Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Mail Jurajovi Kušnierikovi

.marian Jaslovský .názory

Ahoj, milý priateľu. Píšem ti tento mail, lebo dnes máš 60 rokov. Teda mal by si 60. Aj keď asi spadne do spamu. Taký je osud odkazov.

Marian Jaslovský

poznal som ťa ako nadšenca. Bol si celý život nadšený z vecí, ktoré si videl, počul. Hľadal si krásu, to mi bolo nesmierne sympatické. Svoje objavy si prepisoval na stránky .týždňa. Zlé jazyky hovorili, že nie si úplne kultúrny publicista, ale propagátor, a ja si myslím, že je to úplne v poriadku. Lebo kultúrny publicista by mal byť predovšetkým propagátor vkusu. Načo počúvať zlú hudbu a potom o nej písať zlé recenzie?

Do mojej staršej eseje Zapaľovať oheň (o hudobnej publicistike) som kedysi napísal: „Venovať sa kráse je v dnešnom svete možno jediný spôsob, ako predísť peklu. Asi nie je dôležité, aby ľudia s každým výstrižkom vašej kladnej recenzie bežali do obchodu a kupovali si CD (aj keď aj to má svoj pôvab), ale dôležitejšie je, že každým textom o hudbe (a o umení vôbec, a dobrým textom vôbec) človek vyprodukuje niečo malé, ale dôležité. Ako jeden list, ktorý vyrobí kyslík. Ako jedna trieska, ktorá môže pomôcť zapáliť pod čímsi kotlom veľký oheň.“ A vtedy som nevedel, že je to aj o tebe.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite