Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.jazz, blues a iné: Dnes z ďaleka

.peter Lipa .stĺpčeky .hudba

Za mojich čias boli Kanárske ostrovy nedosiahnuteľnou destináciou. Dnes je všetko ináč. Nájdete tu toľko Slovákov, že mám obavy o legitímnosť a výsledok prezidentských volieb. Som na Tenerife.

.jazz, blues a iné: Dnes z ďaleka

pláž je pre mňa dobrá na to, že sa tam môžem večer vybrať a spievať si tak, aby ma nikto nepočul. Často vysvetľujem môjmu okoliu, že to, čo robím so svojím hlasom, aby som potom bol schopný spievať na scéne, nie je vôbec na počúvanie. 

Keď som mal Kristove roky, zastihli ma aj hlasové problémy. Vtedy som začal navštevovať profesora spevu, môjho kolegu Františka Tugendlieba. Zistil som, že o hlase a o tom, ako vzniká spevný tón, nič neviem. Franta bol saxofonista v Tatra Revue, pôvodne školený ako klasický hlas, člen ostravskej opery. Naučil  ma, ako fungujú dva zásadné hlasové registre, prsný a hlavový, a to ostatné už nechal na mňa. Dúfam, že som jeho dobrý nasledovateľ. Nemám rád alebo mám zlý pocit, keď niekto musí počúvať zvuky, ktoré pri cvičení vydávam. Atlantik je v tomto smere dobrý partner. Je taký hlučný, že ma vôbec nie je počuť. 

Ak chce mať akýkoľvek hotel trochu viac hviezdičiek, musí mať zábavu. A ľudí, ktorí ju tu robia, je veľa. Inštrumentalisti sa tam takmer nevyskytujú, ale spievajúci gitarista je vítaný.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite