Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

„Good Idea“: Slovensko nepropagované a nechcené

.peter Michalka .spoločnosť

Propagácia Slovenska ako turisticky atraktívnej krajiny je už roky úbohá. Že sa nič podstatné nemení, to mohol teraz opäť vidieť aj návštevník veľtrhu cestovného ruchu vo Viedni.

„Good Idea“: Slovensko nepropagované a nechcené Peter Michalka Slovensko sa na najväčšom veľtrhu podobného typu v regióne, viedenskom Ferien Messe 2017, prezentovalo dvoma prospektmi a jednou mapkou, ktoré záujemcom podala mladá dievčina za pultom. O čom turizmus je, naši zodpovední ešte stále nepochopili.

na túto tému som napísal už niekoľko článkov, situácia sa však vôbec nezlepšila. A to si trúfam tvrdiť aj napriek vyjadreniam niektorých ľudí, že v uplynulej sezóne navštívilo našu krajinu viacej cudzincov ako v predchádzajúcom období. Ak sa tak aj stalo, nie je to vôbec výsledkom práce Slovenskej agentúry cestovného ruchu ďalej (SACR) ani iných organizácii podobného druhu na regionálnej úrovni.

Je to predovšetkým dôsledok toho, že niektorí zahraniční touroperátori pôsobiaci v stredoeurópskom regióne využili pri prechádzaní našou krajinou, respektíve Bratislavou možnosť transferového ubytovania. Tým narástol počet ubytovaní zahraničných hostí, čo však nie je zásluhou zlepšeného marketingu našej krajiny. V zásade o Slovensko v západnej Európe je minimálny záujem, pretože obyvateľom týchto krajín sa nedostávajú informácie o tom, čo by u nás mohli vidieť, spoznať, kam by mali ísť.

„Prezentácia Slovenska v porovnaní s inými národnými stánkami bola jedným slovom úbohá.“

Dôkazom tohto môjho tvrdenia bol aj ďalší ročník veľtrhu cestovného ruchu Ferien Messe, ktorý sa konal štyri dni od 12. januára 2017 vo Viedni.

Tento ročník bol pre prezentáciu Slovenska predsa len niečím výnimočný. Na základe rozhodnutia ministra dopravy zanikla SACR. Mnohí to pravdepodobne aj uvítali, pretože za mnohé roky svojej existencie táto organizácia dokázala svoju neschopnosť vhodne prezentovať našu krajinu v zahraničí.

Zamestnanci agentúry sú teraz zamestnaní v sekcii cestovného ruchu na ministerstve dopravy. Ušetria sa možno nejaké peniaze na prevádzku, ale nebude to mať žiadny pozitívny vplyv na konečný cieľ, a síce na pozitívne prezentovanie Slovenska v zahraničí.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite