Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

SaS navrhuje sprísnenie reklamy propagujúcej zdravotné výkony

.tasr .zdravotníctvo

Reklama by mala byť prípustná iba pri propagácii zdravotných výkonov, ktoré sú uvedené v zozname výkonov, sú schválené príslušným orgánom SR či Európskou liekovou agentúrou alebo ich odporúča Slovenská lekárska spoločnosť.

SaS navrhuje sprísnenie reklamy propagujúcej zdravotné výkony SITA/Viktor Zamborský Vladimír Ledecký

opoziční poslanci Národnej rady (NR) SR Vladimíra Marcinková a Vladimír Ledecký (obaja SaS) navrhujú sprísnenie reklamy propagujúcej zdravotné výkony. Reklama by mala byť podľa ich návrhu prípustná iba pri propagácii zdravotných výkonov, ktoré sú uvedené v zozname výkonov, sú schválené príslušným orgánom SR či Európskou liekovou agentúrou alebo ich odporúča Slovenská lekárska spoločnosť či jej organizačné zložky vo verejne dostupnom stanovisku a zároveň obsahuje iba vedecky overené a vecne správne údaje. Zmenu chcú presadiť novelou zákona o reklame, ktorú predložili do parlamentu.

„V súčasnosti sú podmienky vedenia reklám a inzerovania služieb propagujúcich zdravotné výkony regulované len minimálne. To má za následok, že pacientom sú poskytované, najmä pri zdravotných výkonoch, ktoré nie sú hradené z verejného zdravotného poistenia,  mylné, zavádzajúce, vedecky neoverené a nesprávne informácie o povahe samotného výkonu a jeho pozitívnych účinkoch,“ skonštatovali predkladatelia. 

Novela má tiež priniesť zákaz reklamy zdravotných výkonov vyvolávajúcej dojem zaručenej úspešnosti, narúšajúcej integritu pacienta, vrátane novorodencov a rodičiek či obsahujúcej vyobrazenie maloletého dieťaťa, vrátane dojčaťa, tehotnej ženy alebo rodičky. Má zároveň zakázať reklamu zdravotných výkonov, ktoré sú v štádiu klinických štúdií alebo biomedicínskeho výskumu bez preukázaných pozitívnych výsledkov v praxi.

Poslanci chcú zároveň úpravou zaviesť povinnosť uvádzať v reklame zdravotných výkonov, že ide o reklamu s cieľom predaja tejto služby konečnému spotrebiteľovi - pacientovi. „Máme za to, že kvôli chýbajúcej povinnosti momentálne nemajú pacienti pri kúpe služby obsahujúcej zdravotné výkony komplexné informácie a ani vedomosť o tom, že ide o reklamu,“ dodali.

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite