Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Prečo si nájsť svoj štýl obliekania

.michal Magušin .promotion

Chcete sa cítiť dobre a zároveň zapôsobiť na svoje okolie? Prečo je pre moderného muža dôležité vytvoriť si svoj vlastný, originálny štýl? To, aký zmysel má pri tom profesionálne imidž poradenstvo, vysvetľuje Miriam Lisová, hlavná imidž konzultantka firmy Marco Mirelli – Image House for Men.

Prečo si nájsť svoj štýl obliekania MARCO MIRELLI Imidž poradenstvo vám pomôže dokonale zladiť farby odevov s doplnkami a vybrať oblek, ktorý vám perfektne sadne.

muž dnešnej doby väčšinou nemá čas chodiť hodiny po obchodoch a vyberať odevy a doplnky, ktoré sa mu hodia. Prečo by to nemal zanedbať?

Je to dôležitejšie, ako si mnohí myslia, pretože odievaním nielenže reprezentujete seba, svoju firmu a nastavujete latku firemnej kultúre, ale zdôrazňujete aj príslušnosť k spoločenskej vrstve. Žiaľ, u nás sa často starostlivosť o vzhľad považuje za narcizmus, metrosexualizmus a pokiaľ hovoríme o spoločenskom statuse, tak za prejav snobizmu. Väčšinou je to tak u ľudí, ktorí nechápu význam odievania. Historicky však platí, že úspech ide ruka v rukáve s odievaním. Zároveň je pravda, že úspešného muža časovo zaťažuje chodiť po obchodoch, kde je obmedzená ponuka. Aj preto sme vytvorili koncept s komplexnou ponukou odevov na mieru a doplnkov, kde kúpite všetko na jednom mieste, ušetríte čas a nemusíte robiť žiadne kompromisy.

aj keď už mám pred sebou široký výber odevov, stojím pred dilemou, ako si dobre vybrať veci, ktoré sú najvhodnejšie práve pre mňa. Je preto dôležité sledovať aktuálne módne trendy?

Vôbec nie, trendom súčasnosti v pánskom odievaní totiž nie sú módne trendy, ale individuálny, osobný štýl. Moderní muži potrebujú odev, ktorý je v každej situácii nielen reprezentatívny, ale zároveň odkazuje na osobnosť nositeľa, na jeho potreby či pocity. Vždy má byť originálom. Problém je v tom, že mnohí muži nevnímajú odievanie komplexne, ako súčasť životného štýlu a vyjadrenia svojej osobnosti.

Oblek musia nosiť v práci, preto ho berú len ako montérky, ako nutné zlo. Dve veci im však unikajú. Po prvé, muž vyzerá najlepšie v obleku. Tu treba zdôrazniť, že nie je oblek ako oblek. Kvalitu neoklamete. Tú vidieť už z diaľky. A po druhé, aj keď sa muž z obleku vyzlečie, všetky ostatné druhy jeho oblečenia by mali byť rovnako kvalitné, konzistentné s jeho osobnosťou, štýlom a spoločenským postavením. Pretože spôsob odievania je uzavretý kruh. Keď ste dobre oblečený, máte pozitívny pocit zo seba samého, čo vám zvyšuje sebavedomie. Navyše zanechávate aj dobrý dojem navonok. Vnútro je v harmónii s vonkajškom.

Trendom súčasnosti v pánskom odievaní totiž nie sú módne trendy, ale individuálny, osobný štýl.

ako si mám vytvoriť svoj osobný štýl?

Dnes už na internete nájdete veľa informácií o odievaní a môžete si pozrieť množstvo kombinácií. Mali by ste si však uvedomiť, že to, čo sa vám páči na druhých, nemusí byť vhodné pre vás. A vzhľadom na viacero osobnostných faktorov či čŕt to dokonca môže vyzerať smiešne. Do tvorby osobného štýlu totiž vstupuje veľa komponentov. Spoločenské postavenie, pracovná pozícia, životný štýl, záľuby, ale aj typológia postavy a osobné farby.

Mať osobný štýl zároveň znamená mať konzistentný, personalizovaný šatník na mieru. Nesmie sa stať, že raz zažiarite v dokonalom outfite, ale na druhý raz pôsobíte ako „šedá myš“. Ak chcete aj vy vyzerať ako dokonale zladení jedinci na fotkách, mali by ste osloviť profesionálov. Tých spoznáte podľa ich odbornosti, skúseností a výsledkov. Napríklad naši imidž konzultanti sú už od roku 2006 certifikovaní celosvetovou organizáciou Image Institute a ich rukami prešli tisíce klientov.

čo vlastne je imidž poradenstvo a prečo je dôležité?

Jednoducho povedané, znamená to určiť správne farby, vzory a strih tak, aby bol výsledok personalizovaný. Cieľom je dokonalé farebné zladenie odevov s doplnkami a perfektné sadnutie odevov, ktoré zakryje nedostatky postavy a zvýrazní jej prednosti. Je to skutočné umenie a alchýmia.

nedokážem si svoj štýl vytvoriť aj sám, bez odborného poradenstva?

Áno aj nie. Ak máte prirodzený dar kombinovať farby a súčasti odevov, nájdete u nás možnosť rozvinúť svoje schopnosti pri širšej možnosti farieb, vzorov a kvalít materiálov oproti konfekčnej ponuke. Ale pokiaľ túto schopnosť nemáte, vždy by ste sa mali zveriť do rúk odborníkom. Každý nech robí to, v čom je najlepší. Robte to, v čom ste najlepší vy a my sa postaráme o váš šatník.

Dnes má totiž veľa ľudí pocit, že rozumie všetkému a nepotrebujú odborníkov, lebo sa za nich sami považujú. Keby však išli do hĺbky, stotožnili by sa so sokratovským „viem, že nič neviem“. Vedieť sa dobre a vhodne obliecť znamená spojiť mnoho prvkov do jedného. Treba zladiť spoločenskú príležitosť, kvalitu, farebnosť, vzory, strih, štruktúry, doplnky, topánky. Odvetvie odievania je sofistikované a dôležitý je každý detail.

keď som sa už rozhodol, že sa spoľahnem na rady skúsených imidž konzultantov, čo mám od imidž poradenstva očakávať? Ako tento proces vyzerá?

Vždy začíname analýzou vašich potrieb. Najskôr potrebujeme vedieť, na akú príležitosť je odev určený a aké odevy už máte v šatníku, aby sme sa vyhli duplicite alebo ho vhodne doplnili. Dôležitou informáciou je aj vaše spoločenské a profesijné postavenie. A aké máte nároky na vlastnosti odevu, napríklad krčivosť, ľahké žehlenie či komfort nosenia.

Potom prejdeme k farebnej typológii, kde na základe farieb vlasov, očí, pleti a pier určíme vaše osobné farby. Z farby vlasov a odtieňu pleti vychádzame pri tvorbe kontrastov alebo harmónie medzi doplnkami a odevom. Črty tváre, najmä tie, ktoré sú pre vás dominantné alebo charakteristické, určujú nielen vzory na obleku, ale aj na doplnkoch. Šatník je personalizovaný, keď je vystavaný na odevoch a doplnkoch vo vašich osobných farbách.

Moderní muži potrebujú odev, ktorý je vždy reprezentatívny, ale zároveň odkazuje na osobnosť nositeľa.

ako sa pri výbere odevu zohľadňuje typ postavy?

Je to ďalší dôležitý faktor. Podľa toho, či je typ postavy trojuholník, obdĺžnik, ovál, hruška, kostnatá či bruškatá postava, sa určujú farby a vzory. Tmavé farby zoštíhľujú a svetlé rozširujú. Prúžok zoštíhľuje a káro rozširuje. Ak máte štíhlu postavu, sú pre vás vhodné obleky výraznejších farieb a vzorov. Pri objemnejších postavách sa doporučujú jednofarebné tmavé obleky bez vzorov, maximálne s prúžkom. Svoju rolu zohráva aj výška a proporcie trupu a nôh. Ak má niekto dlhší trup a kratšie nohy, skrátením saka sa dosiahne predĺženie nôh a naopak.

Mohutnosť a útlosť postavy má vplyv napríklad aj na šírku chlopne na saku a spodnú šírku nohavíc. Pri ich určení treba brať do úvahy celú kompozíciu postavy, aby výsledok nevyzeral smiešne. Ak aj sú trendy úzke chlopne na saku, viete si ich predstaviť na veľkej postave? To isté môžeme povedať o trende úzkych nohavíc. Muž väčšej postavy sa bude cítiť komfortne len dovtedy, kým ho nohavice nebudú obmedzovať v pohyboch. V prípade štíhlych mužov je to inak, pretože u nich je lepšie zvýrazniť a kopírovať ich štíhle línie, ako keby mal odev na nich plávať.

ktorá časť vizuálu muža je najdôležitejšia?

Každá. Oblečenie by malo zvýrazniť mužný charakter postavy. Celková kompozícia by však mala viesť oči pozorovateľov k hlavnému bodu, k tvári. Tesne pod tvárou sa nachádza takzvané „véčko“, ktoré tvoria chlopne zapnutého saka, košeľa a jej golier a kravata. Vhodné kombinovanie jednotlivých prvkov „véčka“ dokáže zásadne zmeniť vzhľad práve vďaka bezprostrednej blízkosti tváre.

Rovnako ako pri farbe, vzor kravaty môže so vzorom obleku a košele buď ladiť, alebo byť v kontraste.

Nejde tu len o farebné kombinácie, ale aj o zachovanie vhodných proporcií a skombinovanie správnych vzorov a materiálov jednotlivých druhov odevov. Ako všeobecné pravidlo môžeme povedať, že farebnosť jednotlivých súčastí „véčka“ môže byť buď vo vzájomnej harmónii, alebo v kontraste. V prípade farebnej harmónie sú jednotlivé odtiene každej časti oblečenia volené z rovnakej oblasti farebného spektra tak, aby sa vzájomne dopĺňali a dokonale ladili.

Typickým príkladom farebnej kombinácie „tón v tóne“ je tmavomodrý oblek, svetlejšia modrá košeľa a tmavomodrá kravata. Výsledkom farebnej harmónie je skôr tlmenejší vzhľad. Pri kombinovaní jednotlivých častí odevov do kontrastu sa používajú farby z rozdielneho farebného spektra. Napríklad kombinácia tmavomodrého obleku, bielej košele a tmavočervenej kravaty. Kontrastné farebné kombinácie pôsobia žiarivejšie.

najdôležitejšou súčasťou „véčka“ je teda kravata?

Áno, napriek nezmyselnému trendu nosiť oblek bez nej. Vlastnosti kravaty, ako jej vzor, farebný kontrast s ostatnými časťami „véčka“, jej tvar a materiál, spolu so spôsobom jej viazania v kombinácii so správnou veľkosťou a tvarom goliera košele, majú schopnosť rozšíriť alebo zúžiť tvár, zväčšiť či zmenšiť ramená a v konečnom dôsledku zmeniť celkové proporcie muža. Pri výbere vhodného vzoru kravaty platia jednoduché pravidlá.

Rovnako ako pri farbe, vzor kravaty môže so vzorom obleku a košele buď ladiť, alebo byť v kontraste. V oboch prípadoch však platí univerzálne pravidlo, že veľkosť vzoru na obleku, košeli a kravate by mala byť čo najviac rozdielna. „Véčko“ tvoria tri časti oblečenia, preto môžete kombinovať až tri rôzne vzory. Ale vždy jednoduchšie je kombinovať dva vzory a tretia časť „véčka“ je jednofarebná.

keď už poznám zásady imidž poradenstva, zostáva rozhodnúť sa pre konkrétny obchod či firmu, kde odevy a doplnky nakúpim. Aké mám možnosti?

V prvom rade sa presvedčte, či konkrétna firma kvalitné imidž poradenstvo vôbec ponúka. Je to totiž nevyhnutná vstupná brána procesu zhotovenia odevov na mieru, ktoré sa potom doplnkami dotvárajú do štýlu. Aby sa však imidž poradenstvo zhmotnilo do výsledku, musíte na to mať zázemie. My na rozdiel od ostatných dokážeme vďaka vlastnej výrobe zhotoviť všetky druhy odevov na každú príležitosť. Máme aj najkomplexnejšiu ponuku všetkých kvalít materiálov od svetových dodávateľov, ako i štýlových doplnkov od tradičných talianskych a anglických rodinných firiem.

na výber však máme aj veľa obchodov s konfekčnými svetovými aj domácimi značkami.

Áno, ale ich nevýhodou je obmedzená ponuka kvalít materiálov, vzorov, strihov a druhov odevov. Aj veľkostný sortiment sa postupne vypredáva. Takže pokiaľ sa vám aj niečo páči, vo vašej veľkosti už nemusí byť na sklade a máte smolu. Alebo sa vám páči strih, ale nepáči sa vám farba. Znova máte smolu. U nás sa vám niečo také nemôže stať.

Jedinou výhodou konfekčných značiek je, že odev vidíte a pokiaľ majú aj vašu veľkosť, môžete si ho hneď kúpiť a odniesť. Keďže však nikto nie je konfekčný, je to vždy o kompromisoch. Nehovoriac o amatérskych úpravách pri dĺžkach, napríklad pri rukávoch, keď po ich skrátení máte gombík na dolnej záložke rukáva. Preto, aby muž nemusel robiť kompromisy, vytvorili sme koncept, vďaka ktorému sa komplexne oblečie na jednom mieste na každú príležitosť. Rozhodnutie je však vždy na vás.

Marco Mirelli - Pozrite si, ako vzniká oblek na mieru

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite