Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Petra Hitková zo Spolu: Školský semafor neponúka riešenia na akútne problémy v školstve

.petra Hitková .mimoparlamentné fórum .neparlamentná alternatíva

Dva týždne pred začiatkom školského roku zverejnilo Ministerstvo školstva 21-stranový manuál s názvom Školský semafor, ktorý obsahuje protiepidemické opatrenia súvisiace s covid-19. Hoci má v podnadpise „manuál pre všetky druhy škôl“, netýka sa 130-tisíc vysokoškolákov. Tí zrejme nenavštevujú školy, nie sú študentmi a manuál nepotrebujú.

semafor predstavil minister školstva a mal ho zostaviť tím odborníkov na základe dát, zozbieraných v minulom školskom roku. Kvalita dát však vyvoláva pochybnosti, pretože na ministerstve prepustili viacerých dátových analytikov, ktorí skonštatovali, že v rezorte vládne „dátové peklo“. Ministerstvo dáta nezbieralo, respektíve zverejňovalo len časť z nich. Na základe existujúcich dát však vieme, že najväčším problémom boli príliš dlho zatvorené školy a približne 128-tisíc žiakov a študentov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Tí doma nemajú internet, a preto sa nemohli dištančne vzdelávať. 

Tu narážame na ďalší problém. Školský semafor sa netýka ani týchto žiakov. Neupravuje, ako sa budú vzdelávať počas karantény, kto im zabezpečí internet alebo tablet. Niektoré školy to vyriešili po svojom a nechali prepadnúť 10-tisíc detí, dokonca na jednej strednej škole na východe prepadlo všetkých 451 prvákov. Škola totiž študentom, prevažne zo sociálne znevýhodneného prostredia, nedokázala zabezpečiť dištančné vzdelávanie.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite