Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Na čerstvom vzduchu sa šírila aróma

.vladimír Ledecký .stĺpčeky .svet hrhovského starostu

Môj krátky poznávací zájazd na Sardínii ovplyvnilo daždivé počasie. Na Slovensku nezvyčajné teplo a na ostrove v Stredozemnom mori neustávajúci dážď a teplota mierne prekračovala dvojciferné číslo. 

Na čerstvom vzduchu sa šírila aróma Natália Ložeková / natalialozekova.sk

ja by som si v pokoji v prenajatom byte čítal knižku, popíjal vínko, ktoré sme dostali v cene ubytovania, ale manželku dážď neodradil. „Ideme do nejakého nákupného centra," vyhlásila. Na moju otázku, čo potrebujeme kúpiť, som nedostal odpoveď, iba nepekný pohľad. Tak som radšej šiel s ňou. Celý deň sme chodili a nenašli nič, čo by sa podobalo nákupnému centru. Boli to len väčšie či menšie obchodíky. Tešil som sa z toho, ale neopovážil som sa to dať najavo. Na každej ulici nejaký malý obchodík, mäsiar, pekár, predajca lokálnych vín, dizajnový nábytok či domáce potreby. Najviac mi imponovali tie účelovo vybudované tržnice a v nich domáci tovar, predávajúci domáci výrobcovia či pestovatelia. Produkty voňajúce sviežosťou. Na čerstvom vzduchu sa šírila aróma, nič nezabalené vo vákuových obaloch.

Doma samé reťazce, Billa, Kaufland, Tesco, Lidl či Merkury Market. Mali by sme sa rýchlo zamyslieť. Zdravá ekonomika je vždy postavená na drobných živnostníkoch, rodinných firmách a stredných podnikoch. Začínajúci podnikatelia, výrobcovia, pestovatelia to majú najjednoduchšie, ak svoj produkt môžu ponúkať na predaj v najbližšom okolí. Otvoriť si vo svojej obci malú prevádzku, obchodík, bufet, tak sa začína zvyčajne podnikať. No nastáva problém, ak okolie obsadili reťazce rôzneho druhu. V takom prostredí sa život začínajúceho podnikateľa značne sťaží. 

„Naša najnovšia aktivita je predajňa lokálnych produktov. O dva mesiace otvárame.“

Podmienky na podnikanie nemotivujú začať. Každý z nás, hlavne mladí ľudia, majú mať vytvorené podmienky, aby skúsili podnikať. Nulové bariéry, minimálne odvody a dane najmä v prvých rokoch podnikania. Vláda by mala vytvárať aj začínajúcim podnikateľom prajné prostredie, pomáhať, uľahčovať, zjednodušovať, odstraňovať prekážky, motivovať.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite