Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.nvotova osnova: O monodrámach

.jakub Nvota .stĺpčeky .spoločnosť

Je to zvláštne, ako sa v tom istom týždni politik hnevá, že niekto je zavretý, lebo slovne týral a ubližoval iným, a požaduje úplnú slobodu slova a zároveň schválime zákon, ktorý iným ľuďom nebráni hovoriť, zato im ale káže, ako majú a hlavne nemajú žiť. Takže sa zdá, že sme krajina, kde každý môže hovoriť hocičo a stať sa nesmie nič.

.nvotova osnova: O monodrámach

aké je to zvláštne. Tí, ktorí najviac obhajujú totálnu slobodu slova, to zjavne robia len preto, aby nám všetkým mohli povedať, čo máme robiť a ako máme žiť bez možnosti viesť o tom dialóg. To je ďalšia zvláštna vec. Tak často hovoríme o slobode slova, ale častejšie tým myslíme monológ ako dialóg. Pretože v dialógu sa človek predsa len musí strážiť, čo povie, a tiež musí počúvať. Nemá teda absolútnu slobodu, regulujú ju slušnosť a rešpekt.

Ale pri monodráme, kde je herec sám, sa taká absolútna sloboda slova uplatní lepšie. Učili nás, že dráma vzniká tým, že osoba A a osoba B spolu vedú dialóg, v ktorom ak spolu nesúhlasia, vzniká dramatický moment.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite