aby sme boli presní, nepristál priamo na ňom. Bolo tam priveľa ľudí a Rust nechcel nikomu ublížiť. Vybral si preto neďaleký Veľký moskovský most, na ktorom zhodou okolností ráno demontovali trolejbusové vedenie. S Cessnou potom doroloval na námestie, na ktorom most ústi.
Vyše 900-kilometrový let bol pre Rusta vecou presvedčenia. Podľa jeho slov ho k nemu motivovali zlyhané rokovania Ronalda Reagana a Michaila Gorbačova v Reykjavíku v októbri 1986. Gorbačov, vedomý si toho, že Sovietsky zväz prehráva závody v zbrojení, sa vtedy pokúsil Reagana vlákať do pasce ponukou úplného jadrového odzbrojenia oboch veľmocí, výmenou za zastavenie programu protiraketovej obrany, prezývanej Star wars. Reagan odmietol a k dohode vtedy nedošlo.
Rust vyrazil so svojim štvormiestnym lietadlom Cessna F172P, ktoré bolo upravené vyhodením niektorých sedadiel a doplnením palivových nádrží už 13. mája 1987 na pomerne veľkú okružnú cestu po Škandinávii. Navštívil Faerské ostrovy, na Islande strávil týždeň, počas ktorého navštívil aj Hofdi House, miesto stretnutia Reagana s Gorbačovom. Odtiaľ letel do nórskeho Bergenu a pokračoval do Helsínk.
28. mája 1987 Rust dotankoval palivo na letisku Helsinki-Malmi. Riadeniu letovej prevádzky oznámil, že letí do Štokholmu, a o 12:21 vzlietol.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.