archív čísel
najčítanejšie
-
Úspech srdca
prečítané 1837x -
Problém Daniela Lipšica
prečítané 861x -
Každý deň zápasím o pokoru
prečítané 828x -
Strieľal na Heydricha
prečítané 700x -
Lipšicova nová strana
prečítané 640x
týždeň klasické predplatné
Objednajte si polročné alebo ročné predplatné časopisu .týždeň!
týždeň webové predplatné
Chcete si prečítať časopis .týždeň cez internet? Zaplaťte si vstup do elektronického vydania.
články
rssHayekovci
Spor, ktorý sa rozpútal okolo aktivít Hayekovej nadácie, je poučný. Ukazuje na zvláštne uvažovanie médií, ale aj na dilemu mnohých ekonomických liberálov.
.štefan Hríb19. september 2010 | prečítané 3591x | reagovalo 17 ľudí
...pokračovanie nájdete v aktuálnom čísle na stánkoch
Diskusia (17)
-
.štefanovi Hríbovi po funuse od .bim | 1. október 2010 22:26
Píšem už poučený novými informáciami - hlavne od Petra Kundera v Sme.Ukazuje sa,že kaša sa nemá jesť keď je horúca.Dôkazom je Radičovej prvá reakcia aj tento editoriál.Súhlasím,že nie je konflikt záujmov účasť v tendri u Počiatka.Ani víťazstvo v tomto tendri nie je konflikt záujmov - to je totiž podvod.Bolo to zorganizované úradnikom MF SR s využitím medzier v zákone za súčinnosti Hayekovcov.A nebol to žiaden medzinárodný tender - to bolo iba klamstvo Chrena - nebol v žiadnom vestníku.Čakám na správu NKÚ,či potvrdí ako na tom pracovalo 23 odborníkov 13 mesiacov a odpracovali - pardón,vykázali - 10000 hodín.Ak dobre počítam,odpracovali,či vykázali len po 33 hodín mesačne.Nemá byť tých hodín 100000?Pri 10000 hodinách vychádza cena diela 3600 Kč za hodinu.
-
.hribov relativizmus od .lol | 27. september 2010 20:19
Zaujimave, ze Hrib nevidi ziaden problem. Takze nie je ziaden problem vlastnit firmu, ktora sa sustreduje na ziskanie velmi podivuhodnych zakazok od statu za este podivuhodnejsich okolnosti a zaroven sa politicky angazovat za spravodlivy volny trh, kde ziadne take privilegovane statne zakazky nemaju existovat? Mozno pre Hriba to problem nie je, ale pre Hayekovcov by to problem byt mal. V prvom rade eticky problem, ktory sice mozu ospravedlnovat ako prakticke riesenie dilemy ci sa nechat statom okradat alebo sa na state prizivovat, ale nikdy to nemoze byt v sulade s nimi obhajovanou filozofiou. Mobilny operator si z takeho problemu tazku hlavu robit nemusi, pretoze on nikomu neslubuje okrem svojho vyrobku, ze chce nastolit nejaku spravodlivost a nikto ho nebude za s jeho politickou filozofiou nekonzistentne spravanie brat na zodpovednost. A nie su to samozrejme volici Slotu, Fica, Meciara ani volici KDH ci SDKU (ktorym je zjavne korupcia ich politikov minimalne lahostajna ak ju dokonca neobhajuju, a ktori nemaju najmensie moralne pravo ani len si huby otvarat), ktori ich na tu zodpovednost brat budu. Ale prave ich vlastni volici, ktorych predstavy o spravodlivosti a volnom trhu ako politici podviedli. Byt volenym politikom je privilegium a nestaci sa spravat v medziach zakona. Politik ktory sa nesprava v medziach svojej politickej agendy nemoze mat dlhu zivotnost ako politik. Keby boli Chren a spol. iba podnikatelia s liberalnymi nazormi, tak sa naozaj nikomu zodpovedat nemusia.
-
.hayekovci od .radkusk | 27. september 2010 15:41
pri všetkej úcte pán Hríb priam excelentná ukážka dvojakého metra a rozličného posudzovania porušenia tých istých pravidiel
-
.sklamanie od .roxo | 27. september 2010 06:57
Pán Hríb vy a vaše zásady ste pre mňa jedno veľké sklamanie. Týmto príspevkom ste ukázali pravú tvár. Keď ide o biznis obhajujete aj prešlapy, len musia byť od správnych ľudí. Pán Chren to jednoducho nezvládol a jeto neobhájiteľné. Ako verejný činiteľ nezvládol komunikáciu s médiami a je čiernym biľagom strany SaS. Držím palce Radičovej a vy strácate ďaľšieho čitateľa vášho evidentne tendenčného týždenníka.
-
.prudký nesúhlas od .peter Černák | 23. september 2010 14:33
Pardon, pán Hríb, mám rád Vašu zásadovosť le toto je čistokrvná ukážka dvojitého metra. Z vlastnej skúsenosti na mojom bývalom pracovisku môžem zodpovedne tvrdiť toto: Ak prihlasujem do tendra viacero svojich, popr. spriatelených firiem, jedná sa o vopred dohodnutú zakázku. Podľa toho kde a ako zverejním súťaž, aké dám napr. časové podmienky na odovzdanie súťažných podkladov (alebo napr. kto, kedy a kde si môže vyzdvihnúť podklady - ak oznam vyjde v pondelok a súťžné podklady sa dajú vyzdvihnúť v stredu a štvrtok od 14.00 do 16.12 v zasadačke nejaké úradu a vykobať tak môže iba štaturár, alebo ním poverený a overený pracovník) tak spolľahlivo vyradím konkurenciu nielen zo zahraničia, ale aj z Košíc... Okrem toho v podmienkach pre uchádzača, alebo špecifikáciu obstarávanej služby alebo produktu som schopný nastaviť tak, aby to vyhovovalo len konkrétnemu typu výrobku, resp. typu služby, uchádzačovi... Spriatelené firmy, podávajú ponuky len kvôli zdaniu súťaže, väčšinou sú predražené, alebo nespĺňajú niektoré náležitosti, aby mohli byť vyradené. Aj tieto ponuky pripravuje vopred dohodnutá firmy (rovnako ako často pripravuje podklady k obstarávaniu). A ponuky musia byť podpísané štatutárom, takže Martin A ivan vedeli o čo ide. Resumé: Hayekovci sa zúčastnili vopred pripravenej súťaže a vyhrali ju. To nie je tieň podozrenia, to je každému, kto sa už nejakého verejného obstarávnia zúčastnil jasné. Je trápne, že sa takýmto spôsobom ulakomili na pomerne malú čiastku. Nevadí, že pracovali pre MF aj pred tým, vadí mi, že sa teraz tvária akože nič a vymýšľajú si trápne výhovorky... Toto bola zakázka pre vopred určeného dodávateľa. Bodka.
-
.ad juro kovacik od .xorxee | 23. september 2010 10:22
vdaka za link. ano, ocividne to je problem. a musim suhlasit s durim 78 - ked slota vynada policajtke, ktora si robi svoju pracu, je to vulgarny clovek. ked take nieco povie kamarat, treba ho pochopit. s hayekovcami je to to iste. dvojaky meter?
-
.a je to od .arzen | 23. september 2010 00:34
Každý politok má svojich novinárov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
.je to problem, viac na liku na stranku Fair-play od .juro Kovacik | 22. september 2010 10:23
-
.moj nazor od .k. | 22. september 2010 09:56
Mali by odstupit.
-
.géniovia od .duri78 | 21. september 2010 16:31
Nie nič sa nedokázalo... v podstate na Slovensku sa ešte asi nikomu nič nedokázalo, takže sme ukážkovou krajinou. Môžete mi vysvetliť načo sa títo dvaja páni pchali do vlády, keď vedeli že sa budú zverejňovať zmluvy a vedeli, že bude minimálne podozrivé, že vyhrali súťaž sami proti sebe (aj keby bola čistá) a okrem toho veľmi dobre poznali Fica a mohli tušiť, že keď sa to "prevalí" tak budú smeráci o tom točiť roky? Milý Martin a Ivan - ďakujeme za PR...
-
.re: Stefan Hrib od .matus ritomsky | 21. september 2010 14:09
ANo, Vas editorial som cital pozorne. S prvymi dvoma bodmi s Vami suhlasim, ale v tretom bode si nemozem pomoct - nieco tam smrdi. Preco potrebovali Hayekovci nastrcit do tendrov proforma uchadzacov, ktori boli vopred odsudeni na nezdar (kedze sa ani nesnazili splnit potrebne podmienky aby mohli uspiet)? Samozrejme, mozme sa hrat na to, ze pokial nie su dokazy a nerozhodne sud, vsetci su nevinni. Ved tu hru pozname uz velmi dobre niekolko rokov. Preco sa vsak nikto zo zodpovednych (ktori hlasaju inu politicku kulturu) nevie vyjadrit k takejto zakladnej otazke - preco tam boli od Hayekovcov nastrcene tie dalsie firmy?
-
.citate co je v clanku? od .štefan Hríb | 21. september 2010 13:57
Napisal som, ze je jedno, kolko svojich firiem niekto prihlasi do tendra, to mu nijako nepomoze, ak niekto iny da lepsiu cenu. A vytvarat zdanie najlepsej ceny viacerymi vlastnymi firmami je uplne zbytocne, lebo aj tender s jedinym uchadzacom je platny, a nie podozrivy. A tiez som napisal, ze od okamihu, ked boli obaja Hayekovci v statnej funkcii, uz stastne zakazky nemali mat. Kde tolerujem korupciu, pani?
-
.nemý úžas... od .duri78 | 21. september 2010 13:38
"Je predsa jedno, či sa v tendri zúčastním jednou, alebo sto vlastnými firmami." ...tak aby sme pochopili - do tendrov sa môžu prihlásiť vlastné (akože konkurenčné) firmy napríklad preto, aby navonok vzniklo zdanie súťaže a aby to vyhrala najlepšia (naša) ponuka, ktorá je "zhodou okolností" nižšia ako u "konkurenčných" ponúk. P-O-C-H-O-P-I-L-I ??? Stalo sa to aj v tomto prípade? No asi áno: www.sme.sk ...Ja normálne žasnem, ako sa Štefan Hríb ešte nedávno bil do pŕs s tým, že u pravice nemôžeme tolerovať žiadnu korupciu (aj keď je zanedbateľná v porovnaní s tým čo robil Smer), len preto že robila reformy a prinášala nové nápady. Niečo som v úvodníkoch čítal o tom, že sa máme predsa snažiť o úplnu čistotu, lebo len tak to bude skutočná zmena. Kde sú tie názory teraz? Ja už normálne nemôžem tieto blbosti čítať - keď ide o kamarátov, tak zrazu nič nie je problém... Weiss je hero a môže nadávať novinárom koľko chce, Švejna s Chrenom si môžu riešiť tendre a tak ďalej. Dzurinda kamarát nie je, tak do toho sme sa nakopali ajajaaaaj, do Radičovej sa v týždni kopalo pred voľbami s rozbehom, ale Martin a Ivan si zaslúžia predovšetkým zaujímavú diskusiu... Mrzelo by ma, ak by kvôli takýmto dvom premúdrelým kravaťáckym panákom (lebo zrejme len to sú - pekné reči o volnom trhu pre verejnosť a štátne tendre pre seba), mala padnúť vláda. Potom bude úvodník o čom? O tom, že my Slováci sme ešte nedorástli na to, aby sme pochopili géniov rangu Martina a Ivana?
-
.neuveritelne od .stevo6 | 21. september 2010 07:54
samozrejme ze niekto moze prihlasit do statneho tendra aj 100 svojich vlastnych firiem nielen tri, je to jeho vec. Ale akonahle ten niekto pojde do politickej funkcie, tak prebho plati PREZUMPCIA VINY a dokazne bremeno prechadza nanho pri vyvracani podozreni ze viacero firiem prihlasil do sutaze kvoli tomu ze bol dohodnuty vopred so zadavatelom a sutaz fingovali. Nemozem uverit, ze tento clanok pisal Stefan Hrib.
-
.preco sa hayekovci neprihlasili do sutaze sami? od .matus ritomsky | 21. september 2010 02:06
Pointa je podla mna v tomto: "ak by sa do súťaží, v ktorých vyhrali hayekovci, neprihlásili aj ich známi alebo oni sami s inými firmami, súťažili by sami. Podozrivo by tak tieto súťaže vyzerali už na prvý pohľad, nie až po detailnejšom skúmaní." komentare.sme.sk
-
.najväčšia výhrada odbitá v zátvorke? od .paminarik | 20. september 2010 08:38
Nie som si istý, že "reči o podmienkach, nastavených na mieru, neobstoja, pretože tender bol medzinárodný..." V situácii, ktorá tu za minulej vlády panovala, by som si ako zahraničná firma dvakrát rozmyslel, či do toho pôjdem - napríklad aby som nedopadol ako (čiastočne vyvlastnené) zdravotné poisťovne. V každom prípade by to chcelo ešte trošku novinárskej práce zistiť, prečo sa nikto iný neprihlásil.
-
.suhlasim v plnom rozsahu od .svajka | 20. september 2010 00:31
Fico tu nastavil spolocnost tak, ze pre jeho oponentov sa stal boj proti korupcii fetisom, ba az zmyslom politiky. Preco? Zda sa, ze aj preto, ze okrem protikorupcnych reci nic ine robit nevedia.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM