Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Otvorený list ministrovi dopravy a výstavby ohľadom nedobudovanej križovatky D4/D1

.redakcia .slovensko

Pri príprave projektu diaľnice D4 a jej prepojenia s D1 bolo zrejmé, že vjazd vozidiel do Bratislavy z D4 má primárne zabezpečovať križovatka Ivanka-Sever. Táto križovatka ale nie je dobudovaná, úseky D4 sa postupne otvárajú, a tak si vozidlá na vjazd do Bratislavy z D4 našli aj iné „cestičky“, s ktorými ale projekt D4R7 vôbec nerátal.

Otvorený list ministrovi dopravy a výstavby ohľadom nedobudovanej križovatky D4/D1 Tranzit, ktorý by za normálnych okolností používal (teraz nedokončenú) križovatku Ivanka-Sever, v súčasnosti zahlcuje križovatku Ivanka-Západ, čo výrazne znižuje kvalitu života obyvateľov Ivanky pri Dunaji a priľahlých obcí.

Vážený pán minister, 

neustále zhoršujúca sa situácia v doprave, spolu s obavami čo prinesie spustenie ďalších dopravných stavieb v okolí našej obce Ivanka pri Dunaji, nás primälo obrátiť sa na Vás týmto otvoreným listom. 

Pri príprave projektu diaľnice D4 a jej prepojenia s D1 bolo zrejmé, že vjazd vozidiel do Bratislavy z D4 má primárne zabezpečovať križovatka Ivanka-Sever. Táto križovatka ale nie je dobudovaná, úseky D4 sa postupne otvárajú, a tak si vozidlá na vjazd do Bratislavy z D4 našli aj iné „cestičky“, s ktorými ale projekt D4R7 vôbec nerátal. 

Po otvorení križovatky Ivanka-Západ sú pre našu obec každodennou realitou extrémne počty vozidiel (nielen osobnej automobilovej dopravy), ktoré v rannej špičke na vjazd do Bratislavy z D4 neštandardne využívajú aj cestu III. triedy číslo 1041 (Vajnorská ulica). Spočiatku sa vozidlá otáčali priamo v križovatke (obr. č.1). Toto nebezpečné konanie vodičov sa podarilo eliminovať osadením dopravného značenia Klemmfix. Vozidlá schádzajúce z D4 s cieľom dostať sa do Bratislavy to ale neodradilo, našli si nový spôsob. V súčasnosti využívajú odbočku na parkovisko veľkoobchodu Metro, kde sa v rannej špičke vo veľkom počte otáčajú (obč. č.2). Križovatka Ivanka-Západ teda „prevzala“ teraz na seba úlohu, na ktorú ale nie je projektovaná, a to aj preto, aby sa cez ňu ešte viac nezahusťovala doprava na dvojprúdovej Seneckej ceste. 

Občania Ivanky pri Dunaji a okolitých obcí sú roky nútení čakať neúmerne dlhý čas v rannej kolóne, kým sa cez Vajnorskú ulicu dostanú na Seneckú cestu. Súčasný stav, po otvorení križovatky Ivanka-Západ, je už ale neúnosný. Výjazd z obce (približne jeden kilometer dlhý úsek) aj v skorých ranných hodinách trvá 40 až 50 minút. Zlepšenie má pritom priniesť až vybudovanie križovatky Ivanka-Sever, a taktiež rozšírenie Seneckej cesty na štvorpruh. Vzhľadom na medializované informácie, podľa ktorých môže realizácia týchto stavieb trvať 3, dokonca až 6 rokov, to nie je pre nás akceptovateľné. 

Samozrejme, uvedomujeme si dôležitosť výstavby diaľnice D4. Pokiaľ ale nebude vybudovaná križovatka Ivanka-Sever, počet áut otáčajúcich sa v Ivanke pri Dunaji bude stále narastať (aj s ohľadom na spustenie ďalších úsekov D4R7).

 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite