Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Predškoláci majú problém s rozpoznávaním emócií u ľudí s rúškami, píše sa v štúdii

.tasr .veda

Deti vo veku od troch do piatich rokov majú problém s rozpoznávaním emócií u ľudí, ktorých tváre sú prekryté rúškami. Vyplýva to zo štúdie zverejnenej minulý mesiac vo vedeckom časopise Frontiers in Psychology.

Predškoláci majú problém s rozpoznávaním emócií u ľudí s rúškami, píše sa v štúdii SITA/Stephanie Lecocq, Pool via AP

tím vedcov z Talianskeho technologického inštitútu (IIT- Istituto Italiano di Tecnologia) pod vedením Monici Goriovej vo svojej štúdii upozorňuje, že nosenie rúšok v rámci prevencie spojenej s ochorením COVID-19 môže ovplyvniť správny vývoj schopností detí v oblasti učenia sa sociálnej interakcii.

Vedci pripravili kvíz obsahujúci obrázky ľudí s rúškami alebo bez nich a na počítači, tablete alebo smartfóne ich ukázali 119 jednotlivcom. Medzi nimi bolo 31 detí vo veku od troch do piatich rokov, 49 detí vo veku od šesť do osem rokov a 39 dospelých vo veku od 18 rokov do 30 rokov. Títo dobrovoľníci sa mali následne, buď sami alebo v prípade najmladších účastníkov s pomocou rodičov, pokúsiť rozpoznať výrazy tváre ľudí s rúškami alebo bez nich.

 
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite