Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ľudia chcú byť na ulici bez áut

.denisa Gdovinová .názory

Dnes sa stala na inak rušnej bratislavskej ulici Mickiewiczova zázračná udalosť. Na celý deň tam mali autá zakázaný vstup.

Denisa Gdovinová

dve závory na oboch koncoch ulice stačili na to, aby sa cesta, na ktorej sú inak pravidelné dopravné zápchy, hemžila ľuďmi. Stačilo málo –  pár stánkov s jedlom, hudba, jedna dobrá kaviareň s programom a ľudia povyliezali von. 

Ulicu som križovala niekoľkokrát denne a vždy som videla skupinky, ktoré postávali pred vyvesenými fotografiami. Boli to vizualizácie, ktoré pripravili študenti architektúry predstavujúc si, ako by vyzerala Mickiewiczova ulica bez áut. Na obrázkoch bola zrazu úplne odlišná ulica. 

Parter má komunikovať s ulicou. Treba odstrániť bariéry (stĺpy, rozvádzače, značky). Návrh: Zuzana Belešová, Krisztián VnučkoARCHÍV ŠEBO&LYCHÝParter má komunikovať s ulicou. Treba odstrániť bariéry (stĺpy, rozvádzače, značky). Návrh: Zuzana Belešová, Krisztián Vnučko

Tento koncept je už dlho snom architektov Šebo&Lichý, ktorí majú svoj ateliér práve v budove sídliacej na Mickiewiczovej. „Jej obrovský potenciál denne zabíjajú poloprázdne autá, ktoré ju využívajú ako najrýchlejší prechod medzi Ružinovom a Petržalkou. Na túto trasu by si mali vyberať okružnú trasu, nemalo by byť pre ne jednoduchšie ísť centrom mesta. Ak sa nám podarí ulicu spomaliť, začne byť atraktívna pre podnikateľov,” tvrdil ešte pred rokom architekt Tomáš Šebo.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite