Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Obchod s noseným oblečením prekvitá

.the Economist .the economist

Odevy z druhej ruky, ktoré boli kedysi výsadou charitatívnych obchodov, sa dnes stali trendom. Vestiaire Collective, luxusná stránka na ďalší predaj, sa objavila v jednej z epizód poslednej série seriálu Emily in Paris (Emily v Paríži), ktorý je známy svojimi dizajnérskymi kostýmami.

Obchod s noseným oblečením prekvitá TRIOCEAN/GETTY IMAGES

eBay, online trhovisko, spolupracuje s kultovou britskou reality šou Love Island, v ktorej sa súťažiaci obliekajú do použitého oblečenia. Na minuloročnom londýnskom týždni módy predviedli litovská stránka Vinted a charitatívna organizácia Oxfam oblečenie z druhej ruky.

Podľa prieskumu banky Lombard Odier má celosvetový trh s použitým oblečením a doplnkami v súčasnosti hodnotu približne 100 miliárd USD, pričom v roku 2020 to bolo 30 až 40 miliárd USD. Poradenská spoločnosť McKinsey odhaduje, že americký trh s predajom noseného oblečenia rástol v roku 2023 15-krát rýchlejšie ako maloobchod s oblečením v širšom zmysle a že predaj z druhej ruky bude v tomto roku predstavovať 10 % svetového trhu s oblečením. Na portáli Vestiaire je v súčasnosti každý deň zaradených približne 30 000 nových položiek. V čase, keď mnohé módne značky zápasia s problémami, stránky na opätovný predaj zažívajú rozmach. Ako veľmi ešte budú rásť?

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite