Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Facebookový ľud zvolil Sulíka za premiéra, Fico sa stal lídrom mimoparlamentnej opozície

.redakcia .názory

Výsledky facebookových volieb .týždňa, v ktorých volilo 2121 platných hlasov, sú zrátané. Poradie: 1. SaS, 2. SDKÚ-DS, 3. KDH, 4. Most-Híd, 5. Smer.

Volebná komisia v zložení Martin Hanus, Juraj Kušnierik, Jozef Majchrák a Jakub Kratochvíl týmto oficiálne dáva na známosť výsledky facebookových volieb .týždňa, ktoré sa začali v stredu o 12.00 a skončili sa vo štvrtok o 12.00.
Výsledky sú nasledovné:
1. SaS získala 37,5 percenta (voliť ju chce 795 účastníkov nášho prieskumu)
2. SDKÚ-DS získala 29,8 percenta (632)
3. KDH získalo 11,9 percenta (253)
4. Most-Híd získal 11,2 percenta (238)
.........................................................................................................................
5. Smer získal 1,98 percenta (42 hlasov), zvyšok tvoria iné   strany/nerozhodnutí/nevoliči
SaS vyniesli na vrchol najmä účastníci vo veku 18-24 rokov, ktorí tvorili takmer 56 percent všetkých voličov. Kým v ostatných vekových skupinách (do 18 rokov, od 25 do 34, od 35 do 44, od 44 do 60 rokov) boli pomery medzi SaS a SDKÚ pomerne vyrovnané, v tejto najpočetnejšej skupine získala SaS „ficovských“ 40,5 percenta, čo rozhodlo o jasnom víťazstve. SaS tak len potvrdila, že internet a Facebook, kde má už vyše 54 tisíc fanúšikov, sú jej volebnou baštou.
SDKÚ-DS sa naopak najviac darilo v slabo zastúpenej vekovej skupine 44 až 60 rokov (v tejto skupine volilo 91 ľudí), kde získala 37 percent (SaS tu mala 26 percent).
Bugárov Most bodoval najmä v skupine od 35 do 44 rokov, kde získal 16,5 percent.
KDH najviac uspelo v málo početnej skupine nevoličov do 18 rokov (93 účastníkov), kde získalo 15 percent.
Hlasy pre Smer boli zhruba rovnako roztrúsené vo všetkých vekových skupinách.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite