budú môcť byť nádennými učiteľmi a nie manažérmi. To dúfam už prenechajú církevníkom.Majetok ani v Církvi vieru nedvíha. Veď niet sa čoho báť ak Cirkev nieje len dielo ľudské...
-
.pustit syna do kostola od .michalk | 8. marec 2011 23:55
Vlado, ty sa nebojis pustit syna do kostola? Co ked ho tam znasilnuju a papez to kryje, ako sa to dialo v irsku, nemecku, atd.
-
.že "správna kresťanská cirkev" od .grcator | 8. marec 2011 21:13
jak sa nám hríbik chytil sám do vlastnej pasce - ale nevadí, však vieme že kto sa raz do hlavologickej pasce černokňažníkov chytil nemá šancu na nezávislé vnímanie sveta... v tomto sú všetky hlavologické organizácie rovnaké, sľúbia hmlisto opísané umelé raje, najlepšie posmrtné, strašia peklami, a výmenou za to vymyjú ovečke mozog a vyžadujú aby ich platila, či je to kresťanstvo, fašizmus, islam či komunizmus, dokonca aj ich zvrhlosť keď sa dostanú k moci je veľmi podobná
-
.re: oknarb od .adamS | 8. marec 2011 20:35
To je trend. Prílišná liberalizácia západnej spoločnosti spôsobuje, že sa dnešné deti hanbia za to, že ich rodiča chodia do kostola. V dospelom veku sa ku kresťanstvu prestanú hlásiť. V moslimskom svete je to presne naopak - sú na svoju vieru hrdí. A malý počet veriacich kresťanov finančne neutiahne prevádzku množstva kostolov, zatiaľ čo veľký počet veriacich moslimov bude svoju vieru šíriť aj na úkor iných náboženstiev. Príklady už existujú - Francúzsko, Nemecko...
-
.prečo od .astanly | 8. marec 2011 19:17
cirkev má byť základom slobodného sveta.....a to bolo kedy, či ešte len bude.....
-
.velky respekt od .pGH | 8. marec 2011 18:38
Velky respekt ! Po dlhom dlhom case prvy rozumny clovek, ktory nekaze inym vodu a sebe vino. Pretoze takych co navrhuju setrenie a utahovanie opaskov ale pritom rataju s tym ze ich samych to obide, takych co od chcu nizsie dane ale pytaju spickove zdravotnictvo aj skostvo, takych co sami pytaju a od inych cakaju ze budu davat, takych vidavam dene tucty.
-
.som za od .inside | 8. marec 2011 18:37
zaujímalo by ma , za aké peniaze sa stavajú mešity? som za odluku cirkví od štátu a to aj z toho dôvodu, že cirkev je jeden z najbohatších spoločenstiev na Slovensku ktoré podporuje štát, cirkev ma dosť majetku z ktorého by mohla žiť bez štátnej podpory a mala by platiť dane!!
-
.som za od .inside | 8. marec 2011 18:35
zaujímalo by ma , za aké peniaze sa stavajú mešity? som za odluku cirkví od štátu a to aj z toho dôvodu, že cirkev je jeden z najbohatších spoločenstiev na Slovensku ktoré podporuje štát, cirkev ma dosť majetku z ktorého by mohla žiť bez štátnej podpory a mala by platiť dane!!
-
.cirkev ?! od .poldo | 8. marec 2011 18:22
ja verím niečomu inému, ako je akékoľvek náboženstvo. Sebe, krásnej prírode a svojej rodine. všetko ostatné sú len báchorky...
-
.konečne od .stromboli | 8. marec 2011 17:03
Konečne .... Finančná podpora cirkví v rozpore s Ústavou SR...Sú cirkvi, ktoré od štátu nepožadujú ani korunu a celú činnosť si hradia z biblických "desiatkov" - čo je Božie -Bohu, čo je pánovo - pánovi... Po zavedení aproximačnej dane (napr. 2%), kde by sa človek rozhodol, či ňou prispeje vlastnej cirkvi, alebo dá na obnovu kultúrnych pamiatok by aj podľa laických prepočtov získala RKC viac finančných prostriedkov na svoju činnosť ako od štátu....A taktiež by som zrušil všetky daňové výnimky z podnikania a majetku cirkvi s výnimkou národných kultúrnych pamiatok, ktoré spravujú... A videlo by sa aj koľko ľudí je veriacich 1 hodinu do týždňa, alebo dokonca len cez veľké sviatky... A ja ako protestant nesúhlasím s tým , aby sa klérus RKC obohacoval zo štátnych peňazí..... viď eštébák Sokol a jemu podobní sú len hanbou cirkvi za štátne peniaze...
-
.ad adamS od .oknarb | 8. marec 2011 16:58
zaujímavý názor.Ako ste k tomu prišli ? Pri odluke kresťania vymru ale moslimovia nie...Čo to máme za veriacich,alebo cirkev?
-
.odluka cirkvi od štátu je prvá fáza islamizácie. od .adamS | 8. marec 2011 16:26
O pár rokov vymrú veriaci, ktorí chodia do kostolov, zvyšok cirkvi predá kostoly, pretože ich nebude potrebovať a nebude mať na ich prevádzku, a na ich mieste vyrastú mešity. A o takých 50 rokov si budú naši vnuci brávať do školy desiatu a modliaci koberček...
-
.som proti odluke od .vyryvac | 8. marec 2011 15:27
tak ako najucinnejsim sposobom boja proti komunizmu je nechat ludi v komunizme zit :-) podobne najlepsie bude nechat tie ciernohabitnicke prasiatka nadalej korumpovat statom, aby sa este viac sprotivili obcanom
-
.. od .heri | 8. marec 2011 14:15
O odluke cirkví od štátu sa toho už nahovorilo a popísalo kopu, tak sa teším, že konečne jeden článok výstižne zhrnul to podstatné - že odluka môže cirkvi (nielen tej katolíckej) len pomôcť byť tým, čím má v spoločnosti naozaj byť. A je korektný voči obom stranám - cirkvám, aj tým, čo mali doteraz problém "zo svojich daní platiť farárov."
-
.to snáď nemyslíte vážne od .erpe | 8. marec 2011 12:44
"Cirkev, ktorá stojí za to, je o láske k Bohu a k blížnemu, čím vedie k zodpovednosti a tlmí naše sklony k egoizmu. Ak ešte aj vzdeláva, pomáha núdznym a stavia mosty pri konfliktoch (a to všetko je jej poslaním), je hlúpe a urážlivé porovnávať ju s hobby spolkami." nebuďte smiešny, myslíte túto cirkev, p. hríb? www.jetotak.sk
-
.to snáď nemyslíte vážne od .erpe | 8. marec 2011 12:43
"Cirkev, ktorá stojí za to, je o láske k Bohu a k blížnemu, čím vedie k zodpovednosti a tlmí naše sklony k egoizmu. Ak ešte aj vzdeláva, pomáha núdznym a stavia mosty pri konfliktoch (a to všetko je jej poslaním), je hlúpe a urážlivé porovnávať ju s hobby spolkami." nebuďte smiešny, myslíte túto cirkev, p. hríb? www.jetotak.sk
-
.nevieme postaviť jeden diaľničný tunel od .? | 7. marec 2011 13:43
bez toho, aby sa z toho stal škandál a chytračíme pri systéme zaužívanom od Jozefa II, koniec 19 stor.
-
.ktorá ? od .noah | 7. marec 2011 09:22
Pán Hríb, v článku spomínaté "správnu kresťanskú církev" ... Môžete aspoň naznačiť, ktorá je to podľa Vás ? A čo tie ostatné ? Partiový tovar...?
-
.cirkvi sa nadýchli, naučili sa slobode, spoznali svoje dary aj limity od .alexander Gal | 7. marec 2011 08:59
naozaj? tak preco ma papez stale statut neomylnosti? Podla mna sa stale neposunuli ani o krok do predu. Stale je to politicka starana so vsetkymi atributmi.
-
.sv. Frantisek od .ronniek | 4. marec 2011 11:59
Ako teraz citam zivotopis sv. Frantiska z Assisi, nerozumiem preco by sa mala cirkev co i len trosku obavat o to ci nieco stat z rozpoctu da, alebo nie. Ked by existencia cirkvi vo svojej historii co i len sekundu visela na nejakom politickom rozhodnuti, uz by bola davno zanikla. Myslim si, ze ludia, vratane niektorych knazov, by mohli mat vacsiu doveru v Boziu pomoc a menej sa spoliehat na nejaky statny rozpocet.
-
.presne takýmito od .gilotína | 28. február 2011 15:47
sposobom, že jednou rukovou sa dáva a druhou berie sa začal rozpad československa. Pokorné reči navonok a vo vnútri .........Po tomto čo ste napísali p.šefredaktor chápete vy vobec význam slov ,ťažká téma, emócie, predsudky, viera? Korcovský úsmev? Prosím vás vysvetlite význam.
-
.názor? od .katapult | 28. február 2011 12:33
Vo svojom článku máte veľa tvrdení ktoré si navzájom odporujú. Cirkev bola nie odškodnená ale čiastočne odškodnená!! Tvrdenie Odluka cirkvi je chybný výrok.Ak sa stane to čo propagujete, p.Hríb tak sa uvolní miesto pre skupiny ako scientologisti a rôzne napodobeniny. Mńa by zaujímalo veď vek nato máte čo na to vaša manželka, rodičia poprípade starí rodičia.
-
.odluka od .vladomisik | 28. február 2011 11:50
Cirkev potrebuje odluku rovnako, ako ju potrebujú futbalisti, hokejisti a iní ...isti. Aj tí si potom budú vážiť svoje štadióny, sedadlá a v neposlednom rade svoju povesť. Budú viac sebavedomí a budú mať menej skorumpovaných funkcionárov, hráčov trénerov a hlavne slušnejších fanúšikov. Nebudem sa potom báť púšťať syna na futbal, hokej tak ako sa ho teraz nebojím púšťať do kostola.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM