Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ľudia reagujú na dezinformačné weby viac, ako na seriózne médiá

.redakcia .spoločnosť

Stránky na sociálnej sieti Facebook a webstránky s pochybným obsahom majú viac interakcií na svojich príspevkoch ako mainstreamové spravodajské portály.

Ľudia reagujú na dezinformačné weby viac, ako na seriózne médiá zdroj: unsplash

vyplýva to z analýzy Globsecu, ktorý monitoroval 601 zdrojov z Facebooku a webových stránok v kontexte predvolebnej kampane za október a november.

Analytici Globsecu hovoria, že tak ako pri prezidentských voľbách, tak aj pri kampani k parlamentným voľbám dochádza k spochybňovaniu samotného volebného procesu. V príspevkoch sa podľa nich naznačuje, že celé voľby sú nejakým spôsobom zmanipulované. 

„Najčastejšie spomínanými údajnými vinníkmi tejto manipulácie sú mimovládne organizácie a predvolebné prieskumy verejnej mienky,“ uvádzajú analytici.

Priemerný výtlak z desiatich najpopulárnejších príspevkov na stránkach na Facebooku dosiahol 1512 interakcií.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite