Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Dáta bez pátosu: Pandémia – Dobré správy z druhej strany I.

.dáta bez pátosu .slovensko

Strašidelných správ o nových rekordoch, dramatickej situácii v nemocniciach, stúpajúcich obetiach ste počuli a videli desiatky. Plné médiá sú toho. Nie sme v ľahkej situácii, ale jediné, čo nám pomôže, je racionálny pohľad na situáciu, analýza existujúcich dát a predikcia, čo nás čaká.

Dáta bez pátosu: Pandémia – Dobré správy z druhej strany I.

v alternatívach: pesimisticky, neutrálne, optimisticky. V tejto edícii DOBRÉ SPRÁVY - Z DRUHEJ STRANY sa skúsime pozrieť na „historické“ dáta, ktoré máme inak ako médiá. Budeme pre vás hľadať dobré správy. Lepšie ako tie, čo počúvate a vidíte v správach. Sú také vôbec? Áno, sú. Každý deň dostanete jednu. Poďme na to.

Dnes na tému: Dramatický rast infikovaných

Po prvé, nie sú to infikovaní. Sú to pozitívni z testov. Tak ich budeme volať. A tí, ktorí sa chcú prieť, tí ich môžu volať aj infikovaní, aj nakazení, aj chorí, aj čokoľvek. Pre nás sú to „pozitívni z testov“.

5341, 6713, 6805, 6502 sú počty pozitívnych z PCR testov za posledné 4 dni. Takto pred týždňom boli čísla: 4981, 4587, 5142, 4036. Tento týždeň v utorok, stredu, štvrtok a aj včera boli čísla vysoké, rekordné, dramaticky vystúpali, „zas viac ako 6 tisíc“. Médiá.

Sumár 25 361 tento týždeň za 4 dni je o 30 % viac ako 19 456 za rovnaké 4 dni minulý týždeň. Skutočne +30 %?

Predstavte si, že si dáte namiesto 2 pív minulý týždeň teraz pivá 3. A kamošom v krčme hovoríte, že nerozumiete, ako vás môže po treťom pive tak motať, veď po dvoch ste boli minule OK. Ale minule ste pili 10-ku, a teraz ste si dali tri 12-ky. Nielenže ste si dali viac pív, ale aj silnejšie s obsahom viac alkoholu. Motá vás a cítiť ich. Je rozdiel len o 50 % viac krígľov alebo je problém vyšší stupeň piva? Odpoveď je: OBE.

 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite