Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.popcorn Juraja Malíčka: Film o posledných dvadsiatich minútach civilizácie

.juraj Malíček .stĺpčeky .spoločnosť

Americká producentka, scenáristka a predovšetkým režisérka Kathryn Bigelow síce patrí k hollywoodskym stáliciam a pokojne by sme ju mohli považovať za žijúcu klasičku, avšak pravda je aj to, že zas až taká slávna a populárna nie je.

.popcorn Juraja Malíčka: Film o posledných dvadsiatich minútach civilizácie

aspoň nie v tom v najprudšom mainstreame, kam sa asi najviac priblížila v roku 2010, keď získala Oscara® za film Smrť čaká všade, čo bol síce výborný kus, ale v našich kinách sa premietal až spätne, teda po tom ocenení. A s jej ďalšími filmami to nie je o nič exponovanejšie, iste, jej ranejšie kusy ako Modrá oceľ, Bod zlomu či Zvláštne dni sa ešte občas kdesi objavia a žijú vo fanúšikovskej pamäti, ale inak v zásade platí, že o Kathryn Bigelow sa minimálne v našom kontexte hovorí a píše relatívne málo.

A azda je to tak aj preto, že jej filmy nie sú recepčne najprívetivejšie v tom zmysle, že okrem napätia a, samozrejme, ďalších žánrových atribútov, ktoré divákom rozdávajú, od nich aj čosi chcú. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite