zjedli ste už dnes nejaké ovocie alebo zeleninu? Ak patríte k drvivej väčšine ľudí na Slovensku, odpoveď bude nie. Podľa nového prieskumu spoločnosti BILLA* má ovocie a zeleninu denne na tanieri iba každý štvrtý človek, a tam sa nelichotivé výsledky zďaleka nekončia. „Napriek tomu, že takmer 9 z 10 ľudí na Slovensku si myslí, že konzumáciou ovocia a zeleniny prispievajú k zvyšovaniu svojej imunity, len 12 % opýtaných si ich denne dopraje v dostatočnom množstve, teda 400 gramov a viac**.

V prieskume sme tiež zistili, že na raňajky pravidelne jedáva ovocie a zeleninu iba jeden z troch ľudí, a len jeden z 10 má zeleninu denne ako prílohu k hlavnému jedlu,“ vysvetlila Dana Jánošová, manažérka marketingovej komunikácie v BILLA Slovensko. Najmenej obľúbenou zeleninou je pritom špargľa a baklažán, zatiaľ čo medzi favoritov patria rajčiny a uhorky. Z ovocia máme najradšej banány, jablká a jahody, no nechutia nám figy, avokádo či grapefruit.
v BILLA idú na dračku
Podľa prieskumu najviac z nás nakupuje ovocie a zeleninu iba jeden- či dvakrát do týždňa. Zákazníctvo BILLA však javí o tento sortiment väčší záujem a v predajniach medziročne stúpol predaj zeleniny a ovocia o niekoľko percent. „Od začiatku tohto roka si u nás spotrebitelia najčastejšie kupujú hrozno či jahody, vysoký dopyt je aj po čučoriedkach a malinách, ale najväčší nárast oproti minulým rokom sme zaznamenali pri pomarančoch,“ povedala Dana Jánošová. Zvýšený záujem o čerstvé ovocie a zeleninu je aj výsledkom cielenej osvety BILLA, ktorá ľudí inšpiruje k vyváženému životnému štýlu a vysvetľuje pozitívne prínosy konzumácie ovocia a zeleniny. Vo svojich predajniach ponúka široký sortiment kvalitného ovocia a zeleniny, ktoré pochádzajú len od overených dodávateľov. Počas letnej sezóny spoločnosť denne vozí až do 80 % plodov z našich lokálnych slovenských fariem, a to aj pod privátnou značkou Chute Slovenska. V zime ponúka najmä svoju značku Bon Via, ktorá prináša ovocie a zeleninu od medzinárodných farmárov zo slnečných krajín sveta.
teraz ešte lacnejšie
Ak sa v najbližšom období vyberiete do BILLA, čerstvé ovocie a zelenina vás vyjdú extra výhodne. Keď ich totiž nakúpite v minimálnej hodnote 7 eur, automaticky získate dve nálepky so zľavou 20 %. Tú si môžete uplatniť pri ďalšom nákupe ovocia a zeleniny v ktorejkoľvek predajni BILLA. Nálepky vám personál vydá do 13. 5. a čas na ich využitie máte do 20. 5.

*Exkluzívny kvantitatívny prieskum pre spoločnosť BILLA zrealizovala a vyhodnotila agentúra 2muse. Zber dát prebiehal od 7. marca do 17. marca 2025 metódou on-line panelu na reprezentatívnej vzorke 1004 respondentov vo veku od 20 rokov do 50 rokov. Vzorka je reprezentatívna pre slovenskú populáciu podľa veku, pohlavia, regiónu, vzdelania a veľkosti obce.
**Ako súčasť zdravej výživy s nízkym obsahom tukov, cukrov a sodíka odporúča WHO – Svetová zdravotnícka organizácia – dospelému človeku skonzumovať denne viac ako 400 gramov ovocia a zeleniny na zlepšenie celkového zdravia a zníženie rizika niektorých chronických civilizačných ochorení. Zdroj: Increasing fruit and vegetable consumption to reduce the risk of noncommunicable diseases (who.int) Medzi chronické civilizačné ochorenia patria kardiovaskulárne ochorenia, rakovina, chronické respiračné ochorenia a diabetes. Zdroj: Noncommunicable diseases (who.int)
O spoločnosti
BILLA, s.r.o. je súčasťou medzinárodného koncernu REWE International AG a na Slovensku pôsobí od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov a v súčasnosti ich prevádzkuje viac ako 178 s viac ako 4 400 pracovníčkami a pracovníkmi. V supermarketoch priemernej rozlohy 900 m² BILLA ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných. Dominantnými medzi vlastnými značkami sú cenovo výhodné produkty Clever, výrobky pod značkou BILLA, BILLA Premium, Bon Via, Mäsiarov výber, organické produkty BILLA Naše bio a domáce Chute Slovenska. Rovnako dôležitý je v ponuke podiel čerstvých produktov v oblasti lahôdok, pečiva, ovocia, zeleniny a mliečnych výrobkov.