Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Walking in my shoes

.michal Magušin .promotion

Elegancia sa začína pri topánkach. Z akých rôznych druhov, značiek a kvalít si vybrať najlepšie topánky, to približuje Marek Liso, riaditeľ Marco Mirelli.

Walking in my shoes MARCO MIRELLI Multibrand topánok najvyššej kvality je v našom geografickom priestore absolútne výnimočný.

popri odevoch sú súčasťou šatníka úspešných mužov aj topánky. V čom spočíva ich dôležitosť?

Nielenže sú topánky nevyhnutným a nenahraditeľným funkčným doplnkom každého odevu, ale aj výrazným estetickým doplnkom. Povedané inak, sú kľúčom k dokonalosti štýlu a preto sa nie nadarmo hovorí, že elegancia sa začína pri topánkach. Rokmi ustálené delenie na jednotlivé topánkové druhy zostáva nemenné, menia sa len kože, farby, detaily, inak povedané dizajn. Keďže každý človek je geneticky výnimočný, aj každá noha je tvarovo výnimočná. Preto má každý človek aj iné preferencie na komfort topánky a na jej vlastnosti. Pre niekoho je dôležité, aby topánka dlhodobo držala tvar, pre iného je dôležitá celková mäkkosť a pohodlnosť topánky, pre niekoho to, aby bol strih prispôsobený vyššiemu priehlavku alebo širšiemu chodidlu.

akú ponuku topánok nájdeme v Marco Mirelli?

Nedávno sme sa rozhodli rozšíriť portfólio našich služieb a produktov o ďalšie značky talianskych rodinných firiem Santoni, Franceschetti, Moreschi, Henderson, zaoberajúcich sa výrobou najkvalitnejších ručne šitých topánok, a vytvoriť tak luxusný topánkový multibrand. Siahli sme po talianskych značkách, pretože Taliani sú neprekonateľní nielen v dizajne a v móde, ale ak ste ochotný zaplatiť ich najvyššiu kvalitu, tak aj v kvalite. Kto to pochopí a zažije, ten si talianske topánky obľúbi natoľko, až povie, že sú „na nezaplatenie“. Rovnako ako pri odevoch, platí aj pri topánkach pravidlo sezónnosti. Topánky sú štandardne nezateplené, ale pre tepelnú pohodu a komfort našich klientov sme pripravili ako špecialitku na sezónu jeseň/zima kolekciu zateplených topánok talianskej značky Santoni. V prípade týchto topánok hovoríme o ručne šitých dizajnových topánkach najvyššej kvality a komfortu do chladného počasia. A čo ich robí ešte úžasnejšími, je ich využiteľnosť. Sú rovnako použiteľné k oblekom, ako aj k džínsom.

ktoré konkrétne topánky pre toto ročné obdobie by ste vyzdvihli?

Ako „dizajnovku“ by som vyzdvihol zateplené bordové a modré double monkstrapy, čo sú topánky na zapínanie s dvoma sponami. Pre mäkkosť hornej časti sú vhodné aj pre vyšší priehlavok či širšie nohy. Sú mimoriadne pohodlné a elegantné. Mojou ďalšou „srdcovkou“, sú topánky, ktoré v sebe spájajú prvky členkových, takzvaných chuppa a chelsea topánok. Neviem ich presne odborne pomenovať, no ja ich budem volať chuppa chelsea. Sú totiž vysoké tesne nad členok, ale nie sú na šnurovanie, ako je to pri členkových chuppa topánkach. Na druhej strane nie sú ani vysoké ako topánky chelsea, ktoré sa vyvinuli z jazdeckých topánok a sú charakteristické práve tým, že nemajú šnúrky, ale majú na bokoch všitý pomerne široký pruh z pružnej látky, ktorý siaha od podrážky k vrchu topánky. Čo majú rovnaké je to, že ani typ chuppa, ani typ chelsea nie sú zdobené. Takže tento zateplený bestseller z úžasne mäkkej kože, ktorý je vysoký ako členkové topánky, nemá šnúrky, ale na boku všitú pružnú látku, je vhodný pre svoje ľahké obúvanie a vyzúvanie pre akýkoľvek tvar nohy. Sám som veľakrát videl, ako si klienti mysleli, že ich neobujú. Bez problémov ich obuli a cítili sa v nich tak pohodlne a komfortne, že s úplne čistým svedomím môžem povedať, že kto si ich obuje, už ich nevyzuje. Totálne papuče. A to by mi všetci klienti Marco Mirelli, ktorí ich už majú vo svojich šatníkoch, stopercentne potvrdili. A na potvrdenie ich výnimočnosti ešte môžem povedať, že klienti si väčšinou nekupujú iba jedny, pretože ich máme v čiernej, modrej a bordovohnedej, ale minimálne hneď dvoje, a to v ich preferovaných farbách.

„Santoni spája anglickú kvalitu s talianskym dizajnom – predĺžené formy, ručne šité lemy, ručné kolorovanie.“

dlhodobo ste stavali vašu ponuku topánok na značke Santoni. Z akého dôvodu?

Pretože spolupracujeme s najlepšími. Podľa nás sú topánky Santoni umeleckými dielami medzi topánkami. A podľa talianskych výrobcov obuvi je Santoni vnímaný ako výrobca číslo 1. Spája anglickú kvalitu s talianskym dizajnom – predĺžené formy, ručne šité lemy, ručné kolorovanie. Myslím si, že ak je Santoni jednotkou v ručne kolorovaných a ručne šitých topánkach v Taliansku, tak s najväčšou pravdepodobnosťou bude jednotkou aj na svete. Štatisticky sa to nedá overiť, ale empiricky áno. Kto už objavil topánky Santoni, tak vie, o čom hovorím. Santoni sú Santoni. Cestou Marco Mirelli je však stále prinášať niečo nové, užitočné pre klienta. S topánkami pracujeme už viac ako 15 rokov a až teraz prišla myšlienka rozšíriť topánkové portfólio o ďalšie značky a druhy topánok. Aby sa však táto myšlienka mohla zrealizovať, museli sme byť presvedčení, že je to správna cesta. Pretože na jednej strane je to rozšírenie produktov a služieb pre klientov, na strane druhej je to síce investovanie do krásy, ale finančne náročné. Najlepším výrobcom topánok sa, samozrejme, platí všetko vopred. Žiadny komisionálny predaj ani zľavy neexistujú. Buď ich chcete, alebo nechcete. Buď na to máte, alebo nemáte. Nič medzi tým. A preto bolo potrebné urobiť analýzu trhu s topánkami a špeciálne s topánkami najvyššej kvality. Záver je taký, že dnes má každý skutočne veľa možností kúpiť si topánky či už v kamenných obchodoch alebo na internete, ale multibrand topánok najvyššej kvality je v našom geografickom priestore absolútne výnimočný.

presne tak, možností je veľa, už len v obchodných centrách nájdeme rôzne typy obchodov s obuvou rôznej kvality. Ako vnímate ponuku topánok v kamenných obchodoch?

Kamenné obchody sú buď monobrandy silných značiek, či už módnych alebo špeciálne výrobcov topánok, alebo sú to multibrandy, ktoré síce majú obrovské množstvo topánok, ale s najvyššou kvalitou sa tam stretnete len zriedka. To zodpovedá ich cieľovej skupine, pretože sú zamerané na širšiu skupinu zákazníkov. Potom je tiež rozdiel medzi monobrandom výrobcu topánok a monobrandom módnej značky. Každá má svoju úzku špecifickú klientelu, ktorá je verná značke, pričom módne značky, ako som už veľakrát povedal, síce sú o dizajne, ale zároveň majú jedno základné pravidlo: Za čo najmenej  peňazí vyrobiť a čo najdrahšie predať. Ešte aj pri sezónnych výpredajoch, keď poskytujú klientom vysoké zľavy, výrazne zarábajú. A o to ide. Kupujeme si síce vždy značku, ale nie vždy cene zodpovedajúcu kvalitu. Ako názorný príklad môžem uviesť skúsenosť s topánkami Prada, ktoré si klient kúpil za dvetisíc eur. Štýlovo sa podobali na nami predávané Santoni, ale kvalitou, mäkkosťou, komfortom, a samozrejme aj cenou, ani „z rýchlika“. V tomto prípade je skutočná kvalita vždy problém, pretože ju predajcovia topánok musia byť ochotní výrobcom zaplatiť. A aj keď podľa vysokej koncovej ceny máme ten dojem, nákupná cena jej vo väčšine prípadov nezodpovedá. Zamerať sa na skutočnú kvalitu sa dá, ale ako všetko, čo je luxusné, iba v menšom rozsahu. Rozsah však nemôže byť na úkor klientov.

práve klienti sú v centre pozornosti aj u vás v Marco Mirelli. Doteraz ste ponúkali len topánky Santoni, no ponuku ste rozšírili. Motivovali vás aj podnety klientov?

Iste. Pri topánkach Santoni napríklad nie každému vyhovovala ich pevnosť. Síce po nosení zmäkli, prispôsobili sa na nohu a ich výhodou je, že dlhodobo držia tvar, ale pre mnohých klientov bola na prvom mieste okamžitá mäkkosť a pohodlnosť topánky. Taktiež sme sa viac sústreďovali na dizajn, forma bola mierne predlžená a väčšina topánok bola typu oxford s uzavretým šnurovaním. To znamená, že obidve strany vrchnej kože, ktoré sa sťahujú šnúrkou, sú pod predným dielom topánky prišité a priliehajú tesne k sebe. Síce sú najspoločenskejšie a najformálnejšie zo všetkých druhov topánok, ale klienti s vyšším priehlavkom mali problém obuť si ich, pretože topánka typu oxford je len mierne otvorená. Preto sme neskôr pridali aj topánky typu derby, ktoré majú otvorené šnurovanie, obúvanie je ľahšie, pohodlnejšie a klienti s vysokým priehlavkom už nemali problém.

pridali ste však nielen nové typy, ale aj značky topánok...

Áno, pochopili sme totiž, že ak chceme uspokojiť všetkých klientov, potrebujeme mať v ponuke topánky rôznych značiek. Sú na rovnakej kvalitatívnej úrovni, ale každý výrobca má svoje know-how a jeho topánky sú vždy výnimočné svojimi špecifickými vlastnosťami. A v tom je zakopaná výnimočnosť luxusného multibrandu. Po skúsenostiach s topánkami Santoni sme sa rozhodli pridať do portfólia nami ponúkaných značiek topánok aj Moreschi a Henderson, ktoré sa vyznačujú práve výnimočnou mäkkosťou. Zvyknem hovoriť, že sú ako papuče. Topánky značky Franceschetti sú zas bližšie k topánkam Santoni. Sú pevnejšie, držia tvar, sú ručne kolorované. Pre ich krásu ich nazývam solitérmi medzi topánkami. Pre mňa sú Francescheti stelesnením topánok s ozdobným dierkovaním, tzv. brogue, na ktoré sme sa v prípade tejto značky aj zamerali.

„Do portfólia sme pridali aj topánky Moreschi a Henderson, ktoré sa vyznačujú výnimočnou mäkkosťou.“

čo si máme predstaviť pod topánkami s ozdobným dierkovaním?

Zdobenie pánskych topánok dierkovaním je dnes najčastejší a najpoužívanejší spôsob, akým výrobcovia obuvi dávajú inak strohým formám topánok uvoľnenejší, atraktívnejší vzhľad. Dierkovanie je čisto dekoratívny estetický prvok a tento druh topánok spopularizoval vojvoda z Windsoru, neskorší anglický kráľ Edward VIII., ktorý ich nosil aj na formálne príležitosti. Niekedy to bola len voľnočasová obuv, dnes sú varianty brogue topánok či už vo vyhotovení oxford, derby alebo monkstrap akceptované aj pre biznis príležitosti. Pri tvorbe kolekcií vždy vyberáme formu, materiál a farbu, ale v tomto prípade sme podľa odporúčania majiteľa Franceschetti na skúšku zobrali topánky presne podľa pripraveného vzoru. Jediné, čo sme na všetkých zmenili, bola forma, pretože najviac sa nám páčila práve forma, ktorú Francescheti vytvarovali pre Toma Forda.

ľudia si teraz často kupujú topánky cez internet, kde majú široký výber z hľadiska ceny aj kvality. Je to podľa vás ideálny spôsob nákupu topánok?

Nemyslím si to. Rozumiem, že cenovo je to o niečo výhodnejšie, pretože výrobcovia sa stávajú aj predajcami. No okrem straty možnosti kúpiť si ich tu a teraz a urobiť si tým radosť, je veľkou nevýhodou nákupu topánok cez internet aj nemožnosť odskúšať si ich formu. Aj keď si ľudia myslia, že už majú topánky od určitej značky a vedia, aká veľkosť im sedí, nie je to vždy tak, pretože každá značka vyrába topánky rôznych foriem. Zo skúsenosti môžem povedať, že topánku si v prvom rade treba obuť, nech by sa vám akokoľvek páčila. Pocit, ktorý v nej máte, je najdôležitejší. A ten je vždy podľa formy a druhu topánky iný. To však na fotke nevidíte, ani necítite. Preto, ak niekto povie, že si objednal luxusné topánky cez internet, nehľadá to najlepšie pre seba, ale zrejme viac hľadá spôsob, ako ušetriť. Obrovskou výhodou pre nášho klienta je skutočnosť, že krásu topánok môže vidieť a užívať hneď. Klienti Marco Mirelli už poznajú ten pocit, keď si majú možnosť vybrať tie najvhodnejšie topánky pre ich štýl či príležitosť, a vytvoriť tak na jednom mieste dokonalý outfit. V odievaní platí jedna veľká pravda. Topánky môžu všetko povýšiť do vyššieho levelu a doviesť odev do dokonalosti. No zároveň môžu aj ten najlepší, najkvalitnejší a najkrajší outfit „pochovať“.

vyzerá starostlivosť o výnimočne kvalitné topánky inak ako pri tých menej kvalitných? 

Ľudia očakávajú, že keď bolo niečo drahé, musí vydržať všetko, aj nepredstaviteľné. Pravdou však je pravý opak. Práve najkvalitnejšie veci potrebujú vždy špeciálnu starostlivosť. A preto na udržanie vysokej kvality a spomalenie starnutia luxusných topánok je nevyhnutné používať špeciálne krémy najvyššej kvality. Najvhodnejšie leštidlá na topánky sú tie, ktoré sa farebne približujú zvršku topánky, nikdy nie tmavšie. Po starostlivom vyčistení zvršku topánky sa potrie topánka handričkou s leštidlom a nechá sa niekoľko minút zaschnúť. Potom sa topánky vyleštia kefkou s jemnými štetinkami, najlepšie konskými. Topánky sa vždy leštia vystužené dreveným kopytom. Pre semišové topánky je najlepšie použiť kefku s gumenými štetinkami. Na fľaky je možné použiť aj veľmi jemný šmirgeľ číslo 00. Nikdy sa nepoužívajú samočistiace prípravky, ktoré sú síce rýchle, ale škodlivé pre topánky. Taktiež sa topánky nemôžu sušiť priamym zahrievaním, pretože pri rýchlom a veľkom zahriatí sa môžu topánky, respektíve koža pokrčiť a popraskať. Na zaručenie dlhodobej kvality topánok je potrebné ošetrovať leštidlom aj všetky ďalšie kožené časti topánok, ako sú podrážky a lemy. Po ošetrení alebo po nosení sa odložia topánky vždy vystužené kopytom, aby sa vyrovnával zvršok topánky a bol tak dlhodobo zachovaný jej tvar.

ako vaši klienti reagujú na novú, širšiu ponuku luxusných topánok?

Na sezónu jeseň/zima sme z nových značiek vytvorili zatiaľ len testovaciu kolekciu, ale už teraz má veľký úspech. To iba potvrdzuje, že sme na správnej ceste a po 17 rokoch skúseností s tvorbou individuálneho štýlu úspešných mužov vieme garantovať výnimočnú skladbu luxusných dizajnových topánok najvyššej kvality. Naplno to však rozbalíme až začiatkom budúceho roka v sezóne jar/leto. Už teraz musím povedať, že naši klienti sa majú na čo tešiť. Rovnako ako v prípade Santoni, aj pri ostatných značkách sme vytvorili už v júli plnohodnotnú kolekciu, na ktorú si však musíme až do konca februára počkať, lebo výroba u týchto dodávateľov trvá minimálne pol roka.

čo sa skrýva za sloganom Walking in my shoes, ktorý ste zvolili pri komunikácii vašej topánkovej ponuky?

Marketing Marco Mirelli robím ja, a preto sa v komunikácii značky odráža moja životná energia a filozofia. Pôvodne sa mal luxusný topánkový multibrand komunikovať ako Topánky pre tých, ktorí už pochopili. Cieľom bolo osloviť ľudí, ktorí už pochopili, aké dôležité sú pre život človeka kvalitné topánky. Niečo mi na tom však nesedelo. Veľa ľudí si totiž uvedomuje dôležitosť kvality topánok, ale kvalitné topánky aj niečo stoja a nie každý si ich môže dovoliť kúpiť. Počas prípravy komunikácie som si uvedomil, že ja sám robím práve to, čo nechcem, aby druhí ľudia robili. Určitým spôsobom robím zo seba sudcu, súdim ľudí, a na to nemá právo nikto. A vtedy zapracovala intuícia a Walking in my shoes bolo na svete. Komunikácia topánok prostredníctvom tejto myšlienky ma úplne nadchla. Každý, kto pozná názov piesne od Depeche Mode, na to minimálne zo zvedavosti zareaguje a do budúcnosti bude hneď vedieť, o aký produkt ide. A kto pozná aj text tejto piesne a stotožňuje sa s ním, sa môže pridať k mojej životnej filozofii a obrazne povedané „ísť v mojich topánkach“. Nikoho nesúdiť je životnou cestou radosti, lásky a pochopenia. Neurológ, psychiater a zakladateľ logoterapie Viktor Frankl, ktorý prežil koncentračný tábor a tvrdil, že posledná z ľudských slobôd je právo zvoliť si svoj vnútorný postoj bez ohľadu na vonkajšie okolnosti, vo svojej prvej knihe Hľadanie zmyslu života píše: „Lenže ja nemám právo súdiť väzňov, ktorí stavajú svojich blízkych nad všetkých ostatných. Kto môže vrhnúť kameň po človeku, ktorý uprednostňuje svojich kamarátov v situácii, v ktorej to skôr či neskôr znamená prežiť alebo umrieť? Nikto by ho nemal súdiť, kým si s absolútnou úprimnosťou neodpovie na otázku, či by v podobnej situácii neurobil to isté.“ A preto aj ten, kto si tieto talianske topánky nemôže kúpiť, môže sa aspoň kochať ich krásou. Krása je pre všetkých.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite