je to dohoda, ktorú obe strany môžu prezentovať ako kompromis. Platový rast na úrovni 14,2 percenta vyzerá pôsobivo, no je rozdelený do troch rokov. Obe strany si zrejme uvedomili, že dohodnúť sa je lepšie, než predlžovať stav, keď linky stoja, odborári prichádzajú o peniaze a závod nevyrába.
Už blízka budúcnosť ukáže, či bol štrajk v bratislavskom Volkswagene pre Slovensko prelomový. A to podľa toho, či nájde napodobňovateľov.
Moderné odbory, ktoré za vzor pokladajú tie vo VW SK, vznikli už na jar aj v trnavskom závode PSA. Začiatkom roka to vrelo aj v žilinskej automobilke Kia. Tamojší odborári z OZ KOVO zvažovali neobmedzený štrajk v marci, no napokon sa s vedením podniku dohodli.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.