Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Susedská burza: Dobro na zlom facebooku

.marian Jaslovský .spoločnosť .fenomén

Po porade sme sedeli s kolegami v našom Klube pod lampou a prišla reč na facebookovú Susedskú burzu / blšiu skupinu. Priznal som sa, že som ju založil. Teda, tú pôvodnú a najväčšiu, s takmer 140-tisícmi členov.

Susedská burza: Dobro na zlom facebooku MIXETTO/GETTY IMAGES Susedská burza začínala s rôznymi položkami, postupne sa však vyprofilovali pravidlá. Oblečenie sa presunulo do spriatelenej burzy.

„musíš o nej napísať,“ dosť rázne poprosila Marína. Dámam sa neprotirečí a možno bude tento príbeh zaujímať aj vás. Ešte asi treba poznamenať, že burza nikdy nemala byť komerčná záležitosť, čiže tento text nie je žiadny skrytý marketing, skôr kúsok poučnej histórie facebooku. Toho „dobrého“ facebooku, akého už, zdá sa, veľa nie je. Navyše, skupinu už veľa rokov nevediem a o ničom v nej nerozhodujem, lebo na to, skrátka, nemám náturu. Rozbiehanie je ľahké, dôkladné udržiavanie ťažké.

nový život vecí

Začalo sa to upratovaním v byte, ktoré vynieslo na svetlo božie pár plne funkčných vecí, ktoré som však naozaj nepotreboval a bolo mi ľúto ich vyhodiť. Lebo jedlo a funkčné veci sa nevyhadzujú, tak to mám v hlave. Ešte pred sociálnymi sieťami som mal predstavu výmennej burzy cédečiek, ale chýbala pohonná jednotka –  tú priniesli až Zuckerbergove algoritmy. A začiatkom júna 2013 už boli natoľko funkčné, že webový blšák sa stal úplne reálnym projektom. 

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite