Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Elon Musk – inovátor alebo sociopat? Aj, aj

.marian Jaslovský .spoločnosť .fenomén

„Chceli sme lietajúce autá, namiesto toho sme dostali 140 znakov,“ – to povedal v prvej polovici nultých rokov spoluzakladateľ platformy PayPal Peter Thiel a narážal tým na textové obmedzenie v sociálnej sieti Twitter.

Elon Musk – inovátor alebo sociopat? Aj, aj SAUL MARTINEZ/GETTY IMAGES 30. máj 2020 Cape Canaveral, Florida, USA: Zakladateľ spoločnosti SpaceX Elon Musk sleduje štart rakety Falcon 9.

zdalo sa, že „veľké časy“ Silicon Valley, keď táto planéta technologických inovácií doslova menila svet, sa skončili. Po roku 2000 praskla aj „internetová bublina“ s nadhodnotenými webovými startupmi. 

Fyzik a filozof technológií Jonathan Huebner prišiel s tézou, že inovácie patria k vyčerpateľným zdrojom. „Najlepšie mozgy svojej generácie pracujú na tom, aby na internetové reklamy klikalo čo najviac ľudí,“ napísal v roku 2005.

V tom čase už tri roky existovala firma SpaceX Elona Muska, exemplárneho egotrippera, ale zároveň idealistu, od strednej školy nadšeného myšlienkou dostať ľudstvo do vesmíru a zmeniť spôsob autodopravy elektrickými autami a sieťou nabíjacích staníc. Kým mladík Mark Zuckerberg programoval sieť na zdieľanie fotiek mačiatok, Elon Musk chystal vesmírne lety.

Neprešlo ani 20 rokov a ten istý Elon Musk kúpil rozhodujúci podiel v Twitteri za 44 miliárd dolárov. Áno, ten Twitter, ktorého Peter Thiel z nášho prvého odseku nepriamo označil za márnosť a v podstate blbosť v porovnaní so skutočnými inováciami.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite