Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Made in Italy

.michal Magušin .promotion

Ste dosť bohatí na to, aby ste si mohli dovoliť kúpiť nekvalitné veci? Prečo sa oplatí investovať do skutočnej kvality? O tom, čo si máme predstaviť pod označením Made in Italy v odievaní, hovorí Marek Liso, riaditeľ Marco Mirelli.

Made in Italy MARCO MIRELLI Do detailu prepracované, s pečaťou kvality „Made in Italy“ vo svojej najkrajšej podobe.
  • V rozhovore sa dozviete odpovede aj na tieto otázky: 
  • Čo sa skrýva za označením Made in Italy v odievaní?
  • Prečo sa vám investícia do nekvality mohla vypomstiť? 
  • Čo znamená výraz „myslieť v súvislostiach“ v oblasti odievania?

som človek, ktorý vo svojom živote žiada a vie oceniť naozajstnú kvalitu. Je podľa vašej skúsenosti jednoduché túto požiadavku v dnešnej dobe naplniť?

Ten pocit, že vec, ktorú som si kúpil, má skutočne hodnotu, je na nezaplatenie. Znie to síce samozrejme, ale v skutočnosti to samozrejmé nie je. Dnes žijeme v konzumnej dobe, v ktorej je všetkého a všade nadspotreba, ale skutočnej kvality je ako šafranu. Stačí sa len na chvíľu zamyslieť. Ak sú na každú sezónu obchody, a tých obchodov je v histórii ľudstva v súčasnosti rekordné množstvo, plné tovaru, ktorý sa neskôr predáva s výraznými zľavami, aká je hodnota ponúkaných vecí? A aká je v skutočnosti ich výrobná, respektíve nákupná cena? Minimálna, zodpovedajúca masovosti produkcie a jej ekonomickej rentabilite v zmysle za čo najmenej vyrobiť a za čo najviac predať. Tejto cene, samozrejme, zodpovedá aj kvalita materiálov použitých na ich výrobu a spôsob vyhotovenia. Aká cena, taká kvalita alebo naopak, aká kvalita, taká cena. Obrazne povedané, hovoríme o kvalite na jedno použitie alebo na jedno opratie.

presne takejto „kvalite“ sa však chcú nároční klienti vyhnúť.

Presne tak. Ak chceme kvalitu, vieme, že kvalita má aj svoju hodnotu. Rozhoduje psychológia a peniaze. Ak nepodliezate latku a vždy chcete tú najvyššiu kvalitu, je dobré vedieť, že sú miesta, kde sú všetky produkty najvyššej kvality. V oblasti odievania si dovolím tvrdiť, že ak hľadáte odevy alebo štýlové doplnky najvyššej kvality, to miesto je Image House for Men Marco Mirelli. A to všetko s označením kvality Made in Italy.

kvalitu vašich produktov a služieb ste zvykli prirovnávať ku michelinovskej reštaurácii. Prečo?

Lebo sme si mysleli, že to bude prirovnanie, ktorému ľudia porozumejú. Aby ste dosiahli atribúty reštaurácie nesúcej michelinovské hviezdy, všetky ingrediencie musia byť tej najvyššej kvality a časť z nich musí byť vlastnej produkcie. Samozrejme, nemenej dôležitý je aj výsledok. Čo sa týka výroby odevov na mieru, ich základom sú najkvalitnejšie talianske materiály výrobcov Loro Piana a Ermenegildo Zegna a našou pridanou hodnotou je ich zhotovenie vo vlastnej výrobe. Čo sa týka tvorby individuálneho štýlu, základom sú doplnky od tradičných talianskych rodinných firiem, špecializovaných na daný produkt, ktoré vyrábajú vo vlastnej výrobe priamo v Taliansku. Odevy na mieru spolu so štýlovými doplnkami „miešame“ do výsledku, ktorým je individuálny štýl klienta. V dnešnom svete to však už nie je len o komplexnosti a tvorbe individuálneho štýlu, ale o každom produkte samostatne. O jeho kvalite a hodnote.

dnes však pri upriamovaní pozornosti na kvalitu vašich produktov nehovoríte o michelinovskej reštaurácii, ale o označení pôvodu a kvality Made in Italy. Z akého dôvodu?

Mám pocit, že to úplne stačí. Keď sme nedávno mali interné školenie o nových produktoch, tak som si uvedomil v plnej paráde, aký poklad to vlastne v materiáloch a v doplnkoch máme. Toto uvedomenie okamžite rozprúdilo energiu. Len si to predstavte: Made in Italy. Úžasné. Výnimočné. Energeticky silné. Tí, ktorí sa už s týmto označením stretli vedia, že ho môžu mať len najlepšie talianske značky, spĺňajúce náročné kritériá, ktorých výroba produktov sa úplne celá realizuje v Taliansku. Určitým spôsobom by sme mohli hovoriť, že svet značiek s označením Made in Italy je svetom výnimočnosti, kvality a luxusu. Ak chcete patriť medzi najlepších, musíte aj s najlepšími spolupracovať. Táto filozofia bola súčasťou cesty Marco Mirelli od samého začiatku a pre našich klientov vyberáme len to najlepšie zo sveta odievania. A práve to predstavujú talianske firmy s označením svojich produktov Made in Italy. Taliansko, mekka pánskej módy. Taliansky dizajn je svetovo známy, či je to móda, autá alebo nábytok. Ak si zaplatíte aj za kvalitu, môžete mať v každej oblasti to najlepšie, čo svet ponúka.

„Buď idete cestou najvyššej kvality alebo sa vám to niekde negatívne vráti späť.“

čo je teda v označení Made in Italy také výnimočné v oblasti odievania?

V dnešnej dobe je na trhu skutočne už veľké množstvo rôznych druhov odevov. Ale ako všetko, aj odevy majú svojho cieľového klienta. Náročnejší klient sa už zaujíma o skutočnosť, z čoho je daná vec vyrobená, kde a kto ju vyrobil. Klient, ktorý chce top kvalitu, nechce počuť o výrobkoch z Číny či z ďalších ázijských krajín, kde by dokonca mohla byť na výrobu využitá lacná nekvalifikovaná pracovná sila či detská práca. Klient chce vidieť označenia Made in France, Made in Germany...čo mu psychologicky garantuje vysokú úroveň kvality. Nie je preto úžasné vedieť, že materiály, z ktorých Marco Mirelli vyrába odevy na mieru, ako aj všetky doplnky a topánky v našej ponuke, nesú označenie kvality Made in Italy? A nielen to. Pre našich klientov vyberáme od každého dodávateľa to najlepšie z najlepšieho. Každý dodávateľ má viaceré línie – od lacnejších po cenovo vyššie. My vyberáme vždy z tých najvyšších kvalít, pretože na klientoch a kvalite nikdy nešetríme. Buď idete cestou najvyššej kvality alebo sa vám to niekde negatívne vráti späť. Je to životná filozofia, ktorá chce odvahu a vieru, že takto to chcete robiť. A všetko ostatné sa tomu musí podriadiť.

označenie Made in Italy sa týka aj džínsov Jacob Cohen. Prečo ste sa rozhodli staviť práve na túto značku?

Za pomerne krátky čas sa džínsy Jacob Cohen stali jednotkou v prémiových džínsoch na svete a bestsellerom v predaji Marco Mirelli. Ako u všetkých značiek, aj tu vyberáme pre našich klientov len tie najvyššie prémiové kvality. Limitové a špeciálne edície. Keďže táto značka sa pomerne rýchlo etablovala medzi úspešnými mužmi, stretávame sa aj s tým, že klient si niekde kúpil džínsy Jacob Cohen a pýtal sa, prečo u nás stoja toľko, keď on ich kúpil lacnejšie. S určitosťou môžem povedať, že ak by boli presne tie isté, ktoré ponúkame našim klientom my, tak lacnejšie by ich nekúpil. Sú však aj nižšie rady džínsov Jacob Cohen nižšej materiálovej kvality a s menším dôrazom na detaily, s jednoduchším vypracovaním, čomu zodpovedá aj nižšia cena. Klient bez potrebných znalostí však nepozná rozdiely a  je pre neho dôležité iba to, že si kúpil džínsy Jacob Cohen.

viete nám to vysvetliť na konkrétnom príklade?

S jedným klientom sme raz mali dilemu ohľadom ceny špeciálok, ktoré sme mali v ponuke a on si ich chcel kúpiť, ale spochybňoval našu cenu, pretože bol presvedčený, že našiel rovnaké džínsy Jacob Cohen na internete a za cenu výrazne nižšiu, ako bola tá naša.  Všetko som mu vysvetlil, ale on stále trval na svojom. Tak sme sa dohodli, že mu ukážem faktúru s nákupnou cenou predmetných džínsov, ktorá bude výrazne vyššia, ako cena, ktorej uveril na internete.  A ak to tak bude, tak si ich kúpi. Tak sa aj stalo. Tie džínsy si hneď kúpil a verím, že aj pochopil. Hovorím, verím, že pochopil, lebo niekedy sa mi rozum zastavuje. Myslím si, že komunikujeme s inteligentnými ľuďmi, ale ich myslenie je niekedy skutočne unikát. Ak niečomu nerozumiem a prišiel som k odborníkovi, tak sa radšej pýtam a nie forsírujem svoje názory založené na lžiach či na nevedomosti. Nevedieť tieto rozdiely nie je hanba, pretože každý je odborník iba vo svojom odbore a aj tak nikdy nebudeme vedieť všetko. Jeden ekonomický týždenník mal v minulosti krásny slogan „Trend je myslieť v súvislostiach“ a preto je lepšie sa vyjadrovať o niečom, až keď pochopíme všetky súvislosti. Inak sa s úctou a dôverou zverím do rúk odborníka.

„Nikto nie je taký bohatý, aby si kupoval nekvalitné veci.“

nie je cena džínsov Jacob Cohen u niektorých predajcov daná tým, že sú to takzvané „fejky“? 

Keď sa niečo stane bestsellerom, zákonite sa z toho niektorí ľudia snažia profitovať, väčšinou nečistou činnosťou. Počúvame, že džínsy Jacob Cohen sa predávajú tam a tam za takú a takú cenu. Ako je to však možné, keď jediný oficiálny predajca džínsov značky Jacob Cohen na Slovensku, potvrdený samotným výrobcom, je Marco Mirelli? K tomu sa však nemôžem vyjadriť, lebo neviem, ako si ostatní predajcovia obstarali predmetné džínsy. O to by sa mal zaujímať predovšetkým klient. Klient rozhodne, čo si kúpi a či má pre neho hodnotu originál alebo fejk. Kupuje si skutočnú kvalitu alebo len pseudoznačku, ktorá by mala byť nositeľom kvality? Chce pre seba to najlepšie alebo chce klamať sám seba a svoje okolie? Veď si len spomeňme ako sa napaľovali hudobné CD-čká. Po pár prehraniach a niekedy ani to, začali preskakovať a bolo po zážitku. A čo sme nakoniec z toho mali. Aj keď sme zaplatili menej, nakoniec to bolo v podstate oveľa drahšie, ako keby sme zaplatili za originál, ktorý môžeme dlhodobo užívať. A tak je to so všetkými vecami, ktoré nie sú originál. Nie nadarmo sa hovorí, že „nikto nie je taký bohatý, aby si kupoval lacné veci“ a to môžeme parafrázovať „nikto nie je taký bohatý, aby si kupoval nekvalitné veci“.

vo vašej ponuke nájdeme aj celohodvábne kravaty značky Italo Ferretti. Čo ich robí výnimočnými v širokej ponuke iných výrobcov?

O ich kvalite svedčí aj skutočnosť, že výrobca Italo Ferretti bol dlhé roky výhradným dodávateľom kravát ikonickej značky Brioni. Okrem prestíže bola na tejto spolupráci zaujímavá aj vzorová exkluzivita. Materiály so vzormi, vytvorenými špeciálne len pre značku Brioni, nemohol mať žiadny iný predajca, pretože výrobca ich nemohol ponúknuť inému odberateľovi. Hodváb určený pre Brioni bol vždy označený ich značkou. Vtedy značka predstavovala tradičné hodnoty a stelesňovala kvalitu. Dnes je už vo vlastníctve skupiny Kering, ktorej šéfuje francúzsky miliardár Francois Pinault a hľadá lacnejšie cesty nákupu produktov. Klienti Marco Mirelli už trinásť rokov oceňujú kvalitu celohodvábnych kravát, hodvábnych a kašmírových šálov značky Italo Ferretti a správnosť tejto voľby potvrdzuje aj spolupráca tohto výrobcu talianskych kravát s tromi patentmi s najdrahším obchodom na svete s pánskym oblečením House of Bijan, ktorý poskytuje svoje služby v Los Angeles len na objednávku.

v Marco Mirelli ponúka aj niekoľko značiek topánok. Dajú sa tiež „zastrešiť“ označením Made in Italy?

Nepochybne. O vytvorení jedinečného topánkového multibrandu, združujúceho štyri svetovo obľúbené značky talianskych rodinných firiem – Santoni – Franceschetti – Moreschi – Henderson Baracco,  zaoberajúcich sa výrobou najkvalitnejších ručne šitých celokožených topánok, sme sa rozprávali už minule. Chcem však dnes zdôrazniť, že všetky tieto značky sú tiež nositeľmi talianskeho know-how, vďaka ktorému sa označenie Made in Italy stalo synonymom dokonalosti po celom svete.

kvalita často spočíva v precíznych detailoch. Je to tak?

Výrobcovia s označením pôvodu a kvality Made in Italy venujú pozornosť všetkým detailom. O kvalite hovorí nielen kvalita produktu, ale aj kvalita obalu. Obsah je v harmónii s formou. A preto sú tieto doplnky vhodné aj ako darčeky. Dnes už mužom, ktorí si môžu všetko kúpiť, ťažko vymyslieť ako darček vec, ktorú by ešte nemali alebo si ju nemohli kúpiť. Ale kvalitné štýlové doplnky, ktoré neodložíte na policu alebo nezavesíte na stenu, ale ktoré dotvárajú váš každodenný štýl, potešia vždy. Ako bonus majú pečať Made in Italy.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite