Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Éra nafty a benzínu sa končí. Aspoň na papieri

.juraj Medvec .spoločnosť .spoločnosť

Prechod na obnoviteľné zdroje naberá hybnosť. Plošný zákaz je však nešťastným prostriedkom Európskej únie na dosiahnutie cieľa, ku ktorému smerujeme tak či tak.

Éra nafty a benzínu sa končí. Aspoň na papieri VCG/VCG/GETTY IMAGES Závod v Čínskom Jinzongu, kde sa montujú vozidlá na hybridný metanolovo-elektrický pohon. E-metanol sa komerčne ešte nepredáva.

spaľovacie motory od roku 2035 definitívne končia. Rozhodlo sa o tom na úrovni Európskej únie a len pred niekoľkými dňami návrh oficiálne schválili ministri dvadsaťsedmičky zodpovední za energetiku. Výnimku dostanú iba syntetické palivá. S tými počítajú najmä luxusné značky ako Ferrari či Porsche.

Nesúhlas jasne vyjadrilo viacero krajín. Podľa predsedu poľskej vlády Mateusza Morawieckeho je zákaz „neakceptovateľný“ a ide o „pseudoideologickú myšlienku, ktorú presadzujú bohaté krajiny a byrokrati z Bruselu.“

Podobné hlasy sa šíria aj z Talianska, Rumunska či Bulharska. Oficiálny postoj Slovenska pri príprave a schvaľovaní európskeho predpisu bol plne za. Za závojom domácej politickej scény však zúri tvrdý boj o voliča a v médiách je proti zákazu fakticky každý relevantný politický subjekt.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite