Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Takto to vidíme my

.michal Magušin .promotion

Zo série rozhovorov o odievaní, ktoré sme vám s Marekom Lisom, riaditeľom Marco Mirelli, prinášali posledné štyri mesiace, vyplynulo niekoľko podstatných otázok o odievaní. Ponúkame vám na ne jednoduché odpovede.

Takto to vidíme my MARCO MIRELLI

o čo by ste sa mali zaujímať, keď sa rozhodujete pre šitie na mieru?

O meno, tradíciu firmy a o jej profesionalitu, ktorá z toho vyplýva. Je to skutočne firma so zázemím, ktorá poskytuje profesionálne služby alebo je to len one man show človeka, ktorý síce ponúka šitie na mieru, ale v podstate ide len o upravovanú konfekciu šitú vo veľkovýrobe? A druhá, nemenej dôležitá informácia, o ktorú by sme sa mali zaujímať, je na čom, respektíve na kom je postavený odborný základ firmy, jej „odborná legitimita“.

prečo je dôležité, aby bol celý proces zhotovenia odevov na mieru pod kontrolou?

Aby ste vedeli dosiahnuť požadovaný garantovaný výsledok. Kto vyrába niečo na mieru, vie, o čom hovorím. Vziať objednávku je len prvá a pravdepodobne najjednoduchšia časť procesu zhotovovania odevov na mieru. Vziať správne miery, urobiť správnu modeláciu, správne spracovať rôzne kvality materiálov, odskúšať odevy, správne urobiť potrebné úpravy po skúške – to všetko je alchýmia a umenie zároveň. Musíte to ovládať a zároveň to robiť srdcom. 

prečo je lepšie zaplatiť viac, ale mať istotu výsledku?

Nároční muži chcú pre seba to najlepšie. Každý chceme za svoje peniaze dostať adekvátnu protihodnotu a vedieť, že to, čo si kupujeme, má svoju hodnotu. Odevy na mieru odporúčam kupovať len u profesionálov, u renomovaných výrobcov, ktorí skutočne vedia robiť svoju prácu, o čom svedčia ich výsledky, história, referencie, skúsenosti klientov a majú proces zhovovenia odevu pod kontrolou vo vlastnej výrobe. Je veľa subjektov, ktoré ponúkajú odevy na mieru za nízku, respektíve nižšiu cenu. Treba však vedieť, že cena vždy zodpovedá kvalite materiálov, vypracovaniu, rozsahu poskytovaných služieb, jednoducho povedané, cene bude zodpovedať aj výsledok. Najlepšie to asi vystihli tvorcovia filmu o Jamesovi Bondovi Casino Royale, kde James a Vesper vedú nasledovný dialóg: „Ja smoking už mám. Sú smokingy a smokingy. Tento patrí medzi tie druhé. Musíte vyzerať ako muž, ktorý k tomu stolu patrí.“

prečo sú súčasťou firemného tímu aj dodávatelia a klienti?

Každá spoločnosť má cieľovú skupinu klientov, ktorá prirodzene definuje kvalitu produktov, služieb a dodávateľov danej spoločnosti. Ak chcete byť najlepší, prirodzene musíte aj s najlepšími spolupracovať. To sa týka každého. Od dodávateľov až po klientov. Ak máte náročných klientov, tak musíte mať aj dodávateľov s najvyššou kvalitou produktov. Všetko so všetkým súvisí. Nič neoklamete. Ale nie všetko je len o produktoch a službách. Nemenej dôležitá je aj atmosféra a vnútorná energia firmy. V prípade rodinnej firmy je to jasné. Klienti nie sú súčasťou tímu, sú viac. Sú súčasťou rodiny.

MARCO MIRELLI

z akého dôvodu je najvyššou ligou v odievaní diskrétny luxus?

Diskrétny luxus v odievaní je o komforte odevu, ktorý vníma a užíva si predovšetkým nositeľ. Luxus ako taký je veľakrát o výstrednosti novozbohatlíkov. Stačí sa len prísť pozrieť do Milána. V predchádzajúcom období to boli hlavne občania Ruska a v súčasnosti sú to zas občania ázijských krajín, ktorí vo veľkom nakupujú značkové odevy, ale bohužiaľ, „bez vkusu“. Ak ste tam boli, určite mi dáte za pravdu. Diskrétny luxus je úplne o niečom inom. Nie je o výstrednosti, ale o jednoduchosti a najvyššej materiálovej kvalite, pretože nie nadarmo sa hovorí, že v jednoduchosti je krása. Ako hovorili reklamy v minulosti „Keď sa krása snúbi…“ Keby som mal parafrázovať tieto reklamy, povedal by som, že najvyššia kvalita sa „snúbi“ s jednoduchosťou. A to je pre mňa diskrétny luxus.

viete, aké úžitkové vlastnosti dávajú vášmu odevu hodváb, mohér či kašmír?

Každý muž vie, aké sú úžitkové vlastnosti kože či alcantary  v aute, ale málokto vie, ktoré sú prírodné vlákna využívané v odievaní a aké sú ich vlastnosti. Aj preto sme vytvorili takzvaný „virtuálny šatník“ pozostávajúci z odevov rôznych kvalít. Veľa vecí je napísaných a odfotených, ale držať ich v ruke a mať možnosť porovnať jednotlivé kvality materiálov a ich úžitkové vlastnosti, ako mäkkosť, krčivosť, lesk, odolnosť voči oderu a iné, je na nezaplatenie. Je to úplne iný, nový spôsob nakupovania odevov na mieru. Bez obáv môžeme hovoriť o najvyššej úrovni.

prečo sú niektoré prírodné vlákna vzácnejšie ako iné?

Tak ako je rozdiel medzi zlatom a kameňom, ktorého je dostatok a je ľahko dostupný, tak je napríklad aj rozdiel medzi vlnou a kašmírom. Vždy to bolo tak, že vzácnejšie je to, čoho je menej a čo je ťažko dostupné. Oviec je najviac, sú menej náročné na chov a ich rúno sa získava strihaním. Kašmír sa získava len náročným ručným vyčesávaním veľmi jemnej srsti z oblasti brucha kašmírskych kôz. Kašmír bude vždy patriť k najkvalitnejším a najdrahším prírodným materiálom, a to nielen pre obmedzenú produkciu a obtiažnosť jeho získavania, ale hlavne pre jeho výnimočné termoregulačné vlastnosti, mäkkosť a komfort nosenia.

ako vám pri výbere odevov pomôže virtuálny šatník?

Veľa mužov potrebuje pre svoje rozhodnutie vidieť, ako bude odev, ktorý si objedná, vyzerať a aké bude mať úžitkové vlastnosti. Na základe poznania potrieb a psychológie klientov sme pripravili náš showroom ako virtuálny šatník na mieru. V ňom nájdete vzorky rôznych druhov odevov vo všetkých materiálových kvalitách od svetových dodávateľov, aby ich klient vedel porovnať a aj ohmatal rozdiely. Na jednom mieste je tak pripravených viac ako sto rôznych odevov v rôznych strihových vyhotoveniach a materiálových kvalitách, ktoré sú zároveň s doplnkami skombinované do ukážkových stylingov.

zažili ste už spôsob nakupovania s označením „privátne“?

Vo filme Wall Street: Peniaze nikdy nespia je privátne nakupovanie krásne prezentované.  Predavač v Bvlgari ukazuje Jackovi diamantový prsteň. Ten ho o chvíľu zastaví a požiada ho, či nemôžu ísť hokom. „Myslíte do haly pre privátnych klientov?“ spýtal sa predavač. Odpoveď znela: „Presne tak.“ Takto vyzerá nakupovanie s prívlastkom „privátny“. My nie sme v New Yorku, ale na naše pomery sa snažíme dať klientom najvyšší možný komfort. Ak ste to ešte nevyskúšali, tak by ste mali. V komfortnom prostredí a bez kompromisov sa oblečiete na jednom mieste. V showroome Marco Mirelli je každý a všetko pre klienta, kde nebudete rušený pohľadmi okoloidúcich, kde si môžete dať drink a cítiť sa uvoľnene. Jednoducho, budete sa cítiť ako doma. Ste predsa súčasťou rodiny.

„Je dobrý pocit vedieť, že si vás ako klienta vážia a urobia pre vás všetko, čo je v ich možnostiach.“

prečo niekto vie spraviť odev na mieru do 48 hodín a niekto iný nie?

Jednoducho. Ak nemáte vlastnú výrobu s dostatočným počtom ľudí, tak nemôžete robiť operatívne rozhodnutia, keď flexibilne zareagujete na potreby konkrétneho klienta a preorganizujete výrobu podľa potreby. Samozrejme je s tým spojené aj know-how, logistika, hmotné a personálne zabezpečenie firmy. Ak toto všetko máte, ovládate svoju robotu od A po Z a ste ochotný urobiť pre klienta všetko, potom sa oblek či iný odev môže narodiť aj do 24 hodín. Každý poskytovateľ služieb si bude musieť uvedomiť, že rýchlosť už je a čoraz viac bude rozhodujúcim aspektom úspešnosti firmy. Už teda nebude rozhodovať len rozsah a úroveň služieb, ale aj to, ako rýchlo sa k nim klient dostane.

je dôležité mať na všetko odborníka, ktorému dôverujete?

Určite áno, všetci to poznáme. Stačí si len spomenúť na výpadok elektriny v dome a ten pocit, keď neviete, na koho sa obrátiť. Alebo ak niekto v rodine ochorie a my nevieme, koho osloviť, aby náš blízky dostal z nášho pohľadu adekvátnu starostlivosť. A vtedy nám nepomôžu ani peniaze. Ale určite poznáme aj situáciu, keď sa v danej veci automaticky môžeme na niekoho obrátiť. Zdvihnete telefón a požiadate o vyriešenie veci odborníka, ktorého poznáte a dôverujete mu. Viete, že sa už o nič nemusíte starať a že to môžete považovať za vybavené. A on okamžite reaguje. Nepočujete ho povedať „nedá sa“ alebo „do daného termínu to nestihneme urobiť“. Je dobrý pocit vedieť, že si vás ako klienta vážia a urobia pre vás všetko, čo je v ich možnostiach. Neviem, ako to robia iní, ale takto to robíme my v Marco Mirelli.

čo o vás prezradia topánky a prečo by ste mali dbať o ich kvalitu?

Ako hovorí Forrest Gump: „Máma vždycky říkala, že boty na každého člověka dost prozradí. Kam má namířeno, kde všude byl…” To už neplatí. Dnes to za nás, bohužiaľ, urobia naše smartfóny. To, čo sa však nezmenilo ani dobou, je výnimočné miesto topánok v odievaní. Bez diskusie sú kľúčom k dokonalosti štýlu. Topánky môžu všetko buď povýšiť na vyššiu úroveň a doviesť odev do dokonalosti, alebo môžu aj ten najlepší, najkvalitnejší a najkrajší outfit „pochovať“.

čo sa skrýva za označením Made in Italy v odievaní?

Predstavte si, ako Made in Italy znie. Presne ako si to povedal ty. Ja som sa ťa spýtal, či bude Made in Italy dobrý názov rozhovoru? Ty si povedal: „Áno, super. Znie to tak sexy.“ A presne to je Made in Italy v odievaní. Sexy energia, vášeň pre odievanie, zmysel pre krásu, jednoducho všetko, čo si predstavíte keď sa povie Taliansko. Vášeň pre život. Umenie žiť. La dolce vita.

čo znamená výraz „myslieť v súvislostiach“ v oblasti odievania?

Myslieť v súvislostiach v odievaní z môjho pohľadu neznamená nákup a zladenie odevov s doplnkami, ale spojenie informácií okolo šitia odevov na mieru, kvality produktov a služieb, pre ktoré sa rozhodujeme. Mali by sme zvážiť všetky faktory, ako sú tradícia, odborná legitimita, dodávatelia, vlastná výroba, rozsah služieb, personálne a materiálne zázemie, flexibilita, referencie, stabilita a ďalšie podstatné aspekty profesionality firmy, poskytujúcej služby v danom odvetví. Ak to urobíte, potom si môžete byť istý, že tomu bude zodpovedať aj výsledok. Môžete byť úplne pokojný, bez strachu a negatívnych očakávaní, lebo dôverujete profesionalite subjektu, pre ktorý ste sa rozhodli.

čím je pre vás Image House for Men?

Ide o originálny projekt reprezentatívneho miesta pre všetkých úspešných mužov, kde sa môžu komplexne obliecť a využívať všetky služby starostlivosti o svoj šatník alebo kde si môžu prísť do šatníka kúpiť len určitú konkrétnu vec, či sú to topánky, džínsy, kravaty alebo iné pánske doplnky. Pre mňa Image House for Men predstavuje statusovú záležitosť a jeho klienti neformálne združenie – virtuálny klub úspešných mužov, ktorých spája odievanie.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite