lieky na obezitu, ako Wegovy od spoločnosti Novo Nordisk či Zepbound od konkurenčnej Eli Lilly, sa vďaka svojej schopnosti potláčať chuť do jedla rýchlo stali populárnymi a stále zostávajú v centre pozornosti odborníkov v oblasti zdravotnej starostlivosti a výživy.
zbavíme sa nezdravých potravín?
Popri pozitívnom vplyve na pacientov s obezitou však prináša ich rastúca atraktivita aj menej očakávané dôsledky, ktoré začínajú ovplyvňovať širšie spotrebiteľské trendy. Podľa štúdie Cornell University totiž znížili ľudia užívajúci tieto lieky svoje výdavky na potraviny v priemere o 6 %. Najvýraznejší pokles pritom nastal v kategóriách typických pre nezdravé stravovanie, v ktorých klesli hlavne nákupy slaných pochutín, pečiva či sladkostí. Zatiaľ čo trend znižovania spotreby vysoko kalorických a priemyselne spracovaných potravín predstavuje pozitívny signál pre verejné zdravie a môže výrazne prispieť k zníženiu nákladov na zdravotnú starostlivosť, zároveň prináša zásadné výzvy pre firmy pôsobiace v tomto segmente.
Klesajúci dopyt po týchto produktoch môže mať citeľný dopad na ich tržby a dlhodobú udržateľnosť biznis modelov. V júni tohto roka napríklad znížili analytici Redburn Atlantic hodnotenie akcií McDonald’s práve pre obavy zo zmeny spotrebiteľského správania, pričom podľa ich odhadu by tieto zmeny mohli reťazcu spôsobiť výpadok tržieb okolo 400 miliónov dolárov ročne.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.