Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

The Economist: Výhody a nevýhody firemných uniforiem

.the Economist .the economist .spoločnosť

Ak pracujete v kancelárii a tento týždeň tam pôjdete, je nepravdepodobné, že by niekto podľa vášho oblečenia dokázal presne odhadnúť, čím sa živíte. To však neplatí pre mnoho ľudí, s ktorými budete prichádzať do kontaktu.

The Economist: Výhody a nevýhody firemných uniforiem SITA/Jefferee Woo/Tampa Bay Times via AP

vodič autobusu, ktorý vás dovezie, kam potrebujete, barista, ktorý vám pripraví kávu, ľudia na recepcii, ktorí vás pri vstupe do budovy privítajú slovami „dobré ráno“ – oni a mnohí ďalší pravdepodobne nosia nejaký druh firemnej uniformy. Prieskum amerických zamestnancov, ktorý minulé leto uskutočnila spoločnosť Gallup, zistil, že hoci väčšina zamestnancov nosí neformálne oblečenie – niektorí elegantné, iní naozaj nie –, takmer štvrtina chodí do práce v uniforme.

Pre zamestnávateľov, ktorí ich vyžadujú, existuje niekoľko argumentov v prospech uniforiem. Pomáhajú zabezpečiť určitú úroveň profesionality vo vzhľade. Vytvárajú identitu značky, od červených kabátov posádky Virgin Atlantic po hnedé uniformy doručovateľov UPS. Môžu mať užitočné vlastnosti špecifické pre danú prácu: kuchárske bundy sú dvojradové, aby chránili pred popáleninami, a dajú sa otočiť, aby zakryli škvrny. Zákazníkom vysielajú jasný signál, na koho sa majú obrátiť s otázkami, čím sa vyhnú nepríjemným situáciám typu: „Pracujete tu?“

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite