rodičia mali elektrónkové rádio Barcarolla s gramofónom a na ňom mi dovolili púšťať si platne. Jeden singel na mňa zapôsobil obzvlášť silno: Roň slzy. Už vtedy som bol fascinovaný tým drsným a zároveň emotívnym hlasom.
„V roku 1963 nakrúcal Miloš Forman v divadle Semafor na Václavskom námestí dokumentárne scény pre svoj debut Konkurz,“ píše Jiří Černý vo svojej knihe profilov Zpěváci bez konzervatoře (1966). „Bol to skutočný konkurz na miesto speváčky v Semafore a prihlásilo sa naň asi tristo adeptiek. Asi pätnásť ich vybrali, ale nakoniec neprijali žiadnu, takže sa zdalo, že konkurz mal význam len pre režiséra filmu.“
Černý ďalej píše, že význam pre speváčku aj pre hudbu to malo. Šestnásťročná Přenosilová totiž bola suverénna, vybrala si ťažkú skladbu Malageňa v štýle flamenco (táto scéna je aj na YouTube). Korepetítorom bol skladateľ a producent Karel Mareš, ktorý v tom čase spolupracoval s čerstvo založenou skupinou Olympic. Spomenul si na ňu.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.