Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

„Kinekus je overený a vybrúsený dlhoročnou praxou,“ hovorí franšízant Kallo a odporúča koncept ďalším podnikateľom

.sponzorované .promotion .spoločnosť

Kinekus patrí medzi najznámejšie slovenské značky v segmente dom, dielňa a záhrada. Sieť dnes tvorí už 15 predajní, z toho sedem je franšízových. Najnovšiu z nich otvoril v Považskej Bystrici podnikateľ Stanislav Kallo, ktorý už druhýkrát stavil na franšízový koncept Kinekusu. V rozhovore pre .týždeň vysvetľuje, čo si váži na spolupráci s Kinekusom a prečo by odporučil franšízu aj iným podnikateľom.

„Kinekus je overený a vybrúsený dlhoročnou praxou,“ hovorí franšízant Kallo a odporúča koncept ďalším podnikateľom Novootvorená predajňa v Považskej Bystrici rovnako patrí do franšízovej siete Kinekusu.

Otvárate už druhú predajňu cez franšízový systém. Kedy to celé začalo a ako vznikla spolupráca s Kinekusom?

Prvotne sme plánovali otvoriť predajňu práve v Považskej Bystrici ešte v roku 2019. Do cesty nám však vstúpil covid aj komplikácie s pozemkom. Kým sa všetko vyriešilo, prišla ponuka na franšízu v Prievidzi. Najskôr sme ju odporučili obchodnému partnerovi, ale nakoniec sme ju otvorili sami v auguste 2022. A teraz, po troch rokoch, sme konečne privítali zákazníkov už aj v Považskej Bystrici.

Ako sa darí prvej prevádzke v Prievidzi?

Prievidza je spádovou oblasťou aj pre Handlovú, Bojnice a okolie, takže konkurencia je tam väčšia. Stále nastavujeme procesy, ale už dnes vidíme, že prevádzka má potenciál a výsledky sú čoraz zaujímavejšie.

Čo si najviac ceníte na spolupráci s Kinekusom?

Franšízový systém ma vždy fascinoval. Na Slovensku je viacero konceptov, no Kinekus je overený a vybrúsený dlhoročnou praxou. Vďaka tomu dostanete hotový produkt, koncept, ktorý funguje. Áno, stojí to na úvod aj isté financie, ale v porovnaní s tým, čo získate – know-how, silné meno, dodávateľov, marketing a podporu z centrály –, je to neporovnateľné.

Veľmi si vážim aj pomoc ľudí z centrály v Žiline. Pomáhajú našim kolegom, radia pri procesoch a to je pre mňa na nezaplatenie. Keby sme to budovali sami, stálo by nás to oveľa viac času, energie a financií.

Čím viac prevádzok, tým efektívnejší marketing a silnejšia značka, myslí si podnikateľ Kallo.Čím viac prevádzok, tým efektívnejší marketing a silnejšia značka, myslí si podnikateľ Kallo.

Ako funguje franšízový koncept Kinekusu?

Záujemca môže osloviť priamo ľudí z Kinekusu alebo si Kinekus aktívne hľadá vhodných partnerov a lokality. Na začiatku sa platí za licenciu, využíva sa know-how a priebežne platíme percento z obratu. Isté obmedzenia sú prirodzené, sortiment je však nastavený tak, aby fungoval.

My máme ešte špecifickú výhodu: v rámci našej druhej spoločnosti dodávame Kinekusu aj privátne produkty. Sme teda nielen franšízant, ale aj dodávateľ, čo prehlbuje spoluprácu.

Je tu priestor aj pre ďalších podnikateľov, aby sa zapojili do siete?

Určite áno. Veľkou výhodou je, že franšízanti poznajú svoj región. Vedia, čo zákazníci chcú, a podľa toho prispôsobia aj sortiment. Každé mesto je iné. Je rozdiel predávať napríklad lopaty na sneh niekde v Nitre a v Poprade. Čím viac franšíz, tým lepšie spätné väzby pre centrálu a ešte efektívnejšie plánovanie sortimentu aj obchodnej politiky.

Kinekus podporuje aj lokálne značky. Je to pre vás dôležité?

Jednoznačne. Peniaze ostávajú na Slovensku, podporujeme domácich výrobcov aj pracovné miesta. Vidíme, aké náročné je dostať sa do veľkých sietí, ktoré dovážajú tovar zo zahraničia. Kinekus dáva priestor slovenským značkám a to je obrovské plus pre franšízantov aj zákazníkov.

Vďaka najširšiemu portfóliu tradičných produktov pre dom, záhradu, dielňu a vykurovanie sa Kinekus stal silným hráčom v segmente.Vďaka najširšiemu portfóliu tradičných produktov pre dom, záhradu, dielňu a vykurovanie sa Kinekus stal silným hráčom v segmente.

V čom vidíte silu celej siete Kinekus?

Platí tu staré známe „v jednote je sila“. Čím viac prevádzok, tým efektívnejší marketing a silnejšia značka. Náklady na propagáciu sa rozdelia, čo prospieva aj jednotlivým predajniam. Zákazníci navyše Kinekus dobre poznajú a automaticky mu dôverujú. Ešte pred otvorením novej predajne v Považskej Bystrici sme mali záujemcov o prácu, čo je skvelý signál.

Čo si sľubujete od novej prevádzky v Považskej Bystrici?

Veľmi veľa. Značka je tam dobre známa a konkurencia menšia než v Prievidzi. Veríme, že návratnosť bude rýchlejšia a zákazníci si obchod obľúbia.

Aké predpoklady by mal mať nový franšízant?

Skúsenosti z obchodu sú výhodou, ale nie podmienkou. Všetko sa dá rýchlo naučiť. Maloobchod má výhodu v tom, že financie prichádzajú okamžite. Treba rátať s nákladmi a návratnosťou niekoľko rokov, ale pri dobrej lokalite a správnom nastavení sa franšíza vie stať stabilne ziskovou.

Plánujete ďalšie prevádzky?

Sme rodinná firma, takže rozhodujeme spoločne. Teraz sa sústredíme na Považskú Bystricu, no nevylučujem, že v budúcnosti sa pustíme aj do ďalšej. Vidíme v tom veľký význam a perspektívu.

 Veľkou výhodou je, že franšízanti poznajú svoj región. Vedia, čo zákazníci chcú a podľa toho prispôsobia aj sortiment.Veľkou výhodou je, že franšízanti poznajú svoj región. Vedia, čo zákazníci chcú a podľa toho prispôsobia aj sortiment.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite