Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Matovič spochybnil agentúru AKO. V kampani je to bežný ťah, ale prieskumy fungujú

.matúš Baňovič .slovensko

Ako fungujú prieskumy preferencií? A prečo ich politici radi spochybňujú?

Matovič spochybnil agentúru AKO. V kampani je to bežný ťah, ale prieskumy fungujú Branislav Bibel/SITA Matoviča postupne opúšťajú spolustraníci.

do najdôležitejších volieb zostáva deväť mesiacov. Politické strany už začínajú s kampaňou a premýšľajú, ako zaujať voličov. Osvedčenou taktikou je spochybňovanie prieskumov. Najnovšie sa do renomovanej prieskumnej agentúry pustil šéf Obyčajných ľudí Igor Matovič.

„Za posledný týždeň ste možno zistili, že v nejakom prieskume nám dala agentúra AKO 5,7 %.  Ja by som vám odporučil si pozrieť to isté obdobie takto štyri roky dozadu. Tá istá agentúra uvádzala, že OĽaNO bude mať 5,7%, 5,6%, 4,7%... a stále päť percent a mali sme nakoniec jedenásť. Takže tieto hry pred voľbami sú zrejme pravidelné a možno aj na objednávku. Jednoducho, nech si o tom ľudia urobia obraz sami,“ povedal na brífingu, kde predstavoval novú platformu v rámci svojej strany. 

Nie všetky prieskumné agentúry sú relevantné, najmä pred voľbami sa zrazu odniekiaľ objavia neznáme agentúry, ktoré produkujú jasne neobjektívne prieskumy. Agentúra AKO je však spoľahlivou agentúrou a práve jej prieskum spochybnil Igor Matovič v pondelok pri predstavovaní platformy Odvážne.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite