Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Čo sľubuje nový primátor Matúš Vallo?

.matúš Baňovič .lucia Brozmannová .slovensko

Novozvolený bratislavský primátor sa na svoju funkciu poctivo pripravoval. Pripomeňme si, čo vlastne vo svojom pláne sľuboval.

Čo sľubuje nový primátor Matúš Vallo? Boris Németh/.tyzden

vallovi vo voľbách pomohlo, že na rozdiel od Miku kandidoval spolu s rozsiahlym tímom ľudí. Dôsledne sa pripravili a už dávnejšie napísali knihu Plán Bratislava. Na jeho voličoch teraz zostáva po čase zhodnotiť, či to bolo utopistické dielo, alebo reálna predstava. Ale, ako sám v úvode knihy napísal, niektoré sľuby sa nedajú splniť za jedno volebné obdobie. Pozreli sme sa do jeho plánu a vybrali z neho pár predvolebných sľubov.

metropolitný inštitút Bratislavy (MIB) – nástroj zmeny

Pôjde o mestskú organizáciu, ktorá z titulu svojho postavenia bude tvorcom novej kvality mesta. Bude pracoviskom Hlavného mesta SR v oblasti urbanizmu, architektúry, rozvoja, tvorby a správy mesta ako nástroj organizačne schopný pretaviť výsledky debát o meste do koncepčných a strategických materiálov a dohliadať nad ich napĺňaním.

 Je to  podobný nástroj ako v Prahe Institut plánování a rozvoje Hlavního města Prahy. Najzásadnejším dokumentom, ktorý Inštitút vypracuje, bude Územný plán mesta Bratislava.

doprava

Všetky dopravné systémy by mali byť integrované tak, aby sa dopĺňali. Metropolitný inštitút podporí vytváranie dopravných uzlov, kde bude možné rýchlo prestúpiť z jedného druhu dopravy na iný. V týchto bodoch by boli zriadené parkoviská, ako aj miesta na požičanie bicyklov. 

Pre maximálne užívanie verejného priestranstva by po vzore zahraničných miest mohli byť určené dni, keď by boli obyvatelia motivovaní vyskúšať iný druh dopravy, než na ktorý sú zvyknutí.

Mesto si v Územnom pláne, Územnom genereli dopravy a iných dokumentoch určilo hlavnú sieť mestských cyklotrás napojenú na lokálne spájacie cyklotrasy zo štvrtí a sídlisk. Každý obyvateľ by sa mal vedieť do piatich minút napojiť na hlavnú mestskú cyklotrasu.

„V celom meste treba zvýšený dopyt po parkovaní riešiť predovšetkým reguláciou – formou spoplatnenia, nie rozširovaním na úkor chodcov a zelene.

Bezpečnejšiu cyklodopravu prinesú nové oddelené cyklotrasy (25 km do roku 2022, ďalších 50 km do roku 2026) a komfortnejší pohyb chodcov dosiahneme obmedzením prekážok na chodníkoch, skutočne bezbariérovými chodníkmi a funkčnejším verejným priestorom.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite